K nam prihaja sredi pomladi

V torek so v španskem Martorellu prvič v živo predstavili novo izdajo Seatovega leona, ki na ceste prihaja tudi kot karavan in priključni hibrid. Cene zanj še niso znane, se pa bodo prvi primerki na slovenskih cestah pojavili aprila oziroma najkasneje maja.

Da gre za izjemno pomemben projekt španskega proizvajalca  kaže 
tudi dejstvo, da so v razvoj vložili malo več kot milijardo evrov. Foto: Seat
Da gre za izjemno pomemben projekt španskega proizvajalca kaže tudi dejstvo, da so v razvoj vložili malo več kot milijardo evrov. Foto: Seat

Leon prinaša nov oblikovni koncept in več prostora na račun povečanih dimenzij. V dolžino je zrasel kar za 86 milimetrov in zdaj meri 4368 milimetrov, širok je sicer 16 milimetrov manj in meri 1800 milimetrov, visok pa 1456 milimetrov. Medosna razdalja je daljša za pet centimetrov in meri 2686 milimetrov. Tudi karavanski ST je daljši za 93 milimetrov in meri 4642 milimetrov, medosna razdalja je enaka kot pri kombi limuzinskem bratu.

Prtljažnik pri običajnem leonu ostaja enakih dimenzij (380 litrov), so pa pri karavanu uspeli najti še za 30 litrov zaloge, skupno pa to pomeni 617 litrov. Pomembno je tudi dejstvo, da bo najbolje prodajani Seat debitiral tako kot petvratna kombilimuzina in kot karavan, ne bo pa več trivratne različice.

Oblika podobna ostalim bratom

Napoved zunanje podobe smo lahko opazili že na studijskem vozilu formentor, ostrejše poteze pa prinašajo tudi izboljšano aerodinamiko, po besedah ustvarjalcev kar osem odstotkov. Leon je še eden od avtomobilov, ki imajo zdaj luči zadaj čez celotno širino avtomobila in drugi tak Seat po terenskem tarracu.

Med dodatno opremo najdemo podobne stvari kot pri nemških in čeških sorodnikih. Na voljo bodo polne led luči spredaj kot zadaj, smerniki bodo dinamični, kabina je polna led svetil, vključno z ambientalno osvetlitvijo, obenem ni zanemarljivo dejstvo, da je leon prvi Seatov “povezan” avto in ima 10,25-palčni zaslon za merilnike in 8,25- ali desetpalčni multimedijski vmesnik. Podpora Android autu in Applovem carplayu vključno z brezžičnim polnjenjem je samoumevna. Nekateri elementi so opazno enaki kot pri golfu in octaviji, s katerima si deli MQB platformo, na tej pa v kratkem sledi še Audijev A3.

Prihaja priključni hibrid

Tudi motorji niso presenečenje. Največ zanimanja bo za trivaljni 1.0 TSI s 66 ali 81 kilovati, sledi 1,5-litrski TSI s 96 ali 110 kilovati, vrh bencinske ponudbe pa predstavlja 2.0 TSI s 140 kW in samodejnim DSG menjalnikom. Močnejši različici 1.0 in 1.5 TSI sta tudi lahko opremljeni s tehniko mehkega hibridnega pogona (48-voltni sistem) in na voljo le z dvosklopčnim menjalnikom. Dizla sta dva in sicer 2.0 TDI ponuja ali 85 ali 110 kilovatov, na nekaterih trgih pa bo Seat ponudil tudi TGI na plin v 1,5-litrskem motorju s 96 kilovati moči.

Podobno kot ostali koncernski sorodniki je leon zdaj tudi priključni hibrid z 1.4 TSI in električnim motorjem, šeststopenjskim samodejnim DSG menjalnikom in 13 kWh baterijo, skupna sistemska moč znaša 150 kW (204 KM), doseg na elektriko pa okoli 60 kilometrov.


Najbolj brano