S prenovo zmogljivejši motor in večji doseg

Na kratko smo se zapeljali s prenovljenim Renaultovim električarjem in preverili, kako se bo ta predstavljal domačim kupcem.

Z enim polnjenjem baterij lahko v uporabnik prevozi tovarniško 
deklariranih 395 kilometrov, a v tem času bo realen doseg le 
približno  250 kilometrov.  Foto: Peter Pirkovič
Z enim polnjenjem baterij lahko v uporabnik prevozi tovarniško deklariranih 395 kilometrov, a v tem času bo realen doseg le približno 250 kilometrov.  Foto: Peter Pirkovič

Pri Renaultu so prepričani, da bi lahko v naši regiji, v katero so vključene še nekatere države nekdanje Jugoslavije, v prihodnjem polnem letu prodali približno 550 primerkov električno gnanega zoeja. A večino teh se bo znašlo prav na naših cestah, saj imamo kolikor toliko dobro urejeno infrastrukturo.

Prenova Renaultovega električnega pionirja prinaša malenkost preurejeno obliko zunanjosti, serijsko vgrajeni so led žarometi, novih je nekaj barv, precej bolj opazna pa je osvežitev potniške kabine. V njej se bohotijo opazno boljši materiali, sredinska konzola ima na voljo osrednji 6,5 ali 9,3-palčni zaslon na dotik z novo multimedijsko vsebino, desetpalčni merilniki imajo digitalno podlago, oblikovno sveža je ročica menjalnika, hkrati je zoe dobil nekaj dodatnih odlagalnih mest, zanimiva posebnost notranjosti pa so še materiali iz reciklaže (odsluženi varnostni pasovi, plastenke in tekstil).

Več novosti pri tehniki

Najbolj pomembna je vgradnja zmogljivejše baterije, ki je z 41 preskočila na zmogljivost 52 kWh. Hkrati to pomeni tudi za četrtino večji doseg, ki v najoptimalnejših razmerah in po WLTP protokolu meritev znaša 395 kilometrov z enim polnjenjem. A pozimi bo ta doseg znižan na približno 250 kilometrov.

Zoe ponuja možnost polnjenja baterij z enosmernim tokom na hitrih 50 kW DC polnilnicah (30 minut do 80 odstotkov), najbolj razširjeno bo polnjenje preko javnih 22-kilovatnih (ena ura za 125 kilometrov) in 11 kW polnilnicah (dve uri za 125 kilometrov), medtem ko domača wallbox 7 kW polnilnica omogoča, da se baterije proizvajalca LG Chem napolnijo v dobrih devetih urah. Poleg znanega R110 motorja zdaj ponudbo dopolnjuje še elektromotor R135 s 100 kilovati moči, ki se kaže v precej bolj odločnem pospeševanju in speljevanju z mesta.

Ni poceni, a imajo v rokavu posebno ponudbo

Renault svojo prodajno ponudbo še vedno gradi na poslovnem modelu z najemom baterije ali z nakupom. Vstopna cena prenovljenega zoeja z baterijo znaša 32.690 evrov, medtem ko je cena pri najemu baterij le 24.390 evrov, a bodo pri Renaultu uporabniku mesečno zaračunali še najmanj 74 evrov (omejitev prevoženih kilometrov na 7500) oziroma 124 evrov (neomejeno število kilometrov).

Vsako ceno na ceniku pospremijo še s tremi tisočaki popusta, k temu pa trenutno lahko prištejemo še darilo države v obliki 7500 evrov subvencije. Pod črto pomeni, da osnovni zoe z najemom baterij stane 13.890 evrov. Renaultovci so pri oblikovanju ponudbe šli še dlje. Za fizične kupce so pripravili nekakšno ponudbo operativnega lizinga. To pomeni, da zoe mesečno stane 159 evrov (začetni polog 1000 evrov), najem je sklenjen za obdobje treh let, ob nakupu pa prvim 50 kupcem zdaj podarijo še električni skiro.

V ta strošek seveda niso všteti zavarovanje, registracija in servisiranje, zato je k omenjenemu mesečnemu znesku potrebno prišteti še dodatnih 84 evrov. Po izteku 36-mesečnega obdobja lahko uporabnik podaljša najem ali avto vrne trgovcu. Omenjeni izračun temelji na predpostavki, da je državna subvencija trenutno postavljena visoko, kar se utegne aprila prihodnje leto spremeniti.


Najbolj brano