Ločitvena saga, s katero služijo le šakalski odvetniki

Zgodba o poroki prekaljenega scenarista in režiserja Noaha Baumbacha je eden kritiško najbolj hvaljenih filmov leta. To dokazuje tudi največje število nominacij za zlate globuse, ki so tudi najboljši pokazatelj oskarjevske loterije.

Adam Driver in Scarlett Johansson blestita kot psihično razsuti 
par, ki sta izgubila tla pod nogami in si skušata ponovno ustvariti 
življenje.
Adam Driver in Scarlett Johansson blestita kot psihično razsuti par, ki sta izgubila tla pod nogami in si skušata ponovno ustvariti življenje. 

Netflix ne počiva. Po lanski izjemni Romi Alfonsa Cuaróna, ki je osvojila tri oskarje, in Baladi Busterja Scruggsa velike bratovske dvojice Ethana in Joela Coena se najbolj ambiciozni ponudnik videovsebin na zahtevo letos v lov za najbolj prestižne filmske lovorike podaja z Ircem Martina Scorseseja, o katerem bomo pisali v prihodnjih številkah, in Zgodbo o poroki Noacha Baumbacha. Ta je prejel šest nominacij za zlate globuse, in sicer v kategoriji za najboljšo dramo, za scenarij, za originalno glasbo Randyja Newmana, za glavna igralska vložka Scarlett Johansson in Adama Driverja ter za stransko vlogo Laure Dern. Nominacije za oskarja sledijo 13. januarja prihodnje leto.

Ločitev, ki se je začela z najboljšimi nameni

Nicole in Charlie delujeta popoln par. Ona je filmska igralka, ki je zaslovela v Hollywoodu. Po tem, ko spozna Charlieja, vzhajajočega režiserja newyorškega avantgardnega gledališča, pa se začne preizkušati v tehtnejših gledaliških vodah. Njun delovni odnos se zdi, da je dopolnjujoč in zelo navdihujoč. Tudi družinsko življenje se zdi idilično, doma imata sina, kateremu se oba zelo posvečata. A eden od njiju se počuti utesnjenega in potisnjenega v senco. Tu se začne ločitvena saga, ki se je začela z najboljšimi nameni, s čim manj škode in metanja polen pod noge. Toda v igro vstopita šakalska odvetnika Nora (Laura Dern je sicer postregla s skorajda identično igro kot v nadaljevanki Male laži) in Jay (Ray Liotta), ki pokažeta, kako poteka ločitev po ameriško. Baumbach v ta odvetniški lobi vtakne še ostarelega odvetnika in ločitvenega veterana Berta (Alan Alda), s katerim prikaže vse paradokse in absurde ločitvenih postopkov v ZDA, v katerih so vsi akterji oškodovani, razen odvetnikov seveda.

Ni avtobiografski, je oseben film

Najnovejši film Noaha Baumbacha, ki se je kalil tudi kot scenarist dveh filmov Wesa Andersona (Fantastični gospod Fox, Življenje pod vodo), poraja veliko vprašanj o tem, ali gre za deloma avtobiografski film. Znano je, da se je Baumbach leta 2010 ločil od igralke Jennifer Jason Leigh, s katerim sta imela enega sina. Tudi ona izhaja iz Los Angelesa, iz filmske družine in je zelo povezana z matero in sestro, Baumbach pa je zapriseženi Newyorčan. S svojimi izjavami v medijih je Baumbach, ki je scenarij sicer tudi predhodno poslal Leighovi v pregled, še bolj zameglil to ločnico. Nazadnje je za ameriške medije dejal, da “ne gre za avtobiografski, ampak za oseben film.” Kakorkoli, Baumbach je že od svojega prvega prebojnega filma Sipa in kit, ki govori o njegovem odraščanju v Brooklynu in ločitvi staršev, dokazal veliko spretnost v nepretencioznem, iskrenem ter tudi duhovitem prikazovanju življenjskih preizkušenj večinoma pripadnikov intelektualnega razreda z vzhodne ameriške obale.

Tak je tudi njegov najnovejši izdelek, ki mu sicer lahko oporekamo dolžino - 136 minut - in to, da občasno izgublja ritem v dramaturškem stopnjevanju razvoja dogodkov. Driver in Johanssonova blestita kot psihično razsuti par, ki sta izgubila tla pod nogami in si skušata ponovno ustvariti življenje. Skozi celoten film pa se neprestano vzpostavlja vprašanje, zakaj preživeti vso to ločitveno kalvarijo, če je vseskozi jasno, da oba gojita veliko ljubezen drug do drugega. Prav scenarij, v katerem Baumbach poleg tega še prikaže vse paradokse in absurde ameriške zakonodaje, je najboljša točka tega filma, s katerim si Baumbach utegne prislužiti tudi svojega prvega oskarja.


Preberite še

Rekvijem Benečiji
Rekvijem Benečiji

Najbolj brano