Letos je čas za Brkine in Kras

Turistična destinacija Kras in Brkini v poletno sezono vstopa s ponudbo novih doživetij, ki temeljijo na kulinariki ter na naravni in kulturni dediščini. Prvenstveno so vsa doživetja zaradi aktualnih razmer namenjena bolj individualnim gostom in malim skupinam, letošnja novost pa je gastronomsko doživetje KrasPass, ki povezuje 40 vinarjev, gostiln in kmetij.

Destinacijo Krasa in Brkinov ter novo doživetje KrasPass degustacije so predstavili (z leve): Aleš Vodičar, Ana Hrast, Ariana B. Suhadolnik, 
Matej Oset, Jana Martinčič, Nina Ukmar, Marjetka Terčon in Ester Mihalič.  Foto: Lea Kalc Furlanič
Destinacijo Krasa in Brkinov ter novo doživetje KrasPass degustacije so predstavili (z leve): Aleš Vodičar, Ana Hrast, Ariana B. Suhadolnik, Matej Oset, Jana Martinčič, Nina Ukmar, Marjetka Terčon in Ester Mihalič.  Foto: Lea Kalc Furlanič

MATAVUN > Destinacijo Krasa in Brkinov tako turistični kot kulturni in drugi deležniki promovirajo s celostno kampanjo Grem na Kras. “Cilj kampanje je povečati prepoznavnost destinacije kot butične, zelene destinacije, ki ponuja visoko kakovostna doživetja turistom, ki cenijo mir, naravo in gastronomijo,” poudarja Aleš Vodičar, direktor Območne razvojne agencije (Ora) Sežana, ki jo bodo kmalu preoblikovali v skupni zavod za turizem kraško-brkinskih občin.

Skupaj, ne vsak sam

Posebno letos, ko je epidemija omajala (tudi) turistično panogo, je bilo treba stakniti glave še bolj skupaj in na Krasu (vključujoč tudi Vipavsko) in v Brkinih oblikovati turistične produkte, ki bodo bolj prilagojeni individualnim gostom in manjšim skupinam. Zato, ocenjuje direktor Kobilarne Lipica Matej Oset, je vključevanje lokalnih ponudnikov toliko bolj pomembno. “Želimo združevati in ne biti samozadostni. Povezati celotno regijo. Lokalni ponudniki razvijajo in imajo veliko produktov, zato se mi zdi pomembno vključevati jih v naše ponudbe,” je izpostavil direktor Kobilarne.

40

vinarjev, gostiln in kmetij vabi na Kras, v Brkine s projektom KrasPass

Prva regijska gastronomska družina

Nova individualna doživetja, ki bodo letos popestrila kraško-brkinsko turistično ponudbo, so v okviru občin Sežane, Divače, Hrpelj-Kozine, Komna in Miren-Kostanjevice združili v - tako je na včerajšnji tiskovni konferenci v osrčju Parka Škocjanske jame izpostavila Ana Hrast s sežanskega zavoda Štip - prvo veliko regijsko gastronomsko družino v Sloveniji in ji dali ime KrasPass gourmet.

Vanjo se je povezalo več kot 40 priznanih ponudnikov kraških vin, na burji sušenih mesnin, tipičnih kraških jedi in izdelkov. Svoje mize in vinske hrame so v ta namen pridruženi ponudniki odprli že 10. junija, zaprli pa jih bodo 31. avgusta. Vključeni so priznani vinarji, vrhunski kraški chefi, gostinci s tradicijo, gostoljubne turistične kmetije in ekološki kmetovalci, sadjarji, zeliščarji in kamnoseki.

Matej Oset

direktor Holding Kobilarna Lipica

“Lokalni ponudniki razvijajo in imajo veliko produktov, zato se mi zdi pomembno vključevati jih v naše ponudbe.”

Vsak dan, trikrat na dan, štiri ponudbe

Gost bo lahko izbiral med štirimi vrstami ponudbe: krajšo polurno degustacijo, 45-minutno degustacijo z vodenim ogledom ali kamnoseškim doživetjem in enourno gourmet degustacijo. Cene so enotne in segajo od dvanajst do 24 evrov. “Urnik je idealen, vsak dan ob 11., 16. ali 18. uri, in obiskovalcem omogoča, da si sestavijo popoln dan degustacij in aktivnih doživetij, zvečer pa se ustavijo še na večerji v eni od najboljših kraških restavracij in v naši destinaciji tudi prespijo,” je še dodala Ana Hrast ter opozorila na predhodne rezervacije. Sicer pa portal Visitkras vključuje vse, kar je na Krasu in v Brkinih povezanega s turizmom.

In ravno želja, da bi obiskovalce v destinacijo Krasa in Brkinov privabili za več kot en dan, spodbuja pri snovalcih turističnih produktov več in več zamisli. Ariana B. Suhadolnik, vodja Zavoda za turizem Občine Miren-Kostanjevica, je seznanila, da bodo goste nagovarjali tudi z možnostjo koriščenja turističnih bonov. Občina Hrpelje-Kozina je uredila sodobno parkirišče za avtodome, je povedala Ester Mihalič, pa tudi novo turistično infrastrukturo. Jana Martinčič iz Parka Škocjanske jame pa, da želijo obiskovalce jamskega sistema v Parku zadržati čim dlje, zato jim ponujajo vodena doživetja parka, predstavitev lokalnih ponudnikov, festivale in po butično doživetje Hankejevega kanala.

Aleš Vodičar

direktor ORA Sežana

“Cilj kampanje je povečati prepoznavnost destinacije kot butične, zelene destinacije, ki ponuja visoko kakovostna doživetja.”

V paleto javnih ponudnikov je v brkinsko-kraški destinaciji vključen tudi Botanični vrt v Sežani: “Stremimo k približevanju tega izjemnega prostora, ki je dragocena vrtna dediščina, v njem organiziramo butične prireditve,” je izpostavila vodja vrta Marjetka Kljun Terčon.

In ker gresta turizem in kultura z roko v roki, sta v kampanjo Grem na Kras vključena tudi Kosovelov dom Sežana in Razvojni center Divača, oba z bogatim naborom kulturnih prireditev čez poletje, tudi v času, ki zahteva previdnost pri množičnem druženju.


Najbolj brano