Rogličev pospešek za Vinčeca

Ljubitelje jadranja konec tedna čaka prava poslastice, saj bodo po dolgih letih slovensko-italijanskih dvobojev letos na Barkolani v igri za zmago kar štiri plovila. Ker bodo na vseh prisotni tudi slovenski jadralci, bo tudi zmaga vsaj deloma slovenska.

Primož Roglič Foto: Nebojsa Tejic
Primož Roglič Foto: Nebojsa Tejic

TRST > Jutri dopoldne bodo oči svetovne jadralske javnosti uprte v Tržaški zaliv, televizijske kamere pa pretežno v štiri morske rakete, ki so največje favoritinje največje regate na svetu s skupinskim startom. Prva med njimi je 100-čeveljska Arca Fondi SGR (Wild Thing), s katero bo lansko zmago branil Fast & Furio sailing team. Za krmilom 30,5 metrov dolge in pet metrov široke jadrnice, ki je v cilj Barkolane prijadrala prva že leta 2005 pod imenom Skandia, bo domačin Furio Benussi. Poleg njega bodo na ključnih položajih še Stefano Spangaro, Lorenzo Bressan, Alberto Bressan in Koprčan Iztok Knafelc.

Slovenski jadralci bodo strnili vrste na Ewol Morning Glory. Gre za štiri metre krajšo jadrnico, ki je lani in predlani slavila zmago z imenom Spirit of Portopiccolo, od julija letos pa z njo upravlja dvakratni olimpijec Gašper Vinčec. Na to temo je bilo v časopisih onstran meje zadnje dni sicer prelitega veliko črnila, saj je 86-čeveljsko velikanko v sezoni 2017 za obdobje treh let najel Furio Benussi. Toda konec septembra mu je lastnik (družba Morning Glory Performance Yachts) ni predal v upravljanje za Barkolano, ker jim Benussi bojda ni poravnal tekočih finančnih obveznosti.

Sprti strani zaplet sedaj rešujeta po sodni poti, najkrajši konec v tej nešportni zgodbi pa zna potegniti prav ekipa Ewola, ki še včeraj ni bila povsem prepričana, če bo jutri lahko dejansko jadrala z Morning Glory. “Vsak dan smo priča novim zapletom. Za vsak slučaj imamo pripravljeno tudi našo Maksi Jeno, ki smo jo letos opremili z novo kobilico. Končna sestava še ni znana, bomo pa imeli na krovu nekaj posebnih gostov, katerih imena bomo razkrili tik pred zdajci,” nam je v telefonskem pogovoru zaupal vodja projekta Gorazd Mauri. Nekoliko bolj konkreten namig so z zamegljeno fotografijo dali na svoji facebook strani. Iz nje je moč razbrati, da se bo zasedbi v nedeljo pridružil tudi kolesarski superzvezdnik Primož Roglič, ki se bo v Trst odpravil takoj po zaključku današnje dirke po Lombardiji.

In v kakšnih vremenskih okoliščinah bo slovensko moštvo najbolj nevarno? “Najhitrejši bomo v vetru do šest vozlov. Napoved sicer predvideva, da se bo veter po startu nekoliko okrepil in odločilno bo, kdo ga bo prvi ujel. Glavno besedo bodo imeli torej taktiki, saj bo začetna postavitev bistvena za nadaljnji potek regate,” je prepričan Mauri.

V nekoliko močnejšem vetru, nad 10 vozlov, poznavalci stavijo na 100-čeveljski PortoPiccolo Tempus Fugit, s katerim gre po lanskem drugem mestu vnovič v napad Mitja Kosmina. Ob njem bodo med drugim olimpijec Tomaž Čopi, Uroš Kumer in Željko Perović, glavna prednost narodnostno mešane posadke pa bodo poleg poznavanja jadrnice tudi nova jadra.

Zadnji, a zato nič manj dostojen tekmec za prestižno zmago bo 90-čeveljski Rambler (nekdanji Alfa Romeo), priložnostno preimenovan v Golfo di Trieste. Na njem bo izključno ženski ekipi poveljevala nekdanja svetovna prvakinja v olimpijskem dvosedu 49erFX Francesca Clapcich. “Meteorologi za nedeljo napovedujejo zelo malo vetra, kar je za nas super novica. To so namreč razmere, v katerih je naša jadrnica izjemno hitra. Poleg tega smo me tudi lažje od moških posadk. Z dobrimi manevri, izbiro pravih jader in optimalnimi nastavitvami bomo marsikomu trn v peti,” so prepričana dekleta. Krmilo bo po taktičnih napotkih Giulie Conti vrtela olimpijka in dvakratna jadralka leta Sally Barkow, medtem ko bosta Tina Mrak in Veronika Macarol zadolženi za delo na dvižnicah ter pomoč pri manevrih in menjavi jader.


Najbolj brano