Naveza Avstrije in Italije tekmuje z drugim tirom

Slovenska logistika že lahko šteje škodo zaradi dolgoletnega odlašanja z drugim tirom. Tega se zavedata tudi vodstvi Luke Koper in podjetja 2TDK. “Skrbi nas predvsem povezava italijanskih in avstrijskih železnic; Avstrija pospešeno gradi novo progo, ki se bo navezala na italijansko pontebsko železnico in pristanišče Trst,” ugotavlja predsednik uprave Dimitrij Zadel.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Ta navezava Avstrije proti Trstu po njegovem prepričanju pomeni nevarnost za transportno pot čez Slovenijo in za Luko Koper. “Drugi tir je zdaj odziv na te navezave. Če mene vprašate, malce prepozno in to lovimo za rep. Slovenija mora čim prej zgraditi drugi tir, da bo v logistiki lahko parirala v Evropi,” opozarja Dimitrij Zadel.

“Luka ima zmogljivosti, dobre storitve, je konkurenčna in lahko sprejme še več tovora. A kupci se že sprašujejo o varnosti, ker imamo do Divače le en tir. Jeseni leta 2017, ko je bila proga zasičena, je bil za nekatere signal, da so se usmerili na sosednja pristanišča,” je poudaril. Zagotavlja, da so z železniškimi prevozniki delo organizirali tako, da so kljub enotirni progi povečali pretočnost pristanišča in lahko še povečujejo pretovor, da bodo zdržali do prve polovice leta 2026, ko je predviden konec gradnje drugega tira.

V letu 2026 pa je predvideno tudi dokončanje omenjene italijansko-avstrijske navezave. Infrastrukturna tekma in s tem boj za blagovne tokove sta v polnem teku; v zadnji oddaji Točka preloma na TV Slovenija smo, denimo, lahko slišali, da iz tujine plačujejo ljudi v Sloveniji, ki skrbijo, da se drugi tir odmika. Vse evropske države hitijo z vlaganji v železnice, Avstrija temu namenja kar 18 milijard evrov.

Vseh 21 kilometrov dostopnih cest do drugega tira bo asfaltnih in jih bodo po koncu gradnje dobile lokalne skupnosti. Na fotografiji: član in predsednik uprave 2TDK Marko Brezigar in Dušan Zorko ter izvršni direktor Marko Žitnik.

Razpis za gradnjo tira podaljšali do 17. januarja

Na objavljenem prvem delu dveh razpisov za gradnjo drugega tira je 2TDK doslej dobil že več kot 250 vprašanj gradbincev. “To kaže, da se veliko tujih gradbenih podjetij pripravlja na prijavo,” pravi član uprave 2TDK Marko Brezigar. Rok so podaljšali za mesec dni, do 17. januarja, da dobijo čim širši izbor ponudb.

Na terenu pa so te dni začeli z asfaltiranjem dostopnih cest do drugega tira. 21 kilometrov cest bodo dokončali do konca julija prihodnje leto, je povedal izvršni direktor gradbenega sektorja pri 2TDK Marko Žitnik.


Najbolj brano