Eleganca bavarske štirice

V torek so Bavarci na spletu končno le predstavili novo generacijo kupejevske serije 4. Oblika tega bo v prihodnje med avtomobilskimi navdušenci sprožila veliko različnih mnenj zaradi oblike sprednjega dela. A za dokončno sodbo bo treba avto spoznati v živo.

Poleg oblike bo kupejevska štirica navduševala z voznimi predstavami in z bogatim izborom motorjev. V ponudbi bodo tako 
bencinarji kot dizli.

 Foto: BMW
Poleg oblike bo kupejevska štirica navduševala z voznimi predstavami in z bogatim izborom motorjev. V ponudbi bodo tako bencinarji kot dizli.  Foto: BMW

S kodno oznako G22 je novi kupe serije 4 postavljen na enako platformo kot serija 3 G20, kar pomeni, da je velik del mehanike enak, a kupe številko višje ima dvoje vrat manj in malce bolj performančne številke. In še to, glavna razlika med obema serijama ne bo le število vrat, pač pa tudi velikost ledvičk, ta je večja celo od tistih na X7, z njimi pa se BMW poklanja legendarnim modelom, kot je BMW 328.

Pestra izbira motorjev

Bencinski del začenja 420i, ki ima turbo štirivaljnik s 135 kW (184 KM) in 300 Nm navora, nadaljuje se s 430i, kjer ima enak motor več moči, 190 kW (258 KM) in 400 Nm navora. Oba bencinarja imata osemstopenjsko avtomatiko, najmočnejši bencinski model pa je do prihoda M4, M440i xDrive, ki ga poganja vrstni šestvaljnik z 275 kW (374 KM) in 500 Nm navora.

Pri BMW napovedujejo, da bodo kupeja začeli sestavljati čez nekaj tednov, prvo srečanje s kupci pa je načrtovano šele za oktober, ko bodo znane tudi cene.

Dodatnih osem kilovatov moči M440i dobi še iz električnega hibridnega pogona. Za najmočnejšo bencinsko različico bo 4,5 sekunde do 100 km/h prav lepljiv pospešek. Pri dizlih se vse začne s 420d in 420d xDrive, zadaj kot tudi štirikolesno gnana različica premoreta 140 kW (190 KM) in 400 Nm navora.

Prihodnje leto prihaja še 430d xDrive z 210 kW (286 KM) in 650 Nm navora in M440d xDrive, ki bo imel 250 kW (340 KM) in 700 Nm navora. Najmočnejši M440d do 100 km/h pospeši v 4,7 sekundah, kar je le 2 desetinki slabše od bencinskega brata. Še nekaj revolucije je tudi na tehnični ravni, kjer so vsi dizelski motorji in najbolj naviti bencinski M440i xdrive opremljeni z lahkim hibridnim sklopom.

Prvi stik bo jeseni

BMW serije 4 kupe bo poleg elegance navduševal tudi z vozniškimi predstavami. Porazdelitev teže je optimalno razporejena v deležu 50:50, težišče je za 21 milimetrov nižje, razmik med zadnjimi kolesi pa je še za 23 milimetrov širši kot pri seriji 3, kjer so si sposodili arhitekturo. Potniška kabina prinaša veliko svežine in digitalizacijo, hkrati pa med številnimi novostmi velja omeniti navigacijo iz oblaka, novo generacijo prikazovalnika na sprednjem steklu s 70 odstotkov večjo površino in 3D vizualizacijo na digitalnih merilnikih.

Multimedijska enota sedme generacije podpira Apple carplay in Android auto na brezžični način. Pri BMW-ju napovedujejo, da bodo kupeja v nemški tovarni v Dingolfingu začeli sestavljati čez nekaj tednov, a prvo srečanje s kupci je načrtovano šele za oktober. Do takrat bodo znane tudi cene in zelo verjetno bo do takrat rojena tudi različica s platneno streho. Češnjo na vrhu torte bo predstavljal divji M4, a tega načrtujejo šele za prihodnje leto.


Najbolj brano