Priljubljen karavan, ki gre s prenovo še višje

Pred nekaj meseci je Volkswagnov passat, ki je letos star 47 let, doživel vmesno prenovo. Ta mu je prinesla veliko več digitalne podpore kot oblikovne svežine, medtem ko so Nemci ohranili udobje in prostornost. Sploh pri karavanu, kakršnega smo imeli na preizkusu.

Volkswagen je s passatom oral ledino v segmentu, ki je danes poln 
konkurenčnih izdelkov, vendar kljub letom nikakor ni izgubil 
ostrine. Foto: Peter Pirkovič
Volkswagen je s passatom oral ledino v segmentu, ki je danes poln konkurenčnih izdelkov, vendar kljub letom nikakor ni izgubil ostrine. Foto: Peter Pirkovič

Prenova je prinesla malenkostno osvežitev zunanjosti. Oblikovalci so nekoliko drugače narisali led dnevne luči, minimalistično je spremenjena maska, odbijači, za tiste, ki sedanjega passata ne bi ločili od predhodnika, pa si velja zapomniti, da imajo vsi prenovljeni modeli na zadku velik napis passat.

Naš testni primerek je bil še dodatno začinjen z opremo R-line (2476 evrov), ki mu prinaša aluminijaste stopalke, nekaj dekorativnih elementov, športne sedeže odete v usnje, številne napise R-line, zatemnjena stekla in kopico drugih drobnarij. Na seznamu dodatne opreme so še všečna 19-palčna črna platišča pretoria (1373 evrov), dodatno so zatemnjena vsa stekla od B stebrička dalje, obenem pa pri Volkswagnu zelo bogato zaračunajo tudi biserno belo barvo. Ta barvni izbor poveča končno ceno za 1195 evrov. Vendar gre priznati, da je takšen passat kot celota zelo posrečen.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4473 mm, 1832 mm, 1516 mm

Motor: 2,0-litrski dizelski motor 176 kW (240 KM)

Navor: 500 Nm pri 1700 vrtljajih

Gume: 235/45/R18

Posoda za gorivo: 66 litrov

Cena: 42.999 evrov (z dodatno opremo 53.085 evrov)

Več digitalizacije, manj klasičnih gumbov

Da je ta v mnogih pogledih napredoval, kaže tudi podporna tehnologija. Bogato opremljena in prostorna notranjost vozniku ponudi popolno digitalizacijo upravljanja. Klasični gumbi so skoraj izginili. Osrednji zaslon ponuja bogato zbirko informacij in nastavitev v slovenskem jeziku, čeprav je tu in tam kakšen prevod vendarle ostal nedotaknjen, DAB radijski signal, navigacijo s podatki v živo in upravljanje z gestami.

Digitalni merilniki so tudi v passatu nadomestili dosedanjo klasiko, pri teh pa je možno izbirati različne nastavitve videza in postavitve podatkov. Zanimivo in pregledno. Povezovanje s telefonom je za uporabnika enostavno, kar velja izpostaviti pa je, da passat omogoča odklepanje, zaklepanje ter zagon s pomočjo telefona, ki premore NFC tehnologijo. Ključ kot tak ni več potreben, edina ovira za zdaj je, da to možnost podpirajo samo Samsungovi pametni telefoni. Predstavniki Volkswagna so povedali, da tovarna pospešeno pripravlja razširitev na ostale znamke.

Zmogljiv dizelski motor in štirikolesni pogon

Passat ostaja zvest dizelskim motorjem. Da je tako, dajo jasno vedeti tudi kupci, ki večinoma kupujejo passate z dizelskim pogonom. V tej luči so se Nemci odločili, da ponudbo teh obogatijo z najzmogljivejšim dizelskim štirivaljnikom. Gre za dvolitrski stroj s 176 kilovati moči (240 KM), v kombinaciji s sedemstopenjsko DSG avtomatiko, ki navor pošilja na vsa štiri kolesa. Če smo natančni, se ta večino časa prenaša zgolj na sprednja kolesa, odvisno od razmer na cesti pa se preusmerja še na zadnjo os oziroma na posamezno kolo (serijsko je ta verzija opremljena z elektronsko zaporo diferenciala).

Vožnja je natančna, zaradi nizkoprofilnih gum in dinamičnega uravnavanja podvozje (izbira voznih profilov) občasno nekoliko trša, vselej, ko je potrebno, dovolj dinamična in hkrati razmeroma varčna. Večino časa sem povprečje držal tik pod sedmimi litri, a dobro je izbrati profil vožnje eco, kjer sicer malce trpi odzivnost motorja in menjalnika.

Cena je bogati opremi primerno visoka

Strinjam se, 53 tisočakov in nekaj drobiža nikakor ni majhen denar in dejstvo je, da se je passat ob prenovi še nekoliko podražil. A temu v prid govori dejstvo, da je zdaj na izbiro veliko dodatkov in kombinacij, s katerimi se postavlja na vhodna vrata premijskega razreda. Zato ne bi bilo presenetljivo, če bi znotraj koncerna nekateri kupci štirih krogov presedlali k ljudski znamki.

Testni avto je znova zgolj dokaz, kakšno cenovno raven je možno doseči in kako kakovosten izdelek dejansko je. A pri končni ceni je vse odvisno od slehernega kupca, njegovih želja in potreb. Passat, ne glede na vse, ostaja idealen družinski avto, ki je zvest svoji tradiciji.


Najbolj brano