Nekoristna šolniška zmeda

Prvi dan po tem, ko so stopili v veljavo strogi ukrepi, ki so v kar največji možni meri ustavili javno življenje, smo se lahko ponovno prepričali, da je solidarnost med ljudmi živa, bolj trpko pa je bilo dejstvo, da so ukrepi v zelo veliko stisko pahnili številne samostojne podjetnike in druge samozaposlene, ki so morali zapreti svojo dejavnost oziroma so ostali brez dela, od katerega so eksistenčno odvisni. Nekoliko presenetljivo pa se je pokazalo tudi, da so ukrepi še največ nekoristne zmede povzročili - med šolniki.

Že od prejšnje srede zvečer, uradno pa od četrtka zjutraj je bilo jasno, da bodo vse vzgojno-izobraževalne ustanove v državi od ponedeljka zaprte. A kljub temu včeraj številni osnovnošolci za razliko od petkovih napovedi o učenju na daljavo niso od svojih učiteljev dobili nobenih navodil za delo. V nekaterih osnovnih šolah so se namreč v nedeljo kar naenkrat odločili za izredni dopust, medtem ko so na drugih učitelji pokazali veliko samoiniciativnosti, tako da je učenje na daljavo, navkljub nekaterim tehničnim težavam, steklo. Razlog za različno prakso je zmeda, ki jo s svojimi okrožnicami in nejasnimi navodili, nazadnje z nedeljskim priporočilom, naj učenje na daljavo počaka, povzročilo ministrstvo za izobraževanje, očitno tudi pod pritiskom sindikata.

V teh razmerah velja bolj kot kadarkoli otroke zamotiti prav z učenjem, branjem in raznimi aktivnostmi – ne pa z zasloni.

Da so nekatere šole začetek e-pouka preložile za en teden, sicer še ne pomeni, da njihovi učenci včeraj doma niso nič delali za šolo in da tudi v prihodnjih dneh ne bodo. Bo pa to stvar njihove prizadevnosti in spodbude staršev. Sicer pa bo nadaljevanje počitnic, ki to dejansko niso, še ves teden nepotreben učni zaostanek. Sploh zato, ker v teh razmerah velja bolj kot kadarkoli otroke, ki lahko zaradi razmer, ki jih ne razumejo najbolje, občutijo večji strah in tesnobo, zamotiti prav z učenjem, branjem in raznimi aktivnostmi - ne pa z zasloni, s katerimi naj bi, zdaj menda manj omejeno kot sicer, kompenzirali osebne stike.

Učenci, ki za zmedo niso nič krivi, so se torej znašli v neenakem položaju. Se bo šolsko leto zato zavleklo in za koga? Zakaj so nekatere šole lahko organizirale delo učiteljev od doma, druge ne? Je, če nič drugega, poslati nekaj gradiva in navodil staršem po e-pošti ali jih poklicati po telefonu, res tako težko? Bolj slab zgled tistih, ki naj bi bili otrokom za zgled.


Preberite še


Najbolj brano