Karavan iz druge galaksije

Kdo v zadnjem obdobju skrbi za najbolj futurističen videz avtomobilov? Peugeot seveda, 508 in 208 sta prava vesoljca.

Peugeot 508 SW je v novi generaciji korenito prenovljen in precej 
bolj športno naravnan karavan.  Foto: Artur Švarc
Peugeot 508 SW je v novi generaciji korenito prenovljen in precej bolj športno naravnan karavan.  Foto: Artur Švarc

Že s prihodom para 3008 in 5008 je bilo jasno, da želijo pri Peugeotu prevzeti pobudo pri oblikovanju prihodnosti. Za konec drugega desetletja nove ere jim to vsekakor uspeva. Karavani so od nekdaj veljali za škatlaste in napihnjene avtomobile, namenjene zgolj premikanju kar se da velike količine krame. Razen poskusov kot je bila Alfa 156 SW pred 20 leti in še kakšen svetel primerek potem, je bil dizajn v drugem planu.

Še vedno velik prtljažni prostor

Novi 508 je s svojo podobo videti prav vesoljsko, mogočen nos z diamantno masko, pa dnevne luči, ki kot dva zoba svetita globoko v dno odbijača in grozita svojemu plenu, enako pas luči na zadku s po tremi rdečimi “kremplji” na vsaki strani. Peugeot ne skriva, da ima v logotipu mačko, tisto največjo. A piko na i športnosti dodaja zelo nizka strešna linija in poševno zapeljan zadek. Če lahko čemu rečemo športni karavan, je to 508 SW.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4778 mm, 1859 mm, 1420 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor 100 kW (136 KM)

Navor: 400 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 235/45/R18

Posoda za gorivo: 55 litrov

Cena: 35.190 evrov (z dodatno opremo 42.140 evrov)

Zanimivo je, da kljub nizki strešni liniji ne trpi prtljažnik - 530 litrov je več kot dovolj, pri čemer je treba pohvaliti, da dejansko nima nakladalnega roba, je pa zato odbijač nekoliko širši in bi lahko nabral nekaj risov ob nepazljivosti. S podiranjem sedežev dobimo 1780 litrov prostora.

Spet poglavje zase je notranjost, ki je še za nekaj korakov bolj futuristična, vesoljska, s plavajočimi elementi in stikali pod osrednjim zaslonom ter seveda v opremi GT line s površinami, prevlečenimi s podobo karbona. Zaslon merilnikov pred očmi voznika omogoča več grafičnih podob, med njimi je zelo zanimiva tista, ko kamera projicira nočni vid med obema glavnima merilnikoma in poudarja “topla” živa bitja.

Zmogljiv motor in visoka cena

Je pa športna vesoljska ladja rahlo naporna za višje voznike. Sedi se zelo nizko. Odprtina vrat je tudi manjša in tisti proti 190 centimetrom in naprej bodo imeli kar nekaj težav z utesnjenostjo. Ergonomija je sicer zares izjemna, od udobnih sedežev naprej.

Avto je poganjal dvolitrski turbo dizel s 130 kW (177 KM) in s 400 Nm navora. Na sprednji kolesni par moč prenaša osemstopenjska avtomatika, ki je v osnovi naravnana na bolj umirjeno vožnjo, za več dinamike je potrebno preklopiti v športni program. S porabo je takole, ker je dizel in ker se vam ne mudi, se da peljati tudi pod sedmimi litri, za športno vožnjo dodajte liter in pol. Svoje doda še aktivno vzmetenje, podvozje je umirjeno in tiho, malce pa zmoti električni servo volan s svojim sterilnimi informacijami in občutkom preskakovanja.

Cena 508 SW se začne tudi nižje, a za dizelskega GT line je potrebno nabrati najmanj 35.190 evrov, z dodatno opremo pa se končna cena ustavi pri 42 tisočakih in nekaj drobiža.


Najbolj brano