Z dizlom še ni konec

Kona z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom je bila naš zelo zanesljiv sopotnik na izletu v italijansko Monzo.

Kona velja za avto, ki je spremenil oblikovni pogled na korejsko 
znamko, z dizlom in avtomatiko pa je tudi prijetno potovalen.

 Foto: Metka Prezelj
Kona velja za avto, ki je spremenil oblikovni pogled na korejsko znamko, z dizlom in avtomatiko pa je tudi prijetno potovalen.  Foto: Metka Prezelj

Da je s temi vzhodnjaškimi očmi na vrhu pod motornim pokrovom navdihujoča zadeva, sploh ni treba izgubljati besed. Vse ostalo, od običajnih luči ob široki maski, pa plastični zaščiti kolesnih lokov in še česa, sodi zraven in se podpisuje pod zelo verjetno najbolj všečnega malega križanca. Notranjost je sicer nekoliko bolj konzervativna, pa še vedno dovolj sveža, da je avto v koraku s časom. Stvari so na svojem mestu. Klasični merilniki pred očmi, vsa stikala na dosegu roke, induktivno polnjenje telefona, pa infotainment z navigacijo, ki včasih dela malo po svoje. Materiali so spodobni in Hyundai dvigajo iz plastičnega povprečja konkurence, pravzaprav je občutek, da je kona lahko zelo blizu premijskim razredom in tudi vožnja ni daleč od tega.

Zgledna poraba

Tokrat je za pot skrbel preverjeni hišni dizel s 100 kW (136 KM) in sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, ki moč prenaša na vsa štiri kolesa. No, v osnovi na sprednja, se pa po potrebi del prestavi tudi nazaj, a to pride do izraza na precej slabših terenih, določeno mero zaupanja pa je dal tudi pri enem najhujših nalivov v moji vozniški karieri, ko smo se tisto nedeljo vračali iz Monze mimo Benetk.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4165 mm, 1800 mm, 1550 mm

Motor: 1,6-litrski dizelski motor 100 kW (136 KM)

Navor: 320 Nm pri 1500 vrtljajih

Gume: 235/45/R18

Posoda za gorivo: 53 litrov

Cena: 25.820 evrov (z dodatno opremo 28.170 evrov)

Podvozje ni med najmehkejšimi, ni pa naporno niti na daljših poteh. Vas zanima poraba? Pri 130 km/h in konstantni vožnji na avtocesti je mogoče dizelsko kono spraviti na porabo 5,5 litra. Obljubljeni doseg z enim rezervoarjem je več kot 850 kilometrov. Optimistično se je na poti tja zdelo, da še več, saj je kazalec za gorivo dolgo časa ostal pribit pri vrhu. Ampak je seveda “lažnivec”, že pred prehodom meje je v kono šlo osem litrov, pa je bil kazalec pred tem dejansko pri vrhu.

No, dolgo časa, vse tja do Padove je ostal pri miru, do Monze, ki je oddaljena od Ljubljane skoraj 500 kilometrov, pa je padel za tretjino. To pišem zato, ker se je potem od polovice proti rezervi kazalec sicer potapljal zelo hitro. A ker ima posoda za gorivo 53 litrov prostornine, lahko psihološki efekt pripišemo prav merilniku goriva. Kakorkoli, malo je križancev s štirikolesnim pogonom, pripravljenih za hribovske avanture, ki so izjemno potovalni tudi na običajnih cestah na daljše razdalje.

Premijski potovalnik

V prtljažniku je 361 litrov prostora, s podiranjem sedežev dobimo 1143 litrov. V praksi se izkaže povsem dovolj za tri potnike na poti v Monzo. V prtljažnik gre vsa krama v smislu dveh kovčkov, potovalne torbe, pretirane količine energijskih napitkov, kakšen nahrbtnik s prenosnikom pa lahko počaka tudi na zadnjem sedežu. 500 kilometrov v eno smer s tremi odraslimi da, štirje - težje.

Dizelsko gnana kona je za 650 evrov cenejša od najbolj navitega bencinarja. Cena? 25.820 evrov, potem pa sledi še seznam dodatkov na našem testnem primerku. Skupaj torej 28.170 evrov, kar kono tudi po ceni uvršča v premijski razred. Je pa to avto, s katerim bi lahko človek brez težav prepotoval Evropo po avtocestah in se vzpel tudi na Nanos.


Najbolj brano