Med Kitajci in Turki tudi štirje domači gradbinci

Za gradnjo drugega tira se je na dveh javnih razpisih za odseka Divača - Črni Kal in Črni Kal - Koper potegovalo 15 gradbincev in gradbenih konzorcijev. Investitor 2TDK je v prvi fazi sposobnost priznal desetim, največ je kitajskih in turških. V drugi fazi bodo ti lahko oddali konkretne ponudbe, pri katerih bo odločala samo še cena.

Dušan Zorko pravi, da so naredili optimalno kombinacijo, da so se lahko priključila slovenska podjetja. Foto: STA
Dušan Zorko pravi, da so naredili optimalno kombinacijo, da so se lahko priključila slovenska podjetja. Foto: STA

LJUBLJANA > Če ne bo pritožb, bo 2TDK lahko izbrane že v osmih dneh povabil k oddaji ponudb. Ker gre za dva odseka in dva ločena razpisa, bo tako v drugi fazi odločal o 20 ponudbah.

Dva novogoriška gradbinca v drugem krogu

V igri so tudi domača podjetja v navezi s tujci. Novogoriški Kolektor CPG skupaj s turškima partnerjema, ter Gorenjska gradbena družba in CPG s češkim partnerjem so trije slovenski gradbinci, ki so se kot vodilni partnerji prebili v drugi krog izvajalcev za gradnjo drugega tira. Poleg njih pa je partner kitajski Gethoubi iz Wuhana še novogoriški Ginex International. “Naredili smo optimalno kombinacijo, da se je lahko priključila slovenska gradbena operativa. Po mojih informacijah bo sodelovalo še več kot 20 domačih podjetij kot podizvajalcev. To je zelo pomembno tudi za slovenske delavce. Naša podjetja pa bodo pridobila velike reference,” poudarja generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. Ponovil je, da slovenska gradbena operativa danes nima dovolj finančnih in kadrovskih resursov, opreme in znanja, da bi tako zahtevno gradnjo samostojno izpeljala.

Na 2TDK načrtujejo, da bodo pogodbe z izbranima izvajalcema za odseka Divača - Črni Kal in Črni Kal - Koper podpisali najkasneje do konca leta. Gradnja obeh delov bo sočasna. Skupaj gre za kar 37 kilometrov predorskih cevi in dva večja viadukta. Dokončanje proge je predvideno za leto 2025. Pomemben je že vsak mesec, saj vlada težka tekma za logistične poti ne samo med sosedami Slovenije, ampak v Evropi nasploh.

Italijanov in Avstrijcev ni v drugem krogu

V prvi fazi, ko so preverjali reference, so izviseli dva kitajska ponudnika, italijanska Impresa Pizzarotti s španskim partnerjem in koprska družba Makro 5 Gradnje, avstrijsko-švicarsko-slovaška naveza na čelu z družbo Marti ter avstrijski Swietelsky.


Najbolj brano