K(o)ronske zdrahe ali čas za katarzičen kabaret

Poletno doživetje in prijetna uprizoritev izven abonmaja v novi sezoni Slovenskega stalnega gledališča: nova predstava s kabarejskim pridihom, ki jo kot avtor in režiser podpisuje Igor Pison, bo predstavljala vrnitev tržaškega gledališča v produkcijske tire.

Igor Pison
Igor Pison 

K(o)ronske zdrahe bo zabavna komorna predstava za dva igralca in didžeja, ki bo namenjena vsem generacijam. Gledalci se bodo kratkočasili ob izpovedih zakonskega para, ki je marsikaj preživel med karanteno. Marsikdo bo v sladkostih, norostih in težavah prisilnega sobivanja 24/24 prepoznal delček lastne zgodbe. Tik pred začetkom vaj nam je Igor Pison razkril okvirne vsebine tega novega projekta.

Naslov predstave namiguje na Goldonija, z mislijo na gledališče sveta: na kakšen način besedilo izhaja iz “scenarija”, ki smo ga doživeli v zadnjih mesecih?

“Pomembno je, da se poletni čas čim bolje izkoristi za dobre poletne predstave. In upam, da bomo razločevali pravi aplavz od histeričnega ubijanja komarjev ...”

Igor Pison,

režiser in dramatik

“O naslovu lahko povem malo. Gledališče ga je predlagalo in se mi zdi, da lepo vključuje glavne smernice teksta in komedijsko gledališko tradicijo. Besedilo je sicer nastalo na podlagi resnične zgodbe prijateljice iz Rima. Dovolila je, da si 'izposodim' njeno zgodbo. Situacije in razmišljanja so seveda povsem izmišljeni. V času karantene sem prvo verzijo teksta napisal za Radio Trst A, ki ga je predvajalo v 16 nadaljevanjih. Iz te predloge črpam to predstavo.”

Bi lahko rekli, da gre za “katarzični” kabaret?

“Ja, katarzični kabaret. Predvsem pa poskus živega (tudi v smislu “live”) gledališča v času, ki nam ne dovoljuje 'običajne' predstave. Če je bilo gledališče že prej v globoki krizi, ga je covid-19 potisnil še globlje ... Mislim, da lahko taka predstava sprosti občinstvo in ga ponovno poveže s teatrom.”

Bo predstava za dvorano in za dvorišče: vam gledališko dogajanje na prostem ustreza?

“Gledališče na prostem, predvsem v poletnem času, me je vedno zanimalo in posebej pritegovalo. Zdaj pa postaja še toliko pomembnejše: zelo malo ljudi, ki jih poznam, bi se zapiralo v dvorano. Zato je pomembno, da se poletni čas čim bolje izkoristi za dobre poletne predstave. In upam, da bomo razločevali pravi aplavz od histeričnega ubijanja komarjev ...”


Najbolj brano