Vrhunski zven Tartinijeve dobe

Tartini festival je že osemnajstič poskrbel za kulturno poslastico ob koncu poletne turistične sezone. Zadnji avgustovski in prvi septembrski dnevi so v Piranu in Kopru odzvanjali v znamenju vrhunske glasbe, nocoj pa festivalski ansambel Il terzo suono gostuje še v Padovi.

 Festivalski ansambel Il terzo suono, ki je odprl Tartini festival, bo 
drevi nastopil še v Padovi.  Foto: Nada Žgank
Festivalski ansambel Il terzo suono, ki je odprl Tartini festival, bo drevi nastopil še v Padovi.  Foto: Nada Žgank

PIRAN > Umetniški in programski vodja Jasna Nadles in Milan Vrsajkov sta med 22. avgustom in 8. septembrom zasnovala devet glasbenih večerov v Tartinijevem rojstnem mestu in dva koncerta Tartini junior z nadarjenimi mladimi glasbenicami v Kopru. Na njuno pobudo je zazvenelo veliko Tartinijevih del, ki so bila za nekatere gostujoče umetnike pravo odkritje. Tudi za svetovno znanega violončelista Maria Brunella, ki se je izjemno poglobil v Tartinijevo glasbo in ji dodal povsem nove razsežnosti, tako da je postala nekaj nadzemeljskega in nadčasnega. Posebno zvočnost je ustvaril tudi z glasbilom, imenovanim violončelo piccolo, kopijo Amatijevega instrumenta iz 17. stoletja, ki jo je izdelal goslar Filippo Fassero iz Brescie.

Tudi ustanovni član in violončelist ansambla Mozart Consort iz Salzburga Matthias Michael Beckmann s sklepnega koncerta festivala se je predstavil s petstrunskim violončelom; izdelan je bil po vzoru Stradivarijevega v priznani delavnici Roger Graham Hargrave.

Tartinijeva violina

Med posebnimi glasbili, ki so zazveneli na letošnjem Tartini festivalu, velja izpostaviti še violino iz prve polovice 18. stoletja, na katero je igral Tommaso Luison, član izvrstne zasedbe La Calandria, kajti po nedavno odkritem notarskem pričevanju naj bi bila to ena od violin Tartinija, ki je kot večina velikih violinistov imel več glasbil. Danes je v zasebni lasti, bila je restavrirana kot baročna violina in je ponovno v rabi šele dobra tri leta. Čembalo, ki je zvenel na več koncertih, pa je od leta 2017 nova pridobitev Italijanske skupnosti Giuseppe Tartini Piran.

Med velikimi imeni letošnjega festivala omenimo še romunskega violista Vladimirja Mendelssohna, ki se je tokrat vrnil z ansamblom Sergio Gaggia, med slovenskimi glasbeniki pa violinistko mlajše generacije Lano Trotovšek, ki kariero gradi v Londonu. Že tradicionalno so nastopili člani padovanskega ansambla I solisti Veneti, ki občudujejo vodstvo Tartini festivala zaradi prizadevnega sodelovanja med Tartinijevimi mesti Piranom in Padovo, flavtistka Jasna Nadles in violončelist Milan Vrsajkov pa sta se izkazala tudi kot odlična glasbenika v zasedbi Il terzo suono.

Prihodnje leto pomemben jubilej

Novost letošnjega festivala je bila koncertna izvedba krajše opere oziroma intermezza, ki je prvotno nastal kot vložek med opero serio. Komično delo Bacocco e Serpilla Giuseppeja Marie Orlandinija po libretu Antonia Salvija je z gibanjem pevcev po sugestivnem obokanem križnem hodniku Minoritskega samostana v Piranu z zgodovinskim glasbili izvedel ansambel Cenacolo musicale.

“Zadovoljni smo, ko nam uspe pripeljati odlične glasbenike v Piran in predstaviti to mesto njim, fantastične glasbenike pa poslušalcem. Vsi koncerti so bili res dobro obiskani, kar je pokazatelj, da se splača resno ter strokovno delati. To nam daje motivacijo za naprej. Menim, da si Piran res zasluži vrhunski festival. Še posebno prihodnje leto ob 250. obletnici Tartinijeve smrti bi želeli ta jubilej veličastno obeležiti,” je povedala Jasna Nadles, ki pa bodočih načrtov še ni razkrila.  


Najbolj brano