Niso le klimatske spremembe težava

Slovenske zimske klasike so tri, med njimi tudi Zlata lisica, ki se je iz pohorskega brloga že osmič morala preseliti v Kranjsko Goro, čeprav je bila predvidena v še povsem zimskem terminu. Zlata lisica je ena od slovenskih športnih ikon, še zdaleč pa, tako kot kranjskogorski pokal Vitranc, v prihodnosti ni več brezčasno samoumevna, čeprav je v klubu petih največjih prirediteljev tekem. Zdi se, da le Planica ostaja večna.

Mariborska lisica je preživela že marsikaj. V mestu stečajev se je črn scenarij zaradi takih ali drugačnih barabij zgodil tudi Športnemu centru Pohorje, ogrozil lisico in sprožil boj za preživetje Smučarskega kluba Branik, glavnega v tem delu Slovenije, ki stoji in pade z Zlato lisico. Tako je bilo leta 2014 vprašljivo, če se bo lisička še pokazala iz brloga. Ko so bile idealne razmere za izdelavo umetnega snega, so snežni topovi na Pohorju mirovali. Nihče ni vedel, kaj bo, dokler se niso sredi kaotičnih razmer v ŠC Pohorje v mariborski mestni občini zganili. In lisica je preživela. Pa bo preživela mile zime? Žal je velika verjetnost, da prav dosti lisic ne bomo več videli. Potem pa bo zgodbe najbrž konec, kajti klimatske spremembe so realnost, tople zime brez snega to kažejo že nekaj let. Tekmovanje na Pohorju je talec nizke nadmorske višine. Zgodbe o tem, kako so Dušan Senčar in njegovi nasledniki šli z glavo skozi zid, da so tekmo izpeljali v razmerah, ko bi jo povsod drugod preprosto odpovedali, so že legendarne. A to se je dogajalo v drugačnih časih in z drugimi ljudmi. Na uspešnost lisice je vplival tudi vsaj približen pozitiven rezultatski niz slovenskega ženskega smučanja. V zadnjih 30 letih so bila le redka obdobja, ko so bile najboljše tekmovalke že zdavnaj v hotelu, ko se je na progo pognala glavnina Slovenk. Po slovesu Tine Maze se je zdelo, da bo zazijala velika luknja, toda pojavila se je Ilka Štuhec, ki pa je po novi poškodbi in vrnitvi na tekmovališča letošnjo lisico raje izpustila, saj Ilkina sezona rezultatsko ni dobra. Pa je zato nepričakovano zablestela Meta Hrovat in stopila na stopničke za zmagovalce, tekmovanju pa so k uspešnosti pomagali tudi številni navijači s slovensko zastavo z napačnim grbom. Saj ni treba posebej dolgo ugibati, s katerim. To so naši bratje v zamenljivosti - Slovaki, ki so podpirali Petro Vlhovo, letos najboljšo lisico v seštevku veleslaloma in slaloma.

Za letošnje svetovno prvenstvo v poletih že mesece ni na voljo prostih sob, tiste, ki so, pa imajo tako navite cene, da jih niti petični Norvežani ne zakupijo.

Z uspešno domačo tekmovalko se tekmovanje lažje trži, veliko število gledalcev prinaša dodaten denar v blagajno in posredno vpliva tudi na termin, ki se je zadnje čase ustalil v februarju. Mariborski turizem v dveh dneh pobere približno dodaten milijon evrov prihodkov. Lisico ohranja tudi pogodba s švicarskim gigantom TV pravic Infont, ki organizatorjem zagotavlja pokritje 60 odstotkov od približno 1,1 milijona evrov, kolikor stane prireditev. Mariborska prednost je, da je tekma v bližini mesta in mednarodnih prometnih tokov. Vendar to, brez pravih zim, ko niti snežni topovi ne pomagajo, ker je pretoplo, ne pomeni veliko. Lisici se obeta, da bo otipljiva žrtev globalnega segrevanja.

Selitev na Gorenjsko rešuje prireditev, a prinaša tudi težave. Dogovoriti se morajo z upravljalci smučišč in žičničarji, ki so Mariborčanom letos zaračunali četrtino več kot zadnjič, treba je tudi zagotoviti prenočišča, ki jih v Zgornjesavski dolini ni na pretek, sploh če prireditev sovpada s počitnicami. V času tekmovanj v Planici je glede prenočišč še slabše. Za letošnje svetovno prvenstvo v poletih že mesece ni na voljo prostih sob, tiste, ki so, pa imajo tako navite cene, da jih niti petični Norvežani ne zakupijo. Čez mejo v Trbižu se še kaj najde, saj je panika zaradi koronavirusa že naredila svoje. Človek pa se resno vpraša, kam bodo namestili obiskovalce svetovnega nordijskega prvenstva čez tri leta, saj bo za tekmovalce in spremljevalce v Kranjski Gori in okolici komaj dovolj prenočišč. Ko se odloča za kandidaturo za velika tekmovanja, je treba misliti tudi na to. Ne predstavljam si vsakodnevne vožnje nekaj sto ljudi iz Ljubljane na tekme.


Preberite še


Najbolj brano