Moteči težki tovornjaki so kar pred pisarnami

V obrtni coni Sermin se sploh še ni poleglo razburjenje zaradi po novem plačljive parkirnine, ko se nekateri obrtniki sprašujejo, kdaj bo koprska občina strla še en trd oreh, ki jim greni vsakdan pred halami. Gre za voznike težkih tovornjakov, ki svoja vozila ustavljajo, nemalokrat pa jih pustijo kar v prostem teku, na zanje prepovedanih območjih.

Takšni so vsakdanji prizori pred halo na naslovu Sermin 70. Foto: Aljoša Pahor
Takšni so vsakdanji prizori pred halo na naslovu Sermin 70. Foto: Aljoša Pahor

KOPER > “Na odseku plačljivega parkirišča, kjer je vstop težkim tovornjakom prepovedan, ti prav vsak dan vozijo mimo pisarn, povrh tega se nekateri enostavno ustavijo pred pisarno ter pustijo vozila prižgana med postankom. To se zgodi tudi dvajsetkrat v dnevu. Pogoji dela v takšnem okolju so nevzdržni, ker smo izpostavljeni strupenim izpušnim plinom, tovornjaki neprestano zastirajo dnevno svetlobo in motijo s hrupom,” opozarja Aljoša Pahor iz podjetja TTech, ki ima prostore v najemu v zadnji hali v obrtni coni Sermin.

Podjetnike čudi neodzivnost občine

Postanek tovornjakarjev je sicer povezan s sedežem dveh podjetij za špedicijo, kjer morajo urediti dokumentacijo tovora, kar pa ne opravičuje njihovih kršitev. Pahorja čudi neodzivnost občine, saj so jih tamkajšnji obrtniki in podjetniki pisno vsaj trikrat prosili, da bi se sestali in našli rešitev, a odgovora na njihove pobude še vedno niso prejeli. “Po večkratnem opozarjanju smo prejeli zgolj dopis s suhoparnimi statističnimi podatki, kolikokrat smo poklicali redarstvo in koliko kršiteljev so odkrili.

99

ukrepov so v zadnjih šestih mesecih voznikom tovornih vozil izrekli občinski redarji na območju obrtne cone Sermin

21

odredb so namestili na zapuščena vozila

“Pričakujemo konkretne rešitve, ne pa leporečenje. Ena od rešitev bi bila postavitev višinske ovire, morda ureditev enosmernega prometa, ne nazadnje premik betonskih ovir v bližini, zato da že tam obrnejo svoja vozila in spolih ne silijo na prepovedan predel,” razmišlja Pahor. Dodaja, da vozniki tovornjakov v obrtni coni nemalokrat tudi prespijo in ker tam zanje ni sanitarij, se večkrat zgodi, da jih ob prihodu v službo v okolici pričakajo človeški iztrebki in druga umazanija.

V kratkem sestanek in predlog rešitev

V koprski občini pravijo, da so seznanjeni s težavami in zagotavljajo, da so jih tudi začeli reševati. Pred časom je bila prav na pobudo inšpektorata postavljena ustrezna cestnoprometna signalizacija, ki na povezovalnih cestah v obrtni coni prepoveduje ustavljanje in parkiranje tovornim vozilom, promet pa je dovoljen za dostavo.

Aljoša Pahor

podjetje TTech

“Pogoji dela so nevzdržni, ker smo izpostavljeni strupenim izpušnim plinom, tovornjaki neprestano zastirajo dnevno svetlobo in motijo s hrupom.”

“Le tako je lahko občinsko redarstvo začelo izvajati poostren nadzor in ob ugotovljenih kršitvah zoper kršitelje izreči tudi določene ukrepe,” pojasnjujejo v občini. V zadnjih šestih mesecih so občinski redarji na tem območju voznikom tovornih vozil izrekli 99 ukrepov in na zapuščena vozila namestili 21 odredb.

“Ker v gospodarsko obrtni coni Sermin delujejo številna logistična in druga podjetja, ni realno pričakovati, da bi povsem prepovedali dovoz tovornih vozil na to območje,” dodajajo. Napovedujejo, da bodo občinske službe v kratkem sklicale sestanek na to temo in nanj povabile vse ključne akterje, ki delujejo v obrtni coni.


Najbolj brano