Premijski malček s francoskim stilom

So avtomobili, ki so narejeni za rabo, strogo mehansko, namensko, uniformno, serijsko. In potem so avtomobili, ki imajo dušo, pri Italijanih Alfe, pri Francozih pa bo to v novejši dobi predvsem DS.

Zdi se, da je PSA-jeva znamka DS končno našla in razumela svoje poslanstvo v premijskem razredu. Najmanjši DS3 crossback popolnoma 
preseneti. Foto: Artur Švarc
Zdi se, da je PSA-jeva znamka DS končno našla in razumela svoje poslanstvo v premijskem razredu. Najmanjši DS3 crossback popolnoma preseneti. Foto: Artur Švarc

Mali DS3 crossback ni zamenjava za kombilimuzinskega malčka DS3, čeprav si z njim deli eno oblikovno posebnost, plavut na zadnjih stranskih vratih, ki deloma prekriva steklo in se jo čez dan ali dva navadimo. Nos, ki nekje v podzavesti najde sliko amija in spačka, LED stolpiček dnevnih luči, domiselna optika glavnih luči in na zadku minimalistično ličen zaključek. Črna barva mu pristaja samo pogojno, saj preveč skrije zanimive in ekstravagantne poteze, testni primerek je imel še streho v zamolklo črno-bordo-rdeči barvi, ki zasije pod določenimi koti na soncu.

Sorodnosti ni možno spregledati

Ena od posebnosti, s katero DS3 crossback izstopa, so potopne kljuke. Druga je notranjost v celoti. Diamantna oblika zračnih rež, školjkasti sedeži s posebnim prešitim vzorcem in tkanino, ki je obarvana tako, kot da je malo obrabljena. Dotik s čarobno palčko se vidi na vsakem koraku. Merilniki so digitalni, na vrhu sredinske konzole je zaslon multimedije, kjer je tudi večina funkcij, od klimatske naprave do radia, dostop do glavnih sekcij pa je prek kapacitativnih gumbov, ki sedijo med zračniki. Estetska, a malo manj praktična rešitev, saj z dotikom nehote prestavite pisanje cilja v navigaciji na radio in vse je treba začeti znova.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4118 mm, 1791 mm, 1534 mm

Motor: 1,2-litrski bencinski trivaljni motor s 115 kW (155 KM)

Navor: 240 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 215/55/R18

Posoda za gorivo: 44 litrov

Cena: 31.025 evrov (končna cena z dodatki 37.495 evrov)

Celotna zasnova voznikovega delovnega okolja je seveda znana iz družine pod streho PSA, le da je grafika narejena na novo in prilagojena oblikovni filozofiji avtomobila. Med sedeži je ročica samodejnega menjalnika, ki jo poznamo tudi pri drugih hišnih modelih, dodatna ekstravaganca pa so potopljena stikala okrog nje, štiri služijo za pomik stekel, eno za odklepanje in zaklepanje vozila. Tu je funkcija bolj v službi estetike kot obratno. Odlagalna mesta so spredaj pred ročico, kjer je tudi brezžični sistem za polnjenje mobilnika, za prestavno ročico, ki ji lahko pomagamo z lopatkami na volanu, sta dve stojali za pijačo, nekaj prostora je še v naslonjalu roke in v vratih.

Sedi se visoko in skoraj oklepljeno za B stebričkom s plavutjo. Sedeži dobro oprijemajo hrbet, pomik volana po globini bi lahko bil malo daljši, saj je prostora med koleni in volanom med izstopanjem komajda za las. Sedenje zadaj je pogojeno z velikostjo tistih spredaj in če potnika nista prevelika, potem tudi težav ne bo. V zadku je še prtljažnik, ki meri 350 litrov.

Zmogljiv bencinski pogon

Posvetimo se še mehaniki. DS3 crossback si deli platformo s Peugeotom 208 in Oplom corso, vendar z nekoliko daljšo medosno razdaljo. Tu pa se vsaka podobnost neha. Vzmetenje je nastavljeno mehkeje, kar pomeni malenkostno nagibanje v ovinku, hkrati pa pri takšnih majhnih avtih tako mirnega požiranja ceste pod kolesi nismo že dolgo srečali, če sploh. In da ne bo pomote, hidro vzmetenje, po katerem slovi Citroen, imajo šele večji bratje.

Ob enem dizlu ima DS3 več različic 1,2-litrskega trivaljnika in tale s 114 kW (155 KM) je najmočnejši in edini z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. S porabo goriva se ne gre obremenjevati. Približno 6,7 litra na našem preizkusu z zmerno vožnjo, lahko več ali manj.

V osnovi zna biti zelo miren, s pritiskom na gumb, ki je na nerodnem mestu spodaj desno od prestavne ročice, pa precej oživi. Neposreden volan daje dovolj občutkov, da se malček lepo obnaša tudi pri zahtevnejši dinamični vožnji.

Premijski nastop

Govorimo o premijski znamki in ceni. Z najmočnejšim bencinskim motorjem in najvišjo ravnjo opreme grand chic je z 31.025 evri za 700 evrov dražji od enakega motorja s 96 kilovati in ročnim menjalnikom.

Kaj pa testni primerek? Nekaj je bilo dodatkov. Notranjost inspiration oprema z usnjem stane 1500 evrov, rdeča streha 350 evrov, črna kovinska barva 600 evrov, 18-palčna lita platišča 800 evrov, 1250 evrov je vredno ozvočenje z 12 zvočniki, za električno nastavljiv voznikov sedež z masažo je treba odšteti 900 evrov, DS drive assist in razširjena varnost pa za 750 evrov prinašata aktivni tempomat s samodejnim speljevanjem, prepoznavo prometnih znakov in avtomatski preklop med dolgimi in kratkimi lučmi. Najvišja raven opreme že vključuje LED matrične žaromete, ki so balzam za vožnjo ob mraku in ponoči. Skupaj z dodatki se cena povzpne na 37.495 evrov, kaj veliko več kljukic pri konfiguraciji DS3 crossback pravzaprav ni.


Najbolj brano