Zaklad s podstrešja

V pritličju palače Gravisi bo do konca meseca na ogled zelo zanimiva fotografska razstava o zakulisju snemanja kultne mojstrovine Federica Fellinija 8½.

Razstava Federico Fellini v očeh Paula Ronalda bo v palači Gravisi na ogled še do konca meseca.
Razstava Federico Fellini v očeh Paula Ronalda bo v palači Gravisi na ogled še do konca meseca.  

KOPER > Kurator razstave Antonio Maraldi razkriva zanimive podrobnosti o nastajanju te razstave ter o prijateljstvu, ki se je spletlo z danes pokojnim francoskim fotografom Paulom Ronaldom, ki je sodeloval še z vrsto drugih izjemnih režiserjev.

Antonio Maraldi (na fotografiji) je s Paulom Ronaldom spletel globoke prijateljske vezi.

“Leta 1998 sem začel z natečajem za sodobno scensko fotografijo CliCiak, želel pa sem se pokloniti tudi enemu fotografu iz preteklosti. V arhivu Filmskega centra v Ceseni sem našel nekaj fotografij Paula Ronalda, ki so mi bile zelo všeč, in odločil sem se, da začnem z njim,” je povedal Antonio Maraldi, ki je tudi direktor omenjenega centra. Dodal je, da je bilo v tistih časih zelo zapleteno priti v stik s fotografom. Ta se je po zaključku kariere leta 1993 iz Italije preselil v Francijo, o njegovem delu pa do tedaj ni bila organizirana še nobena razstava. Ko mu je naposled uspelo priti do Ronalda, je bil ta po Maraldijevih besedah sprva precej nenaklonjen njegovi ideji, toda “kasneje sva postala prijatelja in vsako poletje sem približno deset let po teden dni preživel z njim.”

Koprska razstava je del programa letošnjega Primorskega poletnega festivala. Na fotografiji Federico Fellini (desno), ki ga je Paul Ronald ujel med pavzo.

Paul Ronald velja za najpomembnejšega fotografskega dokumentarista najbolj plodovitega obdobja italijanskega filma, ob Felliniju pa je sodeloval še s Pier Paolom Pasolinijem (Maraldiju je Ronald zaupal tudi fotografske negative za Pasolinijev kratki film Skuta), Luchinom Viscontijem, Ettorejem Scolo, Francom Zeffirellijem … Skupno je Ronald Maraldiju podaril kar 2200 črno-belih fotografij in 260 barvnih diapozitivov, med njegovim zadnjim obiskom pri upokojenem fotografu leta 2012 pa je na njegovem podstrešju odkril škatlo z napisom 8½.

“V njej je bilo veliko število negativov v formatu 6x6 in kmalu sem ugotovil, da gre za fotografije, ki jih ni še nihče videl ali razvil,” razlaga Maraldi. 100. obletnica Fellinijevega rojstva pa se mu je zdela odlična priložnost, da te pozabljene fotografije pokaže javnosti. Še zanimivost: v tej škatli se je skrival še eden redkih ohranjenih “dokumentov” alternativnega konca 8½. Fellini je namreč posnel dva, filmski koluti so se izgubili, edini “dokaz” tega pa so Ronaldove fotografije in še fotografije ameriškega novinarja Gideona Bachmana.


Najbolj brano