Na trasi drugega tira bo več kot 100 kraških jam

Drugi tir bo tudi graditeljski izziv - predvsem zaradi predorov, več kot 100 kraških jam in vode v kraških tleh - smo slišali včeraj v Portorožu, kjer o projektu za spremembo niso govorili politiki, ampak projektanti, inženirji, geologi in predstavniki domačih gradbenih podjetij.

Sedanja proga ima 27 promilov naklona, drugi tir bo na Kraški rob 
“plezal” s 17 promili naklona. Foto: Tomaž Primožič/FPA
Sedanja proga ima 27 promilov naklona, drugi tir bo na Kraški rob “plezal” s 17 promili naklona. Foto: Tomaž Primožič/FPA

PORTOROŽ > Že samo predorskih cevi na progi drugega tira bo več, kot so jih zgradili na celotnem avtocestnem križu. “Kraške jame so največja neznanka, ki pa jih nikoli ne bi mogli natančno predvideti. Vemo, da bo pri gradnji predorov nekaj več kot 100 različno velikih kraških jam. Kje natanko, pa ne. Pripravljene imamo simulacije in ukrepe, kako jih bomo zaobšli,” je strnil Angelo Žigon iz podjetja Elea, ki je sodelovalo pri projektiranju in bo spremljalo tudi gradnjo drugega tira.

Pričakujejo naveze tujih gradbincev z domačimi

Več udeležencev posveta je menilo, da bodo glavni izbrani gradbinci zagotovo tuja podjetja, saj bodo v razpisih zahtevne reference. “Se pa tuja podjetja, predvsem tista iz EU, vedno povezujejo z domačimi. Za kitajske in turške gradbince pa ne vem, če bo tako,” razmišlja Žigon.

36

kilometrov predorov bodo zgradili na progi (dvojnega) 2. tira

“Bojim se, da domači nimajo dovolj ustreznih referenc, lahko pa se domača podjetja povežejo s tujimi gradbinci. To je zmagovalna pot,” meni tudi generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.

In poznavalci ocenjujejo, da se v gradbenem zakulisju zagotovo že tkejo mešane gradbene naveze, ki bi se lahko prijavile na razpisa, objavljena predvidoma do 31. oktobra. 2TDK je sicer projekt letos predstavil enajstim tujim gradbincem, tako evropskim kot turškim in kitajskim, ki so se zanimali za projekt.

Pri mega projektih je pomembno zaupanje javnosti

Aleksander Srdić s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo pa meni, da bi lahko gradnjo prepustili tudi domačim: “Če naročnik zahteva rigorozne reference, seveda domači odpadejo. A pravico ima, da usposobljenost gradbincev preveri tudi drugače, ne le z referencami. Če smo se potrudili uničiti domače gradbeništvo, se ga lahko potrudimo tudi nazaj sestaviti.” Srdić je izpostavil še dejstvo, da je pri mega gradbenih projektih, kot je drugi tir, zelo pomembno tudi zaupanje javnosti. “Drugi tir še ni dosegel stopnje zaupanja, ki bi jo moral imeti, še vedno se pojavljajo pomisleki,” ugotavlja.

Dušan Zorko je za gradnjo drugega tira napovedal dva večja razpisa do konca meseca: razpis za zgornji kraški del proge Divača-Črni Kal in spodnji flišnati del Črni Kal-Koper. “Po posvetu s stroko smo se odločili, da je najbolj primeren pristop razdelitev na dva dela. Če bi projekt še drobili, bi vse skupaj teže usklajevali,” pravi Zorko. Ponudbe gradbincev pričakuje do prvega kvartala prihodnje leto, končni izbor pa do poletja, če ne bo zapletov s pritožbami gradbincev.

Slab znak je že zamuda pri izbiri izvajalca za premostitev Glinščice, ki ga je 2TDK zaradi suma v reference razveljavil, državna revizijska komisija pa še ni odločila o pritožbah.

Posvet v Portorožu je pripravilo Društvo za ceste Primorske skupaj z DRC ter 2TDK in Fakulteto za gradbeništvo in geodezijo.


Najbolj brano