Preizkušnja in priložnost

S simbolično posaditvijo lip na delno prenovljeni promenadi so danes obeležili ponovno odprtje Postojnske jame, ki je kot svetovna atrakcija tudi simbol slovenskega turizma, njegov promotor in barometer. Letos po optimističnih načrtih kaže na 30 odstotkov lanskega obiska. Tujih gostov je bilo v preteklih letih namreč več kot 90 odstotkov, obisk parka Postojnska jama pa je bil pomemben tudi zaradi nočitev in dodatne porabe gostov v širši regiji, kjer zato posebnih razlogov za optimizem ni. In podobno velja za še nekatere paradne destinacije z multiplikativnimi učinki.

Napovedi so nehvaležne, a ekonomski padec slovenskega turizma naj bi bil letos v povprečju med 50- in 70-odstoten, ponekod večji, ponekod manjši. Številni v turistični panogi se bodo borili za golo preživetje. Nekaterim, ki nimajo dovolj pretekle rezerve, ne bo uspelo, sploh če se bi vračanje k “normalnosti” zavleklo globlje v prihodnje leto. Če vladne pomoči, zlasti v obliki (podaljšanja) čakanja na delo, ne bi bilo - to je treba priznati - bi bili po izgubljeni predsezoni mnogi že zdaj na kolenih. Zato je razumljivo, da bodo tudi v juniju nekateri še ostali zaprti, saj bi jim odprtje prineslo več stroškov kot prihodkov, sploh ob negotovosti glede omejitev pri prehajanju meja in odločanja tujcev za potovanja.

Premik v zeleno, butično, avtentično, trajnostno ne bo več fraza, temveč velika prednost in priložnost.

Bo pa globina padca bržkone odvisna tudi sposobnosti prilagajanja, pa tudi od vlaganja v povezovanje ponudnikov, razvoj dodatne ponudbe, v dvig kakovosti storitev in nenazadnje tudi od pretekle prenove infrastrukture, skratka od ustvarjanja destinacije, kjer ima človek kaj početi in doživeti. Premik v zeleno, butično, avtentično, trajnostno ne bo več fraza, temveč velika prednost in priložnost, ki jo bo seveda treba znati tudi ustrezno unovčiti.

Zato upajmo, da bodo tudi slovenski gosti, ki domačega turizma seveda ne morejo rešiti, lahko pa mu pomagajo, s svojimi odločitvami glede koriščenja turističnih bonov, sledili temu, k čemur jih nagovarja tudi kampanja Slovenske turistične organizacije - da je zdaj čas, da odkrijejo še nepoznane kotičke Slovenije. Res ironično bi namreč bilo, da bi imeli zaradi nerazpršenosti od bonov največ koristi prav tisti ponudniki, ki bi krizo še najmanj občutili tudi sicer, medtem ko bi drugi ostali praznih rok in bi jih država morala dodatno reševati.


Preberite še


Najbolj brano