Obračun v radijskem studiu

Mlad novinar v tesnem kletnem studiu nacionalnega radia gosti svetovno operno divo, ki se je vrnila v domovino. V gledališki predstavi Na valovih se intervju stopnjuje v oster besedni spopad, osvobajajoč tako za oba nesrečnika kakor za gledalce.

   Foto: Luca Quaia
Foto: Luca Quaia

Sašo Pavček pozna predvsem po vlogah temperamentih Primork, ki sprožajo salve smeha, se med ogledom njene avtorske drame Na valovih sprva še smeji, tudi dogajanje mu to dopušča, pozneje pa vse bolj presenečeno strmi.

Plod dobrega besedila in ustvarjalcev, ki vedo, kaj je njihova naloga in kako jo izpeljati, je predstava Na valovih, koprodukcija tržaškega Slovenskega stalnega gledališča in ljubljanskega ŠKUC gledališča v sodelovanju s Cankarjevim domom. Režiser Alen Jelen jo je na oder postavil z dramaturško pomočjo Barbare Zemljič in Sandija Jesenika.

Že spočetka je jasno, da se bosta tu spopadla povsem različna značaja, ki ju ne druži (skoraj) nič. On se je temeljito pripravil na soočenje, ona ne, nasprotno, ne pozna ne spraševalca ne oddaje, zagledana je samo vase. Jurij Drevenšek novinarjevo zmedenost in utrujenost postopoma zaostruje v vprašanja, ki segajo v ugledni gostji vse bolj neprijetne teme, tu pa tam jo mimogrede dregne s cinično pripombo. Sočasno Barbara Cerar operno divo iz višav, kjer je prostora samo za sprenevedanje, poziranje in puhlice, spušča na trdna tla. V etru skuša ohranjati bleščečo podobo svetovne zvezdnice, v off-u pa se vse ostreje suva s spraševalcem. Lušči se njen pravi jaz, predolgo ukleščen med zamolčane napake in grehe. Vse manj je prisiljenih nasmehov, vse več resnice. A to je pot h katarzi.

Spopad v tesnem radijskem studiu stopnjujeta gostujoča igralca Jurij Drevenšek in Barbara Cerar.

Intimna bolečina se prepleta z aktualnimi temami: s posledicami jugoslovanske vojne, umetnikovo družbeno odgovornostjo, rumenostjo medijev, prekarnostjo novinarjev, terorizmom, begunstvom, ksenofobijo ...

K prepričljivosti tako likov kakor prizorišča so poleg režiserja - ki ima obilo radijskih izkušenj - prispevali še scenograf Davide Cocetta, kostumografinja Tina Kolenik, glasbo je izbrala Darja Hlavka Godina, glasova za radijske posnetke pa sta posodila Jasna Rodošek in Danijel Malalan.

Letošnje ponovitve so se že iztekle, a če bo šlo vse po sreči, bo predstava živela še v prihajajočem letu.  


Najbolj brano