Čez meje misli in besed

Navdušeno in ganjeno občinstvo je v petek spremljalo premierno uprizoritev plesne predstave GO! Borderless na Trgu Evrope, ki povezuje Gorici. Znana koreografa in plesalca Nastja Bremec in Michal Rynia sta s svojo mednarodno ekipo plesalcev na svojevrsten način pripovedovala zgodovino, sedanjost in prihodnost ograj, ki omejujejo človekovo svobodo.

Na Trgu Evrope, ki povezuje Gorico in Novo Gorico, so plesali  Aurora Conte, Nastja Bremec Rynia, 
Tjaša Bucik, Riccardo Pastore, Michal Rynia, Luka Vodopivec, Noemi Capuano in Matija Mačus.  Foto: Jana Plohl Rajh
Na Trgu Evrope, ki povezuje Gorico in Novo Gorico, so plesali Aurora Conte, Nastja Bremec Rynia, Tjaša Bucik, Riccardo Pastore, Michal Rynia, Luka Vodopivec, Noemi Capuano in Matija Mačus.  Foto: Jana Plohl Rajh

NOVA GORICA > Pripoved se je začela leta 1947, ko so se ob bodeči žici, železni zavesi, lomile in prepletale usode ljudi, mladih ljubezni, družin, načrtov in sanj. Nadaljevala se je s časom mask in novih razlogov za ločenost ter sklenila s pogledom naprej.

Čezmejno v vseh pogledih

Plesni performans je koprodukcija plesnega kolektiva in šole M&N Dance Company, kandidature Nove Gorice z Gorico za Evropsko prestolnico kulture GO! 2025, Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, mestne občine in Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje.

Z združenimi močmi je organizatorjem uspelo premagati kar nekaj ovir; dogodek so pripravili na trgu na meji, zadostili varnostnim omejitvam zaradi epidemije novega koronavirusa in nazadnje premagali še poletno nevihto, ki je dogodek premaknila za eno uro.

Avtorja koncepta in koreografa Nastja Bremec in Michal Rynia sta projekt začela že pred meseci. Z mednarodno avdicijo sta sestavila čezmejno plesno ekipo ter s pomočjo strokovnih svetovalcev, med drugim režiserke Anje Medved in kustosa Goriškega muzeja Roka Bavčarja, raziskovala obmejne zgodbe.

Premagali tudi dež

Nastal je izvirni plesni performans, še posebej dragocen v trenutku, ko se prebivalci obmejnega prostora še vedno soočajo z zapiranjem in omejitvami gibanja. Aktualnost in pristnost postavitve je začutilo tudi občinstvo. “Zelo smo zadovoljni z dogodkom, veseli nas, da je bilo kljub vremenu veliko gledalcev, in njihovi odzivi so res dobri,” je po dogodku povedala Nastja Bremec.

“Res bi nam bilo hudo, če zaradi dežja dogodka ne bi uspeli izpeljati. Naši ekipi, plesalcem, vsem je bilo veliko do tega, da se predstava zgodi. Očitno tudi občinstvu, saj so nekateri na trgu čakali že ob 19. uri,” je povedala vodja kandidature Nove Gorice z Gorico za Evropsko prestolnico kulture Neda Rusjan Bric.

Predstava nosi naslov, ki je tudi moto kandidature. Čezmejnost in brezmejnost sta zaživeli brez jezikovnih ovir, v skladu z mislijo plesalke Karime Mansour, ki so si jo ustvarjalci izbrali za moto: “Gib je naš skupni jezik. Gib je univerzalna govorica, ki pripada vsem. Ples je tam, kjer se kultura deli, kjer se meje zlivajo v prostor vključevanja in enotnosti skozi neizrečeno govorico univerzalnosti.” Univerzalni sta tudi človekova svoboda in pravica do prostega gibanja - ta aktualna in močna misel je v petek na Trgu Evrope zaokrožila plesno mejno zgodbo.

“Še posebej smo veseli, da smo uspeli dogodek izpeljati na tem trgu, ki je za našo kandidaturo in obe mesti zelo pomemben,” je poudarila Rusjan Bričeva, Bremčeva pa dodaja, da je “stavba železniške postaje res veličastna kulisa”.

A čeprav bo morda zgubil nekaj naboja in dramatičnosti, si želijo dogodek v prihodnjih mesecih ponoviti vsaj na novogoriškem, če ne še na kakšnem gledališkem odru. Petkov velik odziv je vsekakor pokazal, da si občinstvo tega želi.


Najbolj brano