Policisti bodo do konca maja še posebej pozorni na varnost kolesarjev

Rahljanje ukrepov je na ceste pripeljalo tudi več kolesarjev. Maj je tudi sicer tradicionalno posvečen njihovi varnosti, pojasnjujejo na policiji. Tudi letos bodo zato z agencijo za varnost prometa do konca maja opozarjali na to ranljivo skupino udeležencev v cestnem prometu. Ob tem pa skrbi podatek, da približno tri četrtine kolesarjev krši predpise.

 Foto: Nace Novak
Foto: Nace Novak

SLOVENIJA > Do konca maja bodo policisti z večjo intenzivnostjo preverjali, ali kolesarji spoštujejo prometna pravila, in kako se do njih obnašajo ostali vozniki. Pozorni bodo predvsem na kršitve, ki so med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč. Preverjali bodo, ali kolesarji vozijo v pravi smeri ali upoštevajo prometno signalizacijo.

Posebno pozornost bodo namenili tudi psihofizičnemu stanju kolesarjev, prevozu otrok na kolesu in uporabi kolesarskih čelad, nadzorovali bodo vožnjo po pločnikih, nepravilno in tesno prehitevanje kolesarjev, neupoštevanje pravil o prednosti ter druge kršitve.

Na primorskih cestah 27 kolesarskih nesreč

Na območju koprske policijske uprave je bilo letos že 16 prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, eden je umrl, dva sta se hudo poškodovala. Lani pa je bilo na cestah koprske policijske uprave v prometnih nesrečah udeleženih 76 kolesarjev, eden je umrl, sedem se jih je huje poškodovalo. Osem kolesarjev je povzročilo prometno nesrečo pod vplivom alkohola. Na območju PU Nova Gorica je bilo letos v prometnih nesrečah udeleženih enajst kolesarjev. Šest se jih je huje poškodovalo. Kolesarji so povzročili šest nesreč. V vsem lanskem letu je bilo na severnoprimorskih cestah v nesrečah udeleženih 73 kolesarjev, dva sta umrla, enajst pa se jih je huje poškodovalo.

Vozniki z vozili pogosto ogrožajo kolesarje s prehitro vožnjo, izsiljevanjem prednosti, nemalokrat kolesarje prehitevajo preblizu ...

Kolesar mora biti viden

“Preden se podate na kolo, še posebej spomladi oziroma ob začetku kolesarske sezone, preverite tehnično brezhibnost kolesa. Kolo mora imeti brezhibno sprednjo in zadnjo zavoro, belo luč spredaj za osvetljevanje ceste ter rdečo luč zadaj, odsevnike na pedalih ali na boku, zvonec, ustrezno napolnjene pnevmatike, primerno nastavljeno višino krmila in sedeža,” naštevajo policisti. Priporočljivo je imeti tudi blatnike, ščitnik verige ter prtljažnik ali nosilno košarico za prtljago.

Obalno-kraška regija najbolj izpostavljena

Po podatkih analize agencije za varnost prometa glede kolesarskih nesreč med letoma 2015 in 2019 je obalno-kraška regija med najbolj izpostavljenimi po številu takšnih nesreč na 10.000 prebivalcev - zgodilo se je 37 nesreč na 10.000 prebivalcev. Število teh nesreč je v tej regiji kar štirikrat večje kot, denimo, v zasavski. V goriški regiji se je zgodilo 27 kolesarskih nesreč na 10.000 prebivalcev, v primorsko-notranjski pa 16 nesreč na 10.000 prebivalcev. Podatki kažejo, da so varnejše regije z manjšim številom prebivalcev.

“Kolesarjem svetujemo, da nosijo oblačila svetle barve oziroma uporabljajo odsevni brezrokavnik, ponoči in v mraku pa naj uporabljajo luči in odsevna telesa, saj jih bodo vozniki tako prej opazili,” opozarjajo možje postave. Raziskave kažejo, da zaščitna kolesarska čelada pomembno prispeva k večji varnosti, saj zmanjšuje težo poškodb glave za 40 do 70 odstotkov. Uporaba kolesarske čelade je za otroke in mladostnike do 18. leta obvezna.

Tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila

Opazovanje kolesarjev, ki so ga pred tremi leti izvedli na agenciji za varnost prometa, je pokazalo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši prometna pravila, resnejše prekrške pa stori približno četrtina kolesarjev. Med najpogostejšimi kršitvami so neustrezno prečkanje ceste, vožnja v nasprotni smeri ter vožnja v rdečo luč na semaforju, tudi ogrožanje pešcev z vožnjo po pločniku in uporaba mobilnega telefona med vožnjo.

Najbolj pogost vzrok za prometne nesreče, ki so jih povzročili kolesarji v letošnjem letu, je neprilagojena hitrost.

Najbolj pogost vzrok za prometne nesreče, ki so jih povzročili kolesarji v letošnjem letu, je neprilagojena hitrost, saj je v kar 42 odstotkih botrovala nastanku nesreče. Pri prometnih nesrečah s hudimi poškodbami ali smrtjo je delež še višji, saj je neprilagojena hitrost vzrok za kar 57 odstotkov takšnih nesreč. To pomeni, da kolesarji hitrosti vožnje niso prilagodili svojim sposobnostim, razmeram v prometu, vremenu ali cestišču.

Letos policisti beležijo boljše stanje varnosti kolesarjev. Do 23. aprila so bili kolesarji udeleženi v 191 prometnih nesrečah, kar je 22 odstotkov manj kot v enakem obdobju lanskega leta. Letos se je v nesrečah huje poškodovalo 26 kolesarjev, lani pa 42, letos torej 38 odstotkov manj, 18 odstotkov manj pa je bilo nesreč, v katerih so se kolesarji laže poškodovali. Letos so umrli trije kolesarji. V nesrečah, v katerih so se kolesarji huje poškodovali, so v kar 77 odstotkih sami povzročili nesrečo.

Po starostni strukturi je bilo med hudo poškodovanimi največ kolesarjev starih 65 in več let (sedem kolesarjev), umrli kolesarji so bili stari 35, 45 in 54 let. Med hudo poškodovanimi je bilo tudi pet mladoletnih kolesarjev, vsi so bili povzročitelji nesreč, vsi pa so imeli tudi zaščitno čelado. Približno 80 nesreč, ki so se končale s hudimi poškodbami kolesarjev, se je zgodilo v naselju.

Policisti opozarjajo, da v prometu odločajo stotinke sekunde. “Dovolj je že trenutek nepazljivosti in življenje se lahko za vselej korenito spremeni,” poudarjajo.


Najbolj brano