Še bolj suveren na cesti in terenu

Pred nekaj meseci je discovery sport doživel nujno potrebno prenovo, ki mu je prinesla veliko mero elegance, da bo v poplavi zelo močne konkurence preživel še nekaj naslednjih let. Pred kratkim smo ga dobili na kratek preizkus, da bi ga preverili “v praksi”.

Čeprav na prvi pogled morda tega ni opaziti, pri Land Roverju 
pravijo, da so zamenjali kar 70 odstotkov sestavnih delov. Foto: Peter Pirkovič
Čeprav na prvi pogled morda tega ni opaziti, pri Land Roverju pravijo, da so zamenjali kar 70 odstotkov sestavnih delov. Foto: Peter Pirkovič

V prvi vrsti najpomembnejša pridobitev je kakopak nova platforma, na kateri so gradili tudi brata evoqua. S prenovo so se Angleži posvetili prenekaterim oblikovnim popravkom, ki se kažejo v obliki osveženih odbijačev, platišč, zadnjih luči in žarometov. Pri slednjih velja omeniti led tehniko z zagotavljanjem zelo učinkovitega osvetljevanja ceste, čeprav imajo v ponudbi na voljo tudi matrične led žaromete s funkcijo samodejnega prilagajanja snopa. 4,6 metra dolg discovery sport, ki se dimenzijsko tako rekoč ni spreminjal, v notranjosti za potnike ponuja dovolj prostora in nenazadnje tudi udobja.

Za doplačilo sta na voljo dva dodatna sedeža v tretji vrsti, a je bil testni primerek opremljen zgolj v konfiguraciji s petimi sedeži, kar pomeni tudi več prostora v prtljažniku. Dostop je omogočen preko elektrificiran prtljažnih vrat, ki se dvignejo dovolj visoko, da ne omejujejo dostopa tistim najvišjim uporabnikom, ti pa bodo hvaležni za slabih 900 litrov uporabnega prostora. Tega lahko povečujemo še s preklopom naslona zadnje klopi ali z vzdolžnim premikom klopi za 30 cm.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4597 mm, 1895 mm, 1727 mm

Motor: dvolitrski dizelski motor z 110 kW (150 KM)

Navor: 380 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/60/R18

Posoda za gorivo: 65 litrov

Cena: 51.853 evrov (z dodatno opremo 55.876 evrov)

Sveža podoba notranjosti

Vstop v kabino bo vozniku dal jasno vedeti, da je discovery sport veliko stvari dobil podarjenih od novejših bratov. V oči najprej pade volan z oblikovno všečno postavitvijo stikal, s katerimi se upravlja določene sisteme, hkrati se je ta moral posloviti od vrtljivega stikala (menjalnik) in je tako kot brat evoque dobil klasično menjalno ročico.

Še pomembnejša je pridobitev izboljšanega multimedijskega sistema touch pro, katerega vsebina sicer ni v slovenščini, a je dovolj pestra in lahkotna za pregledovanje. Slabost novega in večjega desetpalčnega zaslona je le, da pušča opazne sledi prstov. A na ta minus hitro pozabim, saj sistem deluje zgledno hitro in brez napak. S prenovo je discovery sport dobil še delno digitalne merilnike, hvaležen sem mu tudi zaradi številnih odlagalnih mest, med katerimi mi je najbolj ugajalo tisto ob naslonu za roke. Ne največje, a hkrati zelo primerno za odlaganje telefona, predvsem zaradi gumijaste podlage, ki ne dopušča drsenja med vožnjo.

Dosega lahko razmeroma visoke hitrosti, čeprav je pri njem pomembnejši občutek udobja in uglajenosti.

Pri pogonih bolj ali manj ohranja znano ponudbo dvolitrskih štirivaljnih motorjev iz družine ingenium. Testni primerek je bil opremljen z vstopno 110-kilovatno različico, povezano z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Štirivaljnik za dve toni teže

Novost je delna elektrifikacija v obliki 48-voltnega sistema, ki malenkostno pripomore k nižji porabi in izpustom emisij, njegovo delovanje pa se v največji meri opazi v fazi ustavljanja vozila pred semaforjem. Namreč, ko hitrost pade pod 17 km/h, se motor ugasne. Na ta način pride do manjših prihrankov pri porabi goriva.

Slabi dve toni teže štirivaljnik premika z veliko mero samozavesti in nikakor ne kaže znakov podhranjenosti. Dosega lahko razmeroma visoke hitrosti, čeprav je pri njem bolj pomemben občutek udobja in uglajenosti, ki bo uporabnika nagradil s sprejemljivim povprečjem porabe (8,3 litra). Dobra lastnost je tudi 65-litrska posoda za gorivo, kar bo zadostovalo za približno 700 kilometrov vožnje. Samodejni menjalnik večino časa deluje brezhibno in dosledno spoštuje ukaze voznika, ko gre za prestavljanje z obvolanskimi stikali, hkrati pa razporeja prenos moči na vsa štiri kolesa.

Za teren je potrebno izbrati pravi program

Land Roverjevim modelom je štirikolesni pogon zapisan v DNK in temu primerno zanesljive so njegove terenske sposobnosti. Od voznika je odvisno, kako zahtevne so razmere pred njim in kakšen vozni program potrebuje. Terrain response 2 ponuja sedem različnih programov, le postavitev stikala je v novi izdaji malce skrita. Na sredinski konzoli je potrebno najprej poiskati pravi gumb in šele zatem se aktivira vrtljivo stikalo, ki je primarno namenjeno nastavitvam klimatske naprave. Z 42 tisočaki osnovne cene discovery sport velja za najcenejšega med Land Roverji, a skladno z željami se tudi končna cena primerno dviguje. Oznaka r-dynamic zagotavlja nekaj več serijske opreme, dodatno pa je možno izbirati še tri dodatne pakete: S, SE in HSE. Testni je nosil oznako S. To pomeni začetno ceno 51.853 evrov, z nekaj dodatne opreme pa ta naraste na debelih 55 tisočakov.


Najbolj brano