“Bližnjica” do katastrofe

Če vzamemo najnižji znesek, 200 evrov, ki ga je podjetni osumljenec prejel od 76 očitno trdoglavih kandidatov za vozniški izpit, pridemo do zneska 15.200 evrov. Glede na to, da so posamezni zneski segali do 4000 evrov, je številka mnogo višja. Da pa je bil v tovrstne posle vpleten uslužbenec javne agencije za varnost prometa, je še en zgovoren dokaz, kakšen pomen nekateri, ki bi morali že po službeni dolžnosti skrbeti za prometno varnost in spoštovanje zakonodaje, namenjajo temu. Na prvo in pogosto edino mesto postavljajo lastni finančni interes, čeprav ne gre za zneske, ki bi jim spremenili življenje. So pa pripravljeni za drobtinice postaviti na kocko življenja drugih.

Podobno kot nekateri tehnični ogledniki, ki so - za lastno korist - mižali na obe očesi in spuščali na ceste tudi tovornjake brez zavor. V obeh primerih gre za tempirane bombe, ki na cestah ne ogrožajo le lastnih življenj, temveč še mnoga druga. Ne nazadnje tudi tistih, ki so v nečedne posle neposredno vpleteni, in njihovih svojcev, prijateljev ...

V kolikšni meri so lahko za vožnjo usposobljeni vozniki, ki ne zmorejo samostojno opraviti teoretičnega dela vozniškega izpita?

V kolikšni meri so lahko za vožnjo usposobljeni vozniki, ki ne zmorejo samostojno opraviti teoretičnega dela vozniškega izpita in so za to pripravljeni plačati celo več, kot stane celoten izpit z vsemi urami vožnje vred? Preiskava še ni končana in vprašanje je, kakšno bo dokončno število voznikov, ki so opravili teoretični del izpita po skrajšanem postopku in jim bodo (morda) zaradi tega vozniška dovoljenja razveljavili. Glede na dolgotrajne sodne postopke pa je vprašanje kdaj in - če.

V tem primeru bode v oči še nekaj. Med hišnimi preiskavami, ki so jih izvedli policisti, so pri nekaterih osumljencih našli kar znatne količine droge, naboje, del orožja ..., zaradi česar sta dva končala v priporu. To pomeni, da so vsaj nekateri v podkupnine prelivali denar iz drugih kriminalnih poslov. In takšnim ljudem je, iskreno povedano, prometna varnost zadnja skrb. Za nakup avta se jim ni treba zadolžiti, vozniško dovoljenje pa potrebujejo predvsem zaradi “posla”.

Slovenija na področju prometne varnosti nima problema samo s pijanimi vozniki, problem ima tudi z vozniki, ki premorejo vozniška dovoljenja, čeprav jih ne bi smeli, s podkupljivimi uradniki in - ne nazadnje - tudi z zakoni, ki si jih vsak razlaga po svoje.


Preberite še


Najbolj brano