Kolo je nujen, a ne edini korak

Vsako pravo mesto si zasluži izposojo mestnih koles, je podpis pogodbe o uvedbi avtomatizirane izposoje v Novi Gorici pospremil podžupan Simon Rosič. S tem se je seveda mogoče le strinjati, saj to v zadnjih letih ni le trend, pač pa zaradi onesnaženosti okolja in posledic, ki jih to prinaša, nuja. Nova Gorica bi izposojo lahko imela že pred leti, a je čezmejni projekt klavrno propadel zaradi nezanesljivega italijanskega izvajalca. S podpisom pogodbe z Nomagom, ki bo upravljal sistem z osmimi postajami in 37 kolesi, s katerimi se bo mogoče premikati med Novo Gorico, Gorico in Šempetrom, bo letos tudi Goriška dobila to, kar po Sloveniji v zadnjih letih postaja že dokaj običajno. No, bolje pozno kot nikoli.

Mestna kolesa so pomemben korak naprej na področju trajnostne mobilnosti, to se še posebej kaže v času epidemije, a so le eden od mnogih. V mestni občini, ki je s skoraj 600 avtomobili na tisoč prebivalcev v slovenskem vrhu, so s Šempetrom že leta 2006 uvedli brezplačne mestne avtobuse, ki pa so polni le ob konicah, sicer pa bolj ali manj prazni. Sistem so se lotili posodabljati že leta 2014, a od takrat avtobusi še vedno vozijo po starem, del linij je zastarel, frekvenca premajhna in posledično za mnoge niso dovolj dobra alternativa, da bi opustili vožnje z avtomobili. Tako bo še najmanj poldrugo leto, morda dve.

Izposoja koles je zelo dobrodošla, a sama po sebi ne bo dosegla učinka, če je ne bodo spremljali ostali nujni ukrepi.

Enako velja za urejanje parkirne politike v mestu, s katero bi ljudi spodbudili, da opuščajo rabo avtomobila. Prejšnji župan se je tega lotil, a je nato zadeva zamrla. Nov župan je drzne spremembe, tudi z ukinjanjem brezplačnega parkiranja v centru, napovedoval za začetek letošnjega leta, a se zdi, da je rešitev še dokaj daleč.

Izposoja koles, posebno če povezuje sosednji mesti, je seveda všečna, a ne bo dosegla preboja, če ne bo ostalih nujnih ukrepov. Vključno s parkirno politiko, sodobnim mestnim prevozom, območji P+R, s katerimi bi avtomobile zadržali na robu mesta, širitev kolesarskih stez in mešanih con, kjer imata kolesar in pešec prednost. Vsi ti ukrepi so v Novi Gorici že dolgo na papirju ali pa se izvajajo zelo zelo počasi. Dokler bo tako, se bo zelo težko trkati po prsih, da je Nova Gorica sodobno mesto le zato, ker si je mogoče sposoditi kolo ali se brezplačno voziti z avtobusom.


Preberite še


Najbolj brano