Nov nizkocenovni terenec na trgu

Nekaj dni pred razglasitvijo izrednih razmer v naši državi smo na trg pospremili še en zanimiv primerek, ki bi utegnil zanimati določen del kupcev. Tistih, ki iščejo finančno dostopno terensko vozilo in pri tem ne prisegajo na znamke.

Koranda prodaja podjetje, ki zastopa tudi korejsko Kio, zato ga v nekaterih primerih postavljajo ob 
bok modela sportage, čeprav ima  nekaj malenkostnih prednosti. Foto: Peter Pirkovič
Koranda prodaja podjetje, ki zastopa tudi korejsko Kio, zato ga v nekaterih primerih postavljajo ob bok modela sportage, čeprav ima nekaj malenkostnih prednosti. Foto: Peter Pirkovič

Korando je avtomobilski sceni že dlje časa znan igralec, a v preteklih letih, vsaj pri nas, ni dosegel želenega učinka, kar se zdaj morda utegne spremeniti. Korejski proizvajalec, katerega obvladuje indijska Mahindra, je že lani predstavil novo nadaljevanje koranda in ga tik pred izbruhom epidemije poslal tudi na slovenske ceste. Že zdaj velja izpostaviti, da proti koncu leta na trg prihaja še njegova električno gnana verzija.

Dva motorja, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon

Avto se zdaj predstavlja v četrti oziroma peti generaciji, če upoštevamo njegovo zgodovino, ki sega v leto 1974. Vendar se zdi, da je v najnovejši generaciji postal precej bolj zrel in evropsko usmerjen. Pri tem imam v mislih predvsem dejstvo, da so se pod obliko podpisali oblikovalci iz studia Pininfarina, nekaj malenkosti je pridobil na dimenzijah (v dolžino meri 4,45 metra), kar se pozna tudi prostornosti v potniški kabini, hkrati pa niso pozabili obogatiti seznama aktivne varnosti in posodobiti pogonske agregate.

Korando, ki je na preizkusu euroNCAP dobil visoke varnostne ocene, saj ima precej trdnejši jeklen skelet in serijsko vgrajenih sedem varnostnih blazin, bo na voljo z bencinskim in dizelskim motorjem. Glede na razvoj prodaje v zadnjem času bo skoraj zagotovo največ zanimanja za 1,6-litrski dizelski motor, ki razvija sto kilovatov moči in 324 Nm navora, pri izbiri bencinskega motorja pa je na voljo 1,5-litrski turbo štirivaljnik s 120 kilovati. Za obe verziji motorja velja, da jih je možno kombinirati s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom in s štirikolesnim pogonom. Edina vidna slabost, v primerjavi s predhodnikom je za deset litrov manjša posoda za gorivo. Zdaj ta meri 47 litrov.

Varnostno dobro podkrepljen

Ko govorimo o aktivni varnosti velja izpostaviti, da je korando prvič na voljo z radarskim tempomatom, ki nadzoruje hitrost in razdaljo ter se po potrebi vrne na predhodno določeno hitrost. Novost je tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, pa varnostna blazina za kolena in sistem za opozarjanje nevarnosti pri izstopu iz vozila. Posebnost koranda je tudi, da kot eden redkih v svojem razredu, za doplačilo ponuja digitalne merilnike, poleg teh je v kombinaciji tudi velik osempalčni osrednji zaslon za multimedijske vsebine (DAB sistem in povezljivost s pametnimi telefoni - apple carplay in android auto), pohvali se lahko s kar nekaj uporabnimi odlagalnimi površinami, možno bo spreminjati notranjo ambientalno svetlobo, medtem ko prtljažnik ponuja zajetnih 551 litrov osnovnega prtljažnega prostora, ki se v nekaj potezah lahko poveča na skoraj 1300 litrov.

Cene se začnejo pri slabih 17 tisočakih

Dejstvo je, da korando spada v razred nizkocenovnikov, čeprav ima na nekaterih področjih precej bogat nabor serijske in dodatne opreme, ki je pri primerljivih znamkah ne srečujemo. V led tehnologiji so lahko žarometi, dnevne luči, meglenke in smerokazi, prtljažna vrata se lahko odpirajo s pomočjo elektrike, namesto klasične mehanske ročne zavore pa je vgrajeno stikalo za električno zavoro, a vse je odvisno od želja in potreb kupcev.

Cena osnovnega koranda z dizelskim motorjem se začne pri 18.990 evrih, pri bencinsko gnani izvedbi pa je začetna cena s popustom postavljena še nižje in sicer na 16.490 evrov. Od tu naprej sta na voljo še dva opremska paketa in možnost izbire štirikolesnega pogona. A za več podatkov se bo potrebno obrniti na trgovsko mrežo desetih trgovcev po Sloveniji, a šele, ko se izredne razmere v naši državi umirijo.


Najbolj brano