V znamenju šansona in komedije

Začetek Primorskega poletnega festivala bo minil tudi v znamenju dveh gostujočih uprizoritev: štirih ponovitev nagrajene uspešnice Piaf, Edith Piaf z Vesno Pernarčič v naslovni vlogi in treh ponovitev najnovejše, 30. komedije Toneta Partljiča Točno opoldne. Obe predstavi sta tudi nadomestni za odpadli izbirni predstavi I in II v večernih abonmajih Gledališča Koper.

Komedija Točno opoldne  je trideseta komedija, ki jo podpisuje Tone Partljič.   Foto: Ksaver Šinkar
Komedija Točno opoldne je trideseta komedija, ki jo podpisuje Tone Partljič.  Foto: Ksaver Šinkar

Kdo je bila Edith Piaf in kakšna je resnica, skrita za mitom o nežnem, krhkem dekletcu, ki jo je ulica oblikovala v presunljivo umetnico, za katero se zdi, da se je že rodila s popolnim posluhom in glasom?

Nagrajena predstava Piaf, Edith Piaf

Človek, ki poje tako odlično, samosvoje in presunljivo, kot je to počela Edith, tega ne bi bil sposoben, če ne bi doživel tudi druge, grenke plati življenja. In prav to nam brez olepševanj po desetletju in pol, ki nas loči od krstne uprizoritve, znova razkriva igralka Vesna Pernarčič, ki v predstavi Piaf, Edith Piaf niz življenjskih postaj “pariškega vrabčka” povezuje z referenčnimi šansoni, v razponu njenega nastopa pa lahko prepoznamo presunljivo podobo ženske 20. stoletja.

Dramatik Tone Partljič o komediji Točno opoldne

Moj odnos do žensk je starokopiten. Da sem v zvezi z njimi sentimentalen, nima zveze s starostjo, ker sem že celo življenje tak. Imel sem malo avtoritarno garaško mamo, ki je bila v otroštvu pri tujih ljudeh pastiričica, a zelo razumna, predvsem pa je veliko brala. Drobec čaščenja materinstva mi je dodala cankarjanska mati. Danes dobim solzne oči, če zagledam nosečo žensko. Ko sem se zaljubljal, sem gledal ženske kot Prešeren Julijo. Moja najboljša učiteljica je bila Lučka Germek iz Trsta. Izbral sem Milko in rodila se nama je lepa igralka Mojca, njej pa še ena lepa igralka Urška. Zdaj pa v Sloveniji prevzemajo stvari v svoje roke ženske. So sodnice, direktorice gledališč, policistke, zdravnice, učiteljice … Skoraj ni poklica, kjer ne bi rekli, da se “feminizira”. To me veseli, četudi se sprašujem, kje so sploh slovenski moški. V politiki? Na kavčih? Na tekmah? V gostilnah? Edina stvar, ki se mi zdi pri ženskah čudna, je, da so med seboj maščevalne, da sovražnicam ne odpuščajo, da se kot mačke spoprimejo za moškega … To igro sem napisal, ko mi je ugledna gospa v posebni sobi gostilne Šiker rekla: “Tu sem konkurentki prevzela moža v pravem ženskem dvoboju ...” Zato v igri nastopajo samo igralke, ki se prepirajo za moškega ali paktirajo proti tretji, režiserka je seveda ženska, ki tudi malo komandira po Kopru … Pridite, govori se o dedcih, grozi s kladivom, malo pije, prisluškuje; ni sicer mrtvih, ampak skoraj mrtvi (moški kajpada) … Napisal sem igro za ženske, ki so si jo takoj priredile po svoje in rekle, tako mora biti!

Besedilo za uprizoritev je napisal igralkin oče Jože Pernarčič, režirala je Tijana Zinajič, Vesno Pernarčič, ki je leta 2004 za vlogo prejela Borštnikovo nagrado za igro, pa na klavirju spremlja pianist Joži Šalej. Predstavo, ki se giblje med kabaretom in monodramo, povezuje glasbo in gledališče, gledalcem pa izvablja smeh in solze, bo na 27. Primorskem poletnem festivalu na sporedu 7., 15., 16., in 17. julija ob 21. uri na Martinčevem trgu v Kopru.

Jubilejna komedija Točno opoldne

Če je avtor Tone Partljič točno preštel, je Točno opoldne njegova “jubilejna” trideseta uprizorjena komedija, posebej napisana za pričujočo gledališko družinico. V njej avtor sooči predstavnici tipičnega ljubezenskega trikotnika: odločno tajnico, ki pozna zdrav način življenja z jogo, dietami, novo modo, nova navodila za uspešnost iz ženskih revij, predvsem pa verjame, da lahko doseže vse, če si le zaupa in se odloči, ter na drugi strani prevarano, vendar razumevajočo, neagresivno in modro ženo podjetnika, ki mu je v “mestu uspelo”. Kako se bo končalo njuno srečanje “točno opoldne” v eni od štajerskih gostiln, kamor - tako za vsak primer - prevarana soproga prinese kar morilsko orodje, dovolj težko kladivo za dvoboj za Zdeneta? Katera ga bo dobila?

Komedijo, v kateri se ustvarjalci poigravajo celo s kriminalko in smrtjo, je režirala Katja Pegan, v vlogi žene in ljubice pa bosta nastopili Mojca Partljič in Anja Drnovšek, uveljavljeni odrski tandem tudi na gledaliških deskah koprskega gledališča. Točno opoldne bosta igrali 8., 9. in 10. julija ob 21. uri na Martinčevem trgu v Kopru.


Najbolj brano