V pričakovanju Časovnih esenc

V torek, 7. julija, bo Slovensko stalno gledališče v Trstu predstavilo javnosti vsebine nove gledališke sezone, naslovljene Časovne esence, ki bo gledalce vabila, da se prepustijo vsem čutom.

Danijel Malalan Foto: Arhiv SSG
Danijel Malalan Foto: Arhiv SSG

Sprva je vodstvo načrtovalo kasnejšo septembrsko predstavitev, ko imajo tudi vsa italijanska gledališča navado razgrniti repertoar. Sezona pa je že pripravljena in odobrena, pogled na bodočnost svetlejši. Direktor SSG Danijel Malalan bo kmalu razkril vsebine programa, ki nosi naslov Časovne Esence, in bo vabil gledalce, da se prepustijo vsem čutom.

Nekateri naslovi so že znani: primorska koprodukcija Stoletje mjuzikla, ki bo doživela predpremiero v okviru Primorskega poletnega festivala, a tudi obe produkciji v znamenju žensk, ki nista doživeli premiere v času zaprtja, Artemisia Gentileschi in Čudovita. Malalana smo vprašali za “predtakt”, v pričakovanju javne predstavitve nove sezone.

“Sezono bo zaznamovala spektakelska glamuroznost na eni strani, pa tudi trenutki, ki bodo gledalce vabili k razmišljanju, mogoče tudi k hipnim občutkom nelagodja, ki pa so nujni za polno in globoko doživljanje gledališkega trenutka.”

Danijel Malalan,

direktor SSG

V Italiji so gledališča ponovno odprla vrata. Kaj to pomeni za dejavnost Slovenskega stalnega gledališča?

“Gledališča odpirajo vrata v skladu z možnostmi, ki jih dopuščajo vladni dekreti. Tehnični sektor po navodilih uprave pripravlja podlago za delovanje tako na odru kot v veliki dvorani in sprejemnih prostorih SSG, z igralci pa se usklajujejo termini za nove gledališče podvige in doživetja, skupaj pa publiko, torej zveste abonente in redne ali občasne obiskovalce, spet vabijo na oglede predstav. Jasno je, da se morajo ob taki izkušnji gledališča primerno opremiti predvsem glede protokolov in varnostnih predpisov, ki so različni v vsaki državi posebej, tudi v tistih znotraj EU. To je za dejavnost Slovenskega stalnega gledališča še poseben logistični izziv, saj kar nekaj redno zaposlenih živi v Sloveniji, od koder prihaja tudi veliko zunanjih sodelavcev. Vse to je bilo v zadnjih mesecih potrebno spremljati in, kot že omenjeno, zaradi različnih časovnic pri rahljanju omejitev najti skupne imenovalce in najbolj ugodne rešitve.”

V kakšni meri so varnostni predpisi ovira ali umetniški izziv za iskanje novega doživljanja gledališkega obreda?

“Varnostni predpisi bi lahko predstavljali oviro, kar je lahko iz umetniškega zornega kota tudi izziv. Vse se je nekoliko zamaknilo in na nek način je občutek dezorientiranosti precejšen, a treba je izkoristiti tudi poletne mesece z dogodki na prostem, zato bo SSG v nadaljnjih tednih prisotno z raznoliko ponudbo, ki se bo deloma nadaljevala tudi v novi, redni sezoni. V sodelovanju z Gledališčem Koper in SNG Nova Gorica se bo v začetku julija predstavilo tako na Primorskem poletnem festivalu v Kopru s koprodukcijskim mjuziklom Stoletje mjuzikla in z dvema predstavama SSG, Na valovih in Samo konec sveta, ki bo gostovala tudi na Festivalu Triestestate v Trstu. Kabarejska, sproščujoča predstava avtorja in režiserja Igorja Pisona bo nato gostovala na Tržaškem in Goriškem.”

Kako si predstavljate novo sezono?

“Nova sezona bo v znamenju časovnih esenc, bistva trenutka in tudi ponovnega vzpostavljanja odnosa z občinstvom, utrjevanja skupne zaveze gledališki umetnosti pa tudi - ob zagotavljanju vseh varnostnih standardov - ustvarjanja občutka prijetnosti, sproščenosti z željo, da bi se osvobodili strahov in zrahljali lastne omejitve ter da bi se v SSG spet počutili kot doma. Sezono bo zaznamovala spektakelska glamuroznost na eni strani, pa tudi trenutki, ki bodo gledalce vabili k razmišljanju, mogoče tudi k hipnim občutkom nelagodja, ki pa so nujni za polno in globoko doživljanje gledališkega trenutka. Ta nas popelje v prečiščenje in katarzo, a tudi v brezskrben umetniški oddih.”


Najbolj brano