Mišič si je že najel novejši audi

Gašpar Gašpar Mišič, direktor javnega podjetja Okolje Piran, je izkoristil pravico do službenega avtomobila in poslej prek poslovnega najema vozi leto dni star audi A4 avant bele barve. Podjetje posluje bolje, odkar ga je lani prevzel, stari službeni avtomobil, ki sta ga vozila že oba nekdanja direktorja, pa je sedaj na voljo zaposlenim.

Audi A4 avant je Okolje Piran vzelo v poslovni najem, zanj bodo na 
leto plačali 7824 evrov.
Audi A4 avant je Okolje Piran vzelo v poslovni najem, zanj bodo na leto plačali 7824 evrov.  

PIRAN > Poslovni najem audija A4 avant javno podjetje Okolje Piran stane 652,08 evra na mesec, ker pa ga lahko direktor Gašpar Gašpar Mišič uporablja tudi v zasebne namene, mu od plače vsak mesec odštejejo 327 evrov bonitete. Izračuni, ki so jih opravili v podjetju, kažejo, da se poslovni najem bolj izplača od nakupa, saj direktor skrbi zgolj za poln tank, medtem ko so stroški registracije, servisa, zavarovanja in vzdrževanje pnevmatik na skrbi podjetja, kjer je Mišič avto najel.

Gašpar Gašpar Mišič

652,08 evra na mesec stane Okolje Piran poslovni najem Audija A4 Avant

“Avtomobil ima nizko porabo goriva, za poln tank plačam 50 evrov in rezervoar za gorivo napolnim trikrat na mesec. Ker je ta audi starejši model, smo ga prejeli s 30-odstotnim popustom,” pravi Gašpar Gašpar Mišič.

Nekdanji Radojkovičev avto vozijo zaposleni

Odkar je maja lani postal direktor, se je Mišič večinoma vozil s svojim zasebnim avtomobilom audijem all road, s čemer pa je podjetju povzročil za približno 400 evrov potnih stroškov na mesec. Sprva so peugeota 407, ki sta ga vozila že nekdanja direktorja Darij Barille in Alen Radojkovič, nameravali prodati, vreden naj bi bil nekaj tisoč evrov, nakar so se odločili, da ga bodo namenili za službene poti zaposlenih.

“Ne boste verjeli, ampak Okolje Piran doslej ni imelo službenih vozil, ki bi bila na voljo zaposlenim. Zaposleni so se na teren vozili s svojimi osebnimi avtomobili, za kar so prejemali povračilo potnih stroškov,” dodaja Mišič. V letu 2018 so, denimo, za plačilo potnih stroškov namenili več kot 12.000 evrov, z uporabo peugeota za službene poti zaposlenih pa teh stroškov ne bo več.

Boljši poslovni rezultati

Ko je Mišič konec maja lani vstopil v podjetje, je bilo Okolje Piran v nevzdržnem finančnem stanju. “Podjetje je imelo negativen čisti poslovni izid v višini skoraj 417.000 evrov. Dobaviteljem in bankam je dolgovalo 8,5 milijona evrov, med njimi je bilo za več kot 6,3 milijona kratkoročnih obveznosti, zaradi česar je bila družba plačilno nesposobna. Le deset odstotkov celotnega premoženja podjetja je bilo financiranega iz lastnih sredstev, preostanek pa iz dolžniškega kapitala,” pravi Mišič.

Doslej je podjetju uspelo znižati zapadle obveznosti do dobaviteljev. Dosegli so za več kot 110.000 evrov dobropisov, znižali vrednosti tekočih storitev in zmanjšali stroške, povezane z investicijskimi projekti, je predstavljeno v poslovnem poročilu do konca novembra 2019. Konec februarja bo sicer letno poročilo predstavljeno tudi piranskemu občinskemu svetu.

“Zajezili smo vse naročilnice ter začeli s postopki centralizirane nabave. Uspeli smo reprogramirati kratkoročne kredite v dolgoročne z bolj ugodno obrestno mero, kar družbi zagotavlja več kot 100.000 evrov dodatnih obratnih sredstev na letni ravni in 20.000 evrov prihranka na račun stroškov obresti,” svoje finančne aktivnosti omenja Mišič.

Pregledali so večino pogodbenih razmerij za uskladitev najemnin in uporabnin, vzpostavili nadzor nad plačevanjem smetarine, zmanjšali stroške dela za več kot 273.000 evrov na letnem nivoju ne da bi spremenili določila kolektivnih pogodb, reorganizirali delo in dosegli večjo učinkovitost, ustanovili so monitoring zunanjih izvajalcev. Dosegli so nizko ceno za storitev obdelave in odlaganja komunalnih odpadkov ter znižali stroške za več kot 170.000 evrov na leto, zato občanom ne bodo zvišali položnic.

Kakšne avtomobile pa vozijo drugi direktorji?

Direktorji imajo običajno v svojih pogodbah pravico do uporabe avtomobila višjega srednjega razreda in tako je tudi z direktorji javnih podjetij v Istri.

Alfred Draščič, direktor Marjetice Koper, za službene poti največkrat uporablja volkswagen tiguan 2.0 TDI letnik 2019. Vozilo ima podjetje v poslovnem najemu za obdobje dveh let, najelo pa ga je že prejšnje vodstvo. Mesečna najemnina znaša 675,99 evra.

Alfred Draščič

Denis Bele, direktor Komunale Izola, vozi toyoto RAV hybrid. “Večinoma ta avto vozim jaz, je pa na voljo tudi drugim zaposlenim. Sprva smo ga imeli v poslovnem najemu, nakar smo se odločili za nakup. Sicer pa imamo v podjetju še sedem službenih vozil. To so naša osnovna delovna sredstva.”

Denis Bele

Direktor Rižanskega vodovoda Koper Martin Pregelj se ob nastopu funkcije ni odločil za nov službeni avtomobil, pač pa je uporabil tistega, ki je bil v podjetju na voljo. To je volkswagen T-Roc style 2.0, ki ga lahko uporablja tudi v zasebne namene in zanj plačuje 186,71 evra bonitete na mesec.

Martin Pregelj


Najbolj brano