Družinski kolesarski vodnik po Sloveniji (8): Bela krajina

Enako razgibana kot kulturno-turistična ponudba Bele krajine je tudi pokrajina, ki jo boste najbolje doživeli in občutili ravno s kolesom. Posebej urejenih kolesarskih poti na tej trasi ni, je pa nekaj odsekov ozkih in neprometnih cest po belokranjskih poljih in gozdičkih kot naročenih za kolesarjenje. Najtežji vzpon vas čaka med Metliko in Semičem, na Krvavčji Vrh, ko se na enem kilometru cesta dvigne za 50 metrov.

Prva kulturno-zgodovinska znamenitost, ki jo srečamo ob spoznavanju Bele krajine, je že spomeniško zavarovano mestno središče Metlike in mogočno poslopje Metliškega gradu, v katerem domuje Belokranjski muzej in ki je primerno izhodišče za kolesarski izlet.

V muzej in na kolo po valoviti pokrajini

Če se obeta vroč dan, pojdite na kolo čim prej, sicer pa najprej stopite v muzej in si oglejte vsaj predstavitveni film, da boste vedeli, v kakšnih krajih kolesarite. Vstopnica za vso družino stane osem evrov. Kolesarili boste po valoviti pokrajini brez izrazito dolgih in strmih vzponov, a se bodo višinski metri kljub temu kar pridno nabirali.

Izbor devetih kolesarskih izletov

V Soboti v poletnih mesecih objavljamo izbor devetih (od skupno 50) kolesarskih poti iz knjige Družinski kolesarski vodnik po Sloveniji avtorja Simona Demšarja. Knjiga je izšla pri založbi Mladinska knjiga in je že na voljo v knjigarnah, na www.emka.si, naročiti jo je možno tudi na tel. št. 080/12-05.

Izvir Krupe, eden najbolj slikovitih v Sloveniji

Po najvišji točki na Krvavčjem Vrhu se boste nekaj časa bolj ali manj spuščali in mimo Semiča zavili proti izviru reke Krupe, ki ni neposredno ob poti, a je do njega samo nekaj minut vožnje.

Le dva in pol kilometra dolga reka izvira v več močnih kraških izvirih pod 30 metrov visoko steno. Njen izvir velja za enega najbolj slikovitih v Sloveniji. Posedite na lesenem pomolu, na bližnji turistični kmetiji pa si lahko privoščite okrepčilo.

Potek: Metlika - Krvavčji Vrh - Stranska vas - Gradac - Podzemelj - Metlika

Izpred Belokranjskega muzeja v Metliki se spustite po klančku, zavijte desno in nato pri znaku stop še enkrat desno na glavno cesto, ki ji sledite dober kilometer, dokler ne pridete do krožišča. Tu sledite oznakam za Semič. Po približno šestih kilometrih je Krvavčji Vrh, po naslednjih štirih kilometrih pa boste prišli do križišča, kjer zavijete levo za Gradac. V Stranski vasi pazite, da se boste držali levo oziroma da ne boste sledili smerokazu za Črnomelj, v križišču v Gradcu pa zavijte levo proti Metliki. Iz Gradca vozite dva kilometra do smerokaza za Podzemelj. Tu zavijte desno in se peljite skozi vas. Pri gostišču Veselič zavijte levo na stransko cesto, ki se sčasoma zoži. Vseskozi se držite te ceste, ne zavijajte na stranske, in skozi vas Zemelj se boste po približno dveh kilometrih vrnili na glavno cesto proti Metliki. Že po 500 metrih zavijte desno proti vasi Otok in si oglejte razstavljeno letalo. Po isti poti se vrnite na glavno cesto, ki vas po petih kilometrih pripelje nazaj v Metliko.

Kučar ponuja pogled na Kolpo “od zgoraj”

Komaj boste spet dobro na cesti, boste v okljuku Krupe pri vasi Gradac zagledali mogočen grad, ki pa ni urejen za obisk. Če ste pri močeh, se v Podzemlju vzpnite na osamelec Kučar, ki se dviga 70 metrov nad naseljem in od koder se odpira lep razgled na dolino Kolpe.

Svojevrstna zanimivost ob poti je razstavljeno letalo DC3 iz druge svetovne vojne pred vasjo Otok. Gre za nekdanje letalo jugoslovanske vojske, ki so ga postavili v spomin zasilnim partizanskim letališčem. Najbližje belokranjsko je v nekaj kilometrov oddaljenem Prilozju. Ravno v bližini Prilozja je eden od glampingov, kjer se lahko utaborite za več dni. Če ste zadovoljni z manj razkošja, je v bližini Podzemlja še več drugih kampov.

Osnovni podatki o poti

Izhodišče WGS84: : 45,65141, 15,31749 Osnovni podatki: 28 km, 300 višinskih metrov Čas za kolesarjenje: 2,5 ure Možnost krajšanja: če ne želite čez Krvavčji Vrh in bi se radi še bolj izognili prometu, lahko pot skrajšate tako, da 200 metrov za krožiščem v Metliki zavijete levo in sledite oznakam za Zbirni center Bočka. Na tej poti sta dva kilometra makadama. Izognete se lahko tudi ovinku skozi Podzemelj.Možnost podaljšanja: pred Podzemljem lahko zavijete desno in naredite ovinek do letališča Prilozje, kjer so trije ribniki z lepo urejeno okolico in sprehajalno potjo.Promet: 3/3Podlaga: asfaltPočivališča in okrepčila: lokal med Gradcem in Podzemljem • turistična kmetija Cerjanec ob izviru Krupe • gostišče Veselič v PodzemljuOpozorilo: pot poteka po običajnih cestah, ki sicer niso zelo prometne, a so reliefno dokaj razgibane.

Do sotočja Lahinje in Kolpe

Če se boste vračali na izhodišče v Metliki, se v Primosteku ustavite ob sotočju Lahinje in Kolpe. Lahinjo boste sicer najbolj polno doživeli v njenem povirju južno od Črnomlja, ki je razglašeno za krajinski park. S kolesom bo najbrž predaleč in prezahtevno. Vsaj danes. Lahko pa je to ideja za še en izlet v te kraje

Prihodnji teden se bomo v Soboti podali še na zadnji družinski kolesarski izlet, ob Kolpi.

Zanimivosti ob poti in v bližnji okolici: Metlika • Belokranjski muzej • izvir Krupe • grad Gradac • letalo DC3 • ribniki v Prilozju • Krajinski park Lahinja