Mejca je končno zaprta za promet

Občina Idrija je, podobno kot številne občine, pred dvema letoma dobila celovito prometno strategijo z množico časovno predeljenih rokov za izboljšanje trajnostnega prometa. Edino nalogo, ki naj bi jo uresničila lani - zaporo starega mestnega trga - pravkar testira z zmanjšanjem parkirnih mest. Tudi sicer strategijo uresničuje zelo previdno.

Kljub širitvi parkirišča na Uti  je v Idriji pomanjkanje parkirišč občutno. Foto: Saša Dragoš
Kljub širitvi parkirišča na Uti je v Idriji pomanjkanje parkirišč občutno. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Novica septembra v Idriji je, da je rekreacijski park Mejca, po slabih dveh desetletjih moledovanj, zaprt za promet. Slabe volje zaradi tega ni, saj so pred novim dostopnim mostom uredili manjše makadamsko parkirišče. Več nejevolje je povzročilo zmanjšanje parkirišč na starem idrijskem Ahacijevem trgu in sočasna odprava rezerviranih parkirišč na javnem prostoru.

Kaotično parkiranje, izjema le stari trg

“Še boljša novica kot sama zapora Mejce za promet je, da doslej nismo slišali nobene pripombe na ta ukrep. Več pripomb je na novo ureditev parkirnega režima na Ahacijevem trgu. Delu pripomb občanov bomo prisluhnili,” je obljubil župan Tomaž Vencelj. Prometna strategija je sicer predvidela popolno zaporo trga že lani. Zaradi premalo parkirišč v Idriji si župan zapore ne upa uresničiti. A bo parkirišč na trgu manj in bo več prostora pred osrednjimi zgodovinskimi spomeniki. Brez kazni bo mogoče parkirati največ dve uri. Prvotno so načrtovali le eno uro, a so občani dokazali, da za opravke v središču mesta potrebujejo več časa. Parkirišče je ob teže dostopnih Barbarah namreč edino večje v mestnem jedru.

Ob prometni strategiji je občina zunanjim izvajalcem dala izdelati še študijo ureditve mirujočega prometa. Ker je ta v Idriji in Spodnji Idriji naštela celo več parkirišč kot naj bi bilo potreb zanje in je resnica daleč od tega, so jo spravili v predal. Čeprav del sprememb res ovira ukoreninjena kultura parkiranja tik pred vrati, je v Idriji pomanjkanja parkirišč občutno kljub dodatno razširjenemu največjemu parkirišču na Uti. Posamezni predeli mesta (denimo med osnovno šolo in avtobusno postajo) so zato nevarni, večina pa spominja na sračje gnezdo.

Ker avtobusi v Idriji nimajo parkirišča in se zato mnogi ne odločajo za obisk njenih muzejev, župan Vencelj obljublja, da jih bodo kmalu uredili vsaj nekaj. Uresničili naj bi tudi večletno obljubo za ureditev vsaj dveh opremljenih parkirišč za avtodome.

Električna kolesa pred kolesarsko stezo

Novost so barvno označeni, torej bolje vidni prehodi za pešce. Jeseni se obeta uvedba brezplačnih prevozov za starejše v okviru Zavoda Sopotniki. V okvir trajnostnih ciljev sodi pravkar začeto urejanje petih postaj za izposojo 34 električnih koles. Projekt, ki ga je Vencelj podedoval od Severja, bosta s 115.000 evri sofinancirala EU in država, a bo občina morala primakniti več kot 200.000 evrov.

Dragemu nakupu sistema so se zaman skušali upreti svetniki občine, jezi pa tudi neelektričnemu kolesarstvu zaprisežene občane. Ob pripravi prometne strategije je največ sodelujočih (82 odstotkov) ocenilo, da je odsotnost kolesarskih stez največja rakava rana Idrije in Spodnje Idrije. Občina je ena redkih v Sloveniji, ki od lani premore vsega dober kilometer kolesarske steze. Ker so načrti za nadaljevanje gradnje do Spodnje Idrije znova padli v vodo, stezo med krajema željno pričakujejo v nekaj letih. Postaje za najem električnih koles, ki naj bi bile urejene do maja prihodnje leto, torej pred kolesarsko stezo, so umeščene ob njeno traso.


Najbolj brano