Epidemija bistveno zgostila promet na omrežjih

Odkar je v Sloveniji ugasnilo socialno življenje in z njo komunikacija v živo, še dlje kot običajno sedimo pred računalniki in televizijami, s telefoni in tablicami v rokah. Promet govornih, podatkovnih in video storitev se je te dni več kot podvojil, zaradi česar se telekomunikacijski operaterji soočajo z nekaj tehničnimi težavami. Obenem uporabnikom, ki ostajajo zaprti doma, prihajajo naproti z začasnim odklepanjem nekaterih doslej plačljivih storitev.

Nadzorno-operativni center Telekoma Slovenije Foto: Bojan Puhek/Telekom Slovenije
Nadzorno-operativni center Telekoma Slovenije Foto: Bojan Puhek/Telekom Slovenije

Pri našem največjem telekomunikacijskem operaterju Telekomu Slovenije so že v začetku tedna ugotavljali, da so “v zadnjih nekaj dneh soočeni z velikim porastom količin prometa govornih, podatkovnih in video storitev, in sicer za več kot polovico”. Priznavajo, da trenutne razmere predstavljajo velik izziv za strokovnjake informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), saj so komunikacijske zmogljivosti omrežij omejene. “Vendar se z izzivi za zdaj uspešno spopadamo,“ je zatrdila direktorica odnosov z javnostmi Katarina Prešeren in utemeljila: “V Telekomu Slovenije imamo vpeljan Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja (SUNP), ki ga imamo certificiranega tudi po standardu ISO 22031. Skladno s tem smo pripravljeni in usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah.”

Motene povezave med operaterji

Do motenj prihaja predvsem v povezavah med operaterji, ne pa znotraj Telekomovega omrežja. “Priča smo množični hitri transformaciji dela in učenja na daljavo. Temu ustrezno sproti prilagajamo kapacitete našega omrežja, ki je najbolj zmogljivo v Sloveniji,” je še dodala Katarina Prešeren.

Z nekaj težavami se soočajo tudi v T-2. Kot so zapisali na svoji spletni strani zaradi izjemnega povečanja govornega in podatkovnega mobilnega prometa prihaja do občasnih motenj pri vzpostavljanju posameznih klicev v glavni prometni uri, še posebej v primeru nacionalnega gostovanja njihovih uporabnikov v omrežju Telekoma Slovenije. Slednjega so zato pozvali, naj aktivno pristopi k reševanju težav ter povečanju in nadgradnji zmogljivosti povezav med T-2 in Telekomom Slovenije. Svojim uporabnikom pa priporočajo tudi uporabo fiksne telefonije, ki deluje brez težav.

Izrazito povečanje uporabe mobilnih in fiksnih storitev opažajo tudi v A1 in Telemachu, kjer kratkotrajne motnje obvladujejo, večjih, dolgoročnih težav pa ne pričakujejo, saj so, tako Telemach, doslej redno in celovito posodabljali svoje omrežje in skrbeli za ustrezne zmogljivosti.

Dodatni gigabajti in brezplačne tv-vsebine

Da bi bili v naslednjih dneh še bolj povezani s svojimi bližnjimi, so v Telekomu Slovenije vsem naročnikom mobilnih storitev minuli konec tedna dodali pet gigabajtov prenosa podatkov v Sloveniji, stanje porabe pa so ponastavili na prvi dan v mesecu ter uporabnikom omogočili, da gigabajte, ki jih ne potrebujejo podarijo drugim Telekomovim naročnikom ali uporabnikom predplačniških mobilnih storitev Mobi.

 Vsi večji operaterji - Telekom Slovenije, T-2, A1 in Telemach - so za svoje uporabnike brezplačno nadgradili tudi dostop do televizijskih vsebin. Nadgrajene sheme televizijskih sporedov z otroškimi, dokumentarnimi, poljudnoznanstvenimi, filmskimi in športnimi vsebinami so pri Telekomu Slovenije brezplačno na voljo od 13. marca do nadaljnjega.

Med drugim bodo naročniki lahko za en mesec brezplačno dostopali tudi do mobilne aplikacije DaVinci Kids, ki prek videovsebin in interaktivnih vsebin, namenjenih otrokom med šestim in 12. letom starosti, na zabaven način približa znanost, matematiko, tehnologijo, zgodovino, kulturo, naravo in šport.

Naročnikom A1 bo razširjena tv-shema na voljo do 30. aprila. “Na voljo imate več kot 210 programov. Ostanite zdravi - ostanite doma!” pozivajo svoje uporabnike, ki jih vabijo tudi v virtualno trgovino A1 Live shop, kjer lahko virtualno opravijo tisto, kar bi sicer iz oči v oči z zaposlenim v poslovalnici.


Najbolj brano