Po devetih letih spet prenovljen pred kupce

Pred slabim desetletjem, ko še ni bilo ne duha ne sluha o športnih terencih, je Nissan na trg poslal nov izdelek, ki je vzbujal pozornost. A ker je devet let v svetu avtomobilizma dolga doba, so sčasoma prihajali novi podobni konkurenti, juke pa je počasi izgubljal svoj imidž.

Kljub dejstvu, da ima močno konkurenco (najbližja sta mu 
Renaultov captur in Peugeotov 2008), bodo v prihodnjem polnem 
koledarskem letu na ceste poslali približno 600 primerkov. Tako 
optimistično je zastavljen prodajni načrt. Foto: Peter Pirkovič
Kljub dejstvu, da ima močno konkurenco (najbližja sta mu Renaultov captur in Peugeotov 2008), bodo v prihodnjem polnem koledarskem letu na ceste poslali približno 600 primerkov. Tako optimistično je zastavljen prodajni načrt. Foto: Peter Pirkovič

Rahlo nerazumljivo je dejstvo, da so Japonci potrebovali zares dolgo časa, da so na trg poslali novo generacijo. Zamuda je ocenjena na zagotovo vsaj štiri leta in danes bi morali na trg pospremiti tako rekoč že tretjo generacijo. Pa smo šele pri drugi. A kljub temu se zdi, da so Japonci zdaj dobro opravili delo, saj so uvodni testni kilometri, ki sem jih prevozil med Ljubljano in Vitanjami, juka prikazali v povsem drugačni luči kot je bil nekoč.

Večji in prostornejši

Avto je izdelan na novi platformi, ki mu je zagotovila nekaj prihranka na skupni teži (23 kilogramov), z novo izdajo je dobil nekaj prirastka na dimenzijah (4210 mm dolžina, 1595 mm višina in 1800 mm širina), več je prostora tudi v potniški kabini (105 mm daljše medosje) in v prtljažnem prostoru (422 litrov). Slednji je za 20 odstotkov večji od predhodnika.

Novi juke je zasnovan povsem na novo - od zunanjega videza do notranjosti.

Tako kot oblikovno osvežena zunanjost je tudi potniška kabina oziroma voznikovo delovno okolje zasnovano povsem na novo. Opazno so kakovostnejši materiali, boljša je zvočna izolacija kabine, sredinska konzola lahko gosti velik osempalčni zaslon na dotik, nova je multimedijska vsebina, bogatejši paketi opreme pa omogočajo v usnje odete sedeže in vgradnjo posebnih zvočnikov v vzglavnike, ki še izboljšajo zvočno sliko bose ozvočenja.

Za zdaj samo en motor, dizlu so se odpovedali

Zanimiva je odločitev, da bo v motorni ponudbi na voljo le en motor in sicer litrski turbo bencinski trivaljnik, ki je lahko povezan tako z ročnim šeststopenjskim menjalnikom kot tudi sedemstopenjsko avtomatiko. Prav to kombinacijo sem na kratko preizkusil na testni vožnji in bi se z lahkoto odločil za to možnost, saj prenos moči deluje zgledno in brez nepotrebnih sunkov, hkrati pa ima voznik možnost prestavljanja preko obvolanskih stikal. Doplačilo za samodejni menjalnik znaša najmanj 1500 evrov.

117-konjski bencinski motor je sicer na prvo žogo dovolj ustrezen za širši krog uporabnikov, čeprav mu opazno zmanjkuje moči, ko je potrebno pospeševanje. Nekaj dodatnega naboja mu ponudi še program sport, poleg tega pa lahko voznik izbira (drive mode stikalo) še eco in standard nastavitev. Juke bo že v začetni opremi visia serijsko opremljen z led žarometi, sistemom za samodejno zaviranje v sili, prepoznaval bo prometne znake, ohranjal avto na voznem pasu in preklapljal med dolgim in kratkim snopom žarometov.

Z nekaj popusti in s financiranjem bo najosnovnejši juke na voljo za 16.990 evrov, a bo večina kupcev posegala po bogatejše opremljenih različicah.


Najbolj brano