Pijan podčastnik povzročil nesrečo in zbežal?

V nedeljo popoldne se je na jugu Italije zgodila nesreča, ki naj bi jo zakrivil podčastnik slovenske vojske. Z avtom naj bi presekal pot komandirju orožnikov in njegovi ženi na motorju, ki je nekaj ur kasneje umrla. Po trku naj bi 44-letni Slovenec zbežal, ustavili naj bi ga drugi vozniki, bil pa naj bi tudi pijan. Po zasegu ključa naj bi njegov avtomobil nekdo še premaknil, da so ga policisti iskali dobro uro.

Nesreča se je zgodila sredi nedeljskega  vrveža v obmorskem mestecu Pozzuoli. Foto: www.pozzuoli21.it
Nesreča se je zgodila sredi nedeljskega vrveža v obmorskem mestecu Pozzuoli. Foto: www.pozzuoli21.it

POZZUOLI > Nesreča se je po pisanju medijev z neapeljskega in okoliškega območja zgodila v nedeljo popoldne, ko naj bi 44-letni I. R. z Gorenjske, sicer podčastnik slovenske vojske na delu v Natovem poveljstvu pri Neaplju, s svojim osebnim avtom v prostem času vozil po eni od glavnih cest skozi Pozzuolo, mestu s 7000 prebivalci 15 kilometrov zahodno od Neaplja.

Ko naj bi pripeljal po eni od glavnih cest, naj bi v križišču s stransko cesto nenadoma zavil v levo proti parkirišču in pri tem presekal pot komandirju orožnikov ter njegovi ženi, ki sta se na motorju pripeljala nasproti. Trčila sta v njegov BMW X1 in padla. Reševalci so oba oskrbeli na kraju in ju odpeljali v bolnišnico. Major Gianluca Galiotta je padec preživel z nekaj udarninami in počenim vretencem, njegova 43-letna žena Antonella Russo pa jo je odnesla bistveno slabše.

Minister Tonin izrekel sožalje

Na dogodek se je včeraj odzval tudi obrambni minister Matej Tonin, ki je na svojem instagram profilu izrekel sožalje svojcem umrle motoristke in izrazil zaupanje, da bodo italijanske oblasti postopek izvedle korektno.

Umrla nekaj ur po trku

Oba sta bila ob prihodu v bolnišnico sicer pri zavesti, vendar je bilo zdravnikom takoj jasno, da so njene poškodbe hujše in njeno stanje kritično. Takoj naj bi jo operirali in oskrbeli hudo notranjo poškodbo, v noči na ponedeljek pa se je njeno stanje naglo poslabšalo in kmalu je umrla.

Vzporedno s tragedijo motorističnega para v italijanskih medijih odmeva tudi obnašanje povzročitelja nesreče po samem trku. Slovenec naj bi po padcu motoristov zbežal s kraja nesreče. Sledili naj bi mu motorist na skuterju in dva voznika z avtom ter ga po nekaj sto metrih blokirali do prihoda policistov. Ti so ga najprej preskusili z alkotestom in ugotovili, da je vozil pijan. Koliko je napihal, italijanski mediji ne poročajo, vsi pa navajajo, da je imel v telesu več alkohola, kot bi smel.

Kljub temu, da so mu policisti odvzeli ključ avtomobila, na kraju, kjer so ga blokirali, po obravnavi nesreče njegovega bmw-ja ni bilo več. Policisti so ga zato iskali in ga po dobri uri iskanja tudi našli na dober kilometer oddaljenem bencinskem servisu. Tam so ga končno zasegli.

Kdo je odpeljal avto?

Preiskovalci zdaj pregledujejo kamere na bencinskem servisu, da bi ugotovili, kdo je z drugim ključem odpeljal avto slovenskega podčastnika. Po navedbah italijanskih medijev je občinska policija 44-letnega R. I. že ovadila zaradi vožnje v pijanem stanju in opustitev pomoči poškodovancem v nesreči, po zaključku preiskave pa mu grozi še ovadba zaradi uboja v prometu.

Tiskovni predstavnik generalštaba slovenske vojske polkovnik Marjan Sirk nam je včeraj potrdil, da se je nesreča res zgodila in da je bil vanjo vpleten podčastnik, ki službuje v združenem Natovem poveljstvu v Neaplju. Poudaril je, da podčastnik v času nesreče ni bil v službi in da takrat ni vozil službenega, ampak zasebno vozilo. “O dogodku je bilo obveščeno poveljstvo sil, generalštab in minister za obrambo,” je povedal.

Pojasnil je še, da je pripadnik naše vojske zdaj v postopku italijanskih preiskovalnih organov, ki vodijo postopek po njihovi zakonodaji. Na vprašanje, ali je tako obnašanje v skladu s kodeksom obnašanja predstavnikov naše države v tujini, je Sirk odgovoril, da zagotovo ne in dodal, da - če se bodo prve informacije izkazale za resnične - ne gre samo za kršenje kodeksa, ampak tudi naše in italijanske zakonodaje.

Slovenija v slabi luči

Če bi se nesreča pripadniku slovenske vojske pripetila v službenem času s službenim vozilom, bi ga morali italijanski organi izročiti Sloveniji, kjer bi mu sodili. “Seveda je še vedno pripadnik slovenske vojske, predstavnik naše države in zveze Nato. Zato mu bomo nudili vso pomoč prek državnega predstavništva. Obenem pa popolnoma zaupamo v italijanske preiskovalne organe, da bodo korektno opravili svoj posel,” je povedal Sirk in dodal, da podčastnik dela v Italiji več kot leto dni.

Po naših informacijah je v tem trenutku v Natovem združenem operativnem poveljstvu zaposlenih šest slovenskih podčastnikov in častnikov, ki tam službujejo tri leta. Za razliko od misij, na katerih so pripadniki vojske sami in v službi ves čas, podčastnike in častnike vojska na tovrstne naloge pošilja v službo. V kraju službovanja si morajo sami urediti bivališče, ob sebi imajo lahko družino, vsi imajo tudi svoje avtomobile in kot doma hodijo v službo. In čeprav se nesreča ni zgodila v službenem času, bo nedvomno vrgla zelo slabo luč na našo vojsko, njene pripadnike in celotno našo državo.


Najbolj brano