Kitajski in turški naval na drugi tir

Na 2TDK je prispelo 29 ponudb za gradnjo predorov in viaduktov na trasi drugega tira. Za odsek od Divače do Črnega Kala se je prijavilo 15 ponudnikov, za odsek od Črnega Kala do Kopra pa 14. Na razpisu sodeluje tudi pet slovenskih podjetij; Kolektor in Gorenjska gradbena družba sta oddala ponudbi kot vodilna partnerja v konzorciju, Makro 5, Ginex International in CGP pa kot partnerji.

  Foto: Nebojsa Tejic/STA
Foto: Nebojsa Tejic/STA

LJUBLJANA > “Z veseljem sporočamo, da je danes vesel dan za nas,” je po odpiranju prijav povedal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. Skupno 29 prispelih ponudb v vodstvu 2TDK razumejo kot signal, da je projekt mednarodno prepoznaven. Gradbinci dela, ki so v 1,2 milijarde evrov vrednem projektu ocenjena na 700 milijonov evrov, vidijo kot novo priložnost na trgu.

Sodelovalo bi pet slovenskih družb

2TDK bo ločeno oddala dela od Divače do Črnega Kala in od Črnega Kala do Kopra. 14 ponudnikov se je prijavilo za oba sklopa, eden pa le na prvega.

Dušan Zorko, generalni direktor 2TDK

“Z veseljem sporočamo, da je danes vesel dan za nas.”

Večina prijaviteljev se je povezala v konzorcije. Med družbami, ki so oddale samostojno ponudbo, je turški Cengiz, ki je nedavno dobil posel za gradnjo karavanškega predora.

Tudi sicer je posel pritegnil več turških podjetij; poleg Cengiza sta še dve oddali ponudbo kot vodilna partnerja, več pa bi jih sodelovalo kot partnerji v konzorcijih. Priložnost na trasi med Divačo in Koprom vidijo tudi Kitajci; ponudbo na obeh razpisih je kot vodilni partner oddalo šest kitajskih podjetij.

Marko Brezigar, direktor 2TDK

“Pričakujemo, da je pritožb v prvi in drugi fazi možno manj kot v odprtem postopku.”

Med slovenskimi podjetji je ponudbo na obeh razpisih kot vodilni partner oddal Kolektor, povezal pa se je s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Ozlatin. Gorenjska gradbena družba se za posel poteguje skupaj s češkim Metroslavom in novomeškim CGP. Koprsko podjetje Makro 5 gradnje na razpisu sodeluje v sklopu konzorcija, kjer je vodilno italijansko podjetje Impresa Pizzarotti, novogoriški Ginex International pa v partnerstvu s kitajsko skupino China Gezhouba.

To, da bodo slovenska podjetja nastopila v navezi s tujimi partnerji, so na 2TDK pričakovali. “Zdaj moramo pogledati, s kom je kdo. To je realna ocena slovenskih podjetij,” je o zanimanju slovenskih gradbincev dejal Zorko.

700 milijonov evrov so ocenjena glavna dela v obeh sklopih od Divače do Črnega Kala in od Črnega Kala do Kopra

Zdaj reference, v drugi fazi pa le še cena

Na 2TDK bodo v 90 dneh presodili, katera izmed podjetij oziroma konzorcijev podjetij izpolnjujejo vse razpisne pogoje. Od gradbinca, ki se ponuja za gradnjo dveh po več kot šest kilometrov dolgih predorov in servisnih cevi med Divačo in Črnim Kalom, 2TDK pričakuje, da je zadnja leta ustvaril vsaj 150 milijonov evrov čistih prihodkov letno. Dokazati mora, da je v zadnjem desetletju zgradil vsaj deset kilometrov predorov, od teh je moral biti en predor daljši od treh kilometrov, ostale cevi pa daljše od kilometra.

Od ponudnika za drugo javno naročilo, ki zajema šest predorov in dva viadukta med Črnim Kalom in Koprom, 2TDK zahteva vsaj sto milijonov evrov povprečne letne realizacije, šest kilometrov predorov v zadnjih desetih letih (en predor daljši od dveh kilometrov, ostali pa daljši od kilometra). Gradbinec mora imeti tudi sveže izkušnje z gradnjo vsaj 150-metrskih viaduktov. Na obeh javnih natečajih bodo štele še reference za gradnjo spodnjega ustroja železnic.

Po pregledu izpolnjevanja vseh pogojev bodo sposobni ponudniki dobili sklep o izbiri. “Ko bodo sklepi pravnomočni, bo začela teči druga faza razpisa, v kateri bodo sposobni ponudniki pozvani, naj oddajo ceno. Najugodnejši ponudnik bo zmagal na razpisu in začel z deli,” je nadaljnji postopek opisal direktor 2TDK Marko Brezigar.

Marko Brezigar

Po najboljšem scenariju podpis pogodbe septembra

V takšnem dvofaznem postopku naj bi bila možnost za pritožbe omejena. V prvi fazi se bodo lahko ponudniki pritožili le nad (ne)izbiro, v drugi fazi pa bo izbran tisti z najnižjo ceno.

Če bo šlo res vse tako, kot so si zamislili na 2TDK, bi pogodbe z izbranima ponudnikoma za prvi in drugi sklop podpisali septembra. Izbrani izvajalec bi nato potreboval nekaj časa, da se uvede, pripravi mehanizacijo, kadre in teren. Nato bi se začela dela, ki bi potekala hitro in brez prekinitev.

Na sklopu od Divače do Črnega Kala bo moral izbrani izvajalec delati z osmimi skupinami naenkrat, 24 ur na dan, sedem dni v tednu, dokler ne bo zaključil z gradnjo predorov. Na sklopu od Črnega Kala do Kopra bo moral izvajalec zagotovili stalno delovanje šestih skupin delavcev za gradnjo predorov in dve skupini za viadukte.

Medtem ko na 2TDK vodijo postopek za glavna dela, pa še vedno čakajo na odločitev državne revizijske komisije o naročilu za objekte za prečkanje doline Glinščice. Naročilo je 2TDK zaradi suma ponarejene reference izbranega ponudnika razveljavil. Podjetja Markomark Nival, Nival Invest in Ekorel so zoper odločitev 2TDK vložila zahtevek za revizijo, državna revizijska komisija pa končne odločitve še ni sprejela, saj še čaka na pridobitev strokovnega mnenja. Zorko včeraj ni skrival razočaranja nad tem, da državna revizijska komisija o zadevi še ni odločila.


Komentar novinarja

Katja Gleščič

Tri kilometre tira na ministra

Odprli so ponudbe; po več kot 20 letih načrtovanja drugega tira imamo seznama 15 in 14 gradbincev, ki so se prijavili na dva natečaja za gradnjo. Niti na 2TDK jih niso pričakovali toliko. Šampanjcev pa naj vseeno še ne odpirajo; naj le počakajo, da se vrtanje prvega predora na trasi začne ali naj bosta vsaj najprej pravnomočno izbrana gradbinca. Bodo dovolj reference na papirju ali bodo revizorji po zgledu Glinščice šli merit predore in viadukte po Afriki ali Afganistanu? Krmarjenje ...

Preberi več

Najbolj brano