Z veliko mero prestiža

Pri Toyotini hčerinski znamki Lexus, katere glavna nit delovanja je odstopati od tekmecev in graditi drugačen oziroma bolj pristen odnos s kupcem, so v lanskem letu v prodajno ponudbo uvrstili novega člana in hkrati najmanjšega družinskega člana športnih terencev.

Najmanjši med Lexusovimi križanci je UX, ki ima prepoznavne 
družinske poteze, veliko mero prestiža in preverjen hibridni 
pogon. Foto: Artur Švarc
Najmanjši med Lexusovimi križanci je UX, ki ima prepoznavne družinske poteze, veliko mero prestiža in preverjen hibridni pogon. Foto: Artur Švarc

V veliki Toyotini družini je Lexus UX to, kar je CH-R pri matični znamki. S Toyotinim skoraj vesoljsko oblikovanim kompaktnim križancem si deli velik del mehanike in platformo TNGA, ima pa prepoznavne Lexusove poteze od maske do luči. Vseeno pa je dovolj drugačen, da bodo po njem posegli kupci, ki si velikih Lexusovih zverin ne želijo in niti ne potrebujejo. Kakorkoli, s štirimi metri in pol je nekoliko daljši od Toyotinega sorodnika, kljub dodatnim centimetrom pa ima medosna razdalja 2,64 metra enake omejitve kot CH-R.

Udobna in uporabna potniška kabina

Notranjost ni tako futuristična, kot si jo zamišljajo pri Peugeotu, saj ima več konzervativnih potez, ki pa dobro delujejo kot celota. Predvsem izstopa kakovost materialov in izdelave. Infotainment na sredinskem zaslonu je prepoznavni Lexusov modul, ki ga klasično dopolnjuje analogna ura. Sam infotainment bi lahko doživel kakšno revizijo, saj je na določenih mestih uporabniški vmesnik neintuitiven in premalo logičen, pa tudi upravljanje z drsno ploščico desno od ročice menjalnika je malce odročno in nerodno. Tudi voznikovim očem je na voljo digitalni zaslon z dvema klasičnima merilnikoma temperature olja in goriva. Nekaj Lexusovih posebnosti se skriva za volanom na vrhu ščita merilnikov, okrogli valj na desni, na primer, pomeni izbiro načina vožnje, levi pa izklopi sistem proti zdrsavanju koles. Oprema “luxury” ima še usnjeno notranjost, ki z belimi usnjenimi športno udobnimi sedeži lepo razbije drugače temno notranjost.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4495 mm, 1840 mm, 1540 mm

Motor: 2-litrski bencinski motor + elektromotor - 135 kW (184 KM)

Navor: 190 Nm pri 4400 vrtljajih

Gume: 225/50/R18

Posoda za gorivo: 43 litrov

Cena: 49.950 evrov (z dodatno opremo 51.500 evrov)

Estetska komponenta je eden glavnih adutov UX. Da je ta tako zelo poseben, priča tudi dejstvo, da lahko kupec za doplačilo naroči posebno različico usnja, ki ima površinsko strukturo takšno, kot japonski ročno izdelani papir washi (dodatek vreden 200 evrov), medtem ko usnjeni sedeži lahko nosijo znan japonski vzorec sashiko, ki ga šivilje uporabljajo za pripravo kimona. Skratka, teh detajlov je v novem UX veliko. Ker je 250h hibrid, je prtljažnika zadaj bolj za vzorec, v osnovi meri le 238 litrov, a še vedno dovolj, da se z njim par odpelje na romantičen konec tedna. UX ne sodi med tipične družinske avtomobile.

Prisegajo na hibridni pogon

250h je sestavljen iz dvolitrskega bencinskega motorja s 112 kW (152 KM) in značilnim planetarnim menjalnikom, ki na trenutke svoje delovanje ne prav milozvočno prenaša v sicer spodobno zvočno izolirano kabino. Elektriki pomaga elektromotor, kombinacija prinaša skupno moč 135 kW (184 KM) in porabo pod sedmimi litri, odvisno od tega, kam se boste z njim podali.

To je avto za tiste, ki želijo malce višje sedenje in jim kakovost znamke z Daljnega vzhoda pomeni pomemben dejavnik pri izbiri.

Na zadnji osi je sicer še en elektromotor, ki pomaga pri speljevanju in na spolzkih podlagah, za kar je treba doplačati 1550 evrov. Avto se pelje spodobno, nagibanja je malo, podvozje je tiho, volan natančen, kljub moči pa UX 250h ni športnik, a to niti ne želi biti. Moč pogona je namenjena predvsem udobju in zalogi moči, ko je potrebna, prav dinamično pa UX ne pospešuje.

Nakup ni poceni

Lexus UX je bolj kot ne mestni avto, od tal ni pretirano oddaljen, zato razen običajnih makadamov ne bo prav vesel drgnjenja podlage. Je avto za tiste, ki želijo malce višje sedenje in jim kakovost znamke z Daljnega vzhoda pomeni pomemben dejavnik pri izbiri. V osnovi močnejši hibridni 250h stane 49.950 evrov, tisočaka več od nehibridnega UX 200. Z nekaj malega dodatki je končna cena 51.500 evrov.


Najbolj brano