Je slovenski in najboljši clio do zdaj

Nekaj dni smo se intenzivno družili z novo peto generacijo najbolj prodajanega avtomobila v Sloveniji, ki ga hkrati tudi Renault izdeluje v Sloveniji. Na kratko, Francozi so poskrbeli, da bo ta avto skoraj zagotovo tudi v prihodnje zelo dober magnet za širšo množico kupcev.

Renault clio morda oblikovno ni tako korenito drugačen od 
predhodnika, a bo prepričal z ostalo vsebino. Foto: Artur Švarc
Renault clio morda oblikovno ni tako korenito drugačen od predhodnika, a bo prepričal z ostalo vsebino. Foto: Artur Švarc

Na prvi pogled in na nekaj metrov ne boste hitro ločili novinca od svojega predhodnika. Šele poznavanje podrobnosti, kot so C-luči spredaj in zadaj, ki s “prstom” kažejo proti notranjosti, so tiste malenkosti, ki določijo rod in vrsto. Pravzaprav je logično, da radikalnih sprememb - niti revolucionarnih ali pol-evolucijskih - na uspešnici ne spreminjaš. Ni smiselno, še več, celo nevarno zna biti. Renault je ubral drugačno filozofijo kot francoski konkurent z 208, ki se prepozna predvsem po tem, da je povsem drugačen od predhodnika. Segment B je zahteven do svojih kupcev in ti so še bolj zahtevni do njega. Sploh v časih, ko se vse seli na nekaj višji odmik od tal in je cliov največji konkurent kar captur. Potegnjeno pod črto, najboljše pri peti generaciji je, da je to, kar je, in je to, za kar je bil ustvarjen. Brez eksperimentov. Zrasel je le v širino, in to za šest centimetrov, kar opazimo tudi malce večji.

Digitalizacija in uporaba kakovostnih materialov

Ker je zunanjost znana, je toliko večje presenečenje v notranjosti. Tu so Francozi potegnili črto in - vedoč, da lahko mlajše generacije navdušijo le s prihodnostjo - vanj so namestili veliki sredinski zaslon, na novo zasnovali dinamično podobo armaturne plošče, vse zahtevnejše pa prepričali s kakovostnejšimi materiali. Osrednji pokončni zaslon meri 9 palcev in prinaša aktualni Renaultov multimedijski sistem. Logično je, da so se poslovili tudi analogni merilniki, nenazadnje je en zaslon precej cenejši kot mehansko elektronski analogni kazalci. Že res, da avtomobilska industrija vsaj desetletje caplja za tistim, kar tehnika na tem področju omogoča, ampak zdaj je dokončno - clio pa je digitalen avto.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4050 mm, 1798 mm, 1440 mm

Motor: 1,5-litrski turbo dizelski motor s 85 kW (115 KM)

Navor: 260 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 205/45/R17

Posoda za gorivo: 39 litrov

Cena: 18.290 evrov (z dodatno opremo 20.575 evrov)

Ergonomija bi sicer potrebovala še malce piljenja; zmoti na primer upravljalnik radia, ki je iz generacije v generacijo bolj enostaven in to ni dobro. Upravljanje radia brez pogleda, brez oči, zahteva dober “tipalni” občutek, zašiljeni gumbi upravljalnika pa so zdaj postali enolična kocka in prsti prvi hip nikoli ne vedo, kaj bodo pritisnili. Sprednja sedeža imata dobro ledveno oporo, zadnja klop pove, da je clio praviloma avto za dva odrasla in manjše otroke. V zadku je za 366 litrov prtljažnega prostora. Lepo raste ta uporabna vrednost malega Francoza, nenazadnje je tudi v kabini zdaj kar kopica odlagalnih mest. Prva izdaja ima tudi dovolj elektronike.

Dizel živi še naprej

Če se zdi nova notranjost skoraj nujni korak naprej glede na konec drugega desetletja nove ere, je mehanika tista, ki clia zares dviga nad povprečje. Po nekaj deset odpeljanih kilometrih - tako po avtocesti kot na lokalnih “kačah” - lahko za nastavitev in obnašanje podvozja rečemo le “wow”. Lahko je povsem udobno, tiho in odlično gladi neravnine, lahko pa pomeni tudi veliko športne vožnje, ko si zaželimo, da bi imeli (še neobstoječega) clia RS. Tudi volan je tak, ki ga vsakodnevnemu kompaktnežu za običajne smrtnike ne bi pripisal; je ravno prav občutljiv, dovolj natančen in brez občutka “cukanja”.

In ko k temu dodamo še 1,5-litrski dizel s 85 kilovati moči, dobimo malo dizelsko raketo. Ta motor sicer ne bo prva in niti druga izbira pri kupcih, pokaže pa, kako lahko potenten mali mlinček z dobrim in natančnim menjalnikom ter izvrstnim podvozjem da povsem drug občutek za vožnjo, kot bi od tega razreda pričakovali. Od motorja lahko dobimo ali pet litrov in pol porabe ali dizelsko gnan dirkalnik, ki bo vzel liter in pol več, ampak ne bodite presenečeni, ker ta avto dobesedno leti. Odvisno od globine denarnice je tu tudi asistenca, od samodejnega zaviranja, lovljenja pasu med črtama, opozarjanja na mrtvi kot in do samodejnega parkiranja.

Cena je odvisna od želja

Clio po skoraj četrt stoletja kot najbolj prodajan avto pri nas tudi v peto ne namerava svojega prestola prepustiti drugim. Resda je razpon od vstopnih modelov do dražjih - testni dizelski 115 z večino opreme je skoraj enkrat dražji od najcenejšega – precej velik in vsakdo zna izbrati prav tisto kombinacijo, ki ga zanima. V četrti paket od petih edition one so vnesli 17-palčna platišča, vzvratno parkiranje, samodejno ročno zavoro in naslon za roko, za 570 evrov ga prebarvajo v novo svetlo modro in zelo simpatično kovinsko barvo. Za veliki zaslon bo treba primakniti 400 evrov, za kamero še 720 evrov, 60 evrov želijo za LED osvetlitev kabine. Osnovna cena je tako 18.290 evrov, skupaj z vsemi dodatki pa nanese 20.575 evrov.


Najbolj brano