Ko ceed postane še bolj uporaben

Petvratni ceed s kupejevsko končanim zadkom, povišanim vzmetenjem in zaščito podvozja je še ena od križanih vrst, ki zna imeti privržence predvsem pri ljudeh, ki avto večkrat zapeljejo z asfaltiranih cest, ne želijo pa vstopiti v segmente športnih terencev in terencev.

Xceed je četrti in morda bo prodajno tudi najbolj uspešen brat, kar 
bo sicer pokazal čas. Ima pa vsekakor dobro podlago za doseg 
omenjenega cilja. Foto: Artur Švarc
Xceed je četrti in morda bo prodajno tudi najbolj uspešen brat, kar bo sicer pokazal čas. Ima pa vsekakor dobro podlago za doseg omenjenega cilja. Foto: Artur Švarc

Po dimenzijah xceed ni običajni ceed, od njega je daljši za skoraj deset centimetrov, s 426 litri ima tudi za 30 litrov večji prtljažnik. Nekaj več je tudi odmika od tal, z 18-palčnimi kolesi ta znaša 18,4 centimetra, pri našem testnem primerku s 16-palčnimi kolesi nekaj manj, v osnovi pa je povišan za 44 milimetrov. Zunanjost ima ob kupejevski liniji kar nekaj lepih dodatkov, od tigrove maske z jeznimi lučmi do velikega srebrnega difuzorja na zadku, srebrnina je prav tako prisotna na bradici spredaj in v letvicah na pragovih ter nišah za meglenki. Tudi strešni letvi izstopata, sta pa relativno nizki in zaviti nazaj.

Oblika je zagotovo ena izmed bistvenih stvari pri odločanju kupcev.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4395 mm, 1826 mm, 1495 mm

Motor: 1,4-litrski turbo bencinski motor s 103 kW (140 KM)

Navor: 242 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/45/R18

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 23.890 evrov (s financiranjem 19.290 evrov)

Znana podoba notranjosti

Testirali smo kombinacijo 1,4-litrskega turbo štirivaljnika s 103 kilovati moči in osnovnim paketom opreme. Če je na eni strani motor v navezi s šeststopenjskim menjalnikom garancija za dobro dinamično vožnjo ob ne previsoki porabi, pa je paket joy pustil občutek osiromašenosti. V začetku dvajsetih let 21. stoletja so črnobeli mini zaslonček radia, odsotnost senzorja za dež ali parkirnih senzorjev pač nekaj, kar malce bolj zahteven uporabnik hitro pogreši.

Notranjost ne prinaša radikalnih oblikovnih posegov, je pa lično oblikovana s solidnimi materiali. Plastika sicer sodi med trše, je pa vse dobro sestavljeno. Mali zaslon nosi osnovne funkcije radia, predvajalnika in telefona, za pravi barvni zaslon in multimedijski vmesnik pa bo treba raven višje. Odklepanje je klasično s ključem, klasična je ključavnica za zagon na volanu. Malce se bo treba privaditi tudi na precej omejen pogled nazaj skozi kupejevsko ozko zadnje steklo. Prtljažnika je kot rečeno za 426 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev dobimo 1378 litrov.

Motor je srednji in ravno prav močan, da xceed nudi zadostno mero voznih užitkov. Stregel mu je šeststopenjski ročni menjalnik, lahko pa si omislite tudi sedemstopenjsko dvosklopčno avtomatiko, a v iskanju neke relativno ugodne cene ni nuja. Kot vsi ostali križanci se moč prenaša zgolj na sprednji kolesni par. Vzmetenje je precej mehkejše kot pri običajnem ceedu, saj se avto malenkost bolj nagiba v zavojih, volan je direkten in natančen, ne pričakujte pa čudežev.

Zanimiva prodajna politika

Cenovna politika Kie je znana. Po ceniku je vstopni 1,4-litrski T-GDI zapisan pri 23.890 evrih, a v primeru, da pridete v prodajalno s kovčkom denarja ali avto plačate takoj, ceno spustijo za 1900 evrov, v primeru Kia financiranja pa kar za 4600 evrov, kar znaša 19.290 evrov. To pomeni, da imate zagotovo še nekaj rezerve za višjo raven opreme. Kakorkoli obrnemo, xceed bi se lahko “zajedel” v sportagea, nira ali stonica, pa se ne.

V prvi vrsti je zelo všečen avto za tiste, ki jim je všeč videz in tudi dvig od tal je takšen kot v križancih. Bistvo, očem vidno na daleč, je kupejevska linija in zelo dobro oblikovana zunanjost, ki avtu navdahne nekaj športno-terenske duše. Pri tem oblikovalci niso zabrisali sorodstva z ostalimi brati, čeprav je xceed bolj oglat in agresivnega videza. Prihodnje leto prihaja še priključni hibrid. Ampak stavimo, da bo tudi xceed polno izkoristil svojo drugačnost in postal uspešnica.


Najbolj brano