Privzgajajo občutek ritma v telesu

Tretji Tabor mladih pevcev Primorske daleč presega primorski prostor, saj je rekordnih 90 udeležencev prišlo iz vse Slovenije in zamejstva. Letos so prvič organizirali izobraževanje za zborovodje. Za tabor so priznani skladatelji napisali tri novitete.

Mladi pevci so s sodobnimi pevskimi pristopi, ki temeljijo na  
zgodovini petja in gibanja,  navdušili zapolnjeno  Kinodvorano.  Foto: JSKD
Mladi pevci so s sodobnimi pevskimi pristopi, ki temeljijo na zgodovini petja in gibanja, navdušili zapolnjeno Kinodvorano.  Foto: JSKD

TOLMIN > Tretji tabor mladih pevcev Primorske z 20 udeleženci več kot lani razkriva, da strokovno vodstvo zna navdušiti za petje, zborovsko literaturo, novitete in da se vsi skupaj tudi lepo imajo. Polovica se jih tabora ni udeležila prvič.

Tri novitete

Petkov koncert v pretesni dvorani Kinogledališča, ki so ga uvedli s srednjeveško skladbo v latinščini, je navdušil z ubranostjo številčnega zbora. Pobudnica tabora, priznana tolminska zborovodkinja Barbara Kovačič, ki ji stojijo ob strani tolminski javni sklad za kulturo in Občina Tolmin, Zavod za kulturo šport in mladino ter kulturno društvo Magdalenčica in donatorji, zna pevce pred zaključnim koncertom motivirati, da jim kljub utrujenosti po celotedenskem garanju ne zmanjka energije. Otroci in mladostniki so vse pesmi znali na pamet, poleg tega še spremljajočo koreografijo. Izvedli so tudi tri novitete, ki so jih posebej za tabor napisali Ambrož Čopi (Hiša), Tadeja Vulc (The broom oziroma Metla) in Andrej Černe (Večerna pravljica). Letošnji tabor je obiskalo tudi 40 profesorjev glasbe oziroma zborovodij, za katere so organizirali tečaj dirigiranja, za vokalne tehnike in pedagogike. “Glede na dober odziv bomo morda nadaljevali prihodnje leto,” se nadeja Kovačičeva.

90

mladih pevcev iz vse Slovenije in zamejstva se je udeležilo tabora v Tolminu

Peli so osem ur na dan

Mladi so na taboru pod strokovnim vodstvom Petre Grassi, Stojana Kureta, Monike Fele, Mete Praček, Martina Burgerja in Kovačičeve osvajali sodobno petje s pogledom v preteklost. Kot pravi Grossijeva, poskuša mladim približati, da poje celo telo, ne samo glas, da pojejo preko gibanja: “Letos smo jim pripovedovali o tem, da ples ni nekaj sodobnega, da so ljudje plesali skozi vso zgodovino, na romarskih shodih, pri mašah. Ples umirja in ustvarja ritem. Če je v telesu ritem, niti ne rabiš dirigenta. Približali smo jim, da roka dirigenta pokaže, kar beseda ne more in da naj mu zaupajo.” Feletova, ki na Akademiji za glasbo zaključuje študij solo petja, je na taboru sodelovala prvič: “Navdušena sem mladimi pevci, ki veliko znajo in dodatno znanje vsrkavajo kot gobe. Impresivno je, da znajo vse na pamet. Prijetno presenečenje me navdihuje, da bi se morda v karieri posvetila tudi poučevanju.” Silva Seljak iz tolminskega javnega sklada, ki usklajuje celotno dogajanje, je mladim skupaj s sodelavci pripravila pester program: “Med drugim so se kopali v Idrijci, ustvarjali so v različnih delavnicah, sprehodili smo se do Sotočja, poskusili so se v plovbi s supi, organizirali smo orientacijski sprehod, igrali so karte, z risanjem so si pripravili svoje majice in še veliko drugega je bilo, kar ponuja tudi center CŠOD, kjer so prenočevali.”


Najbolj brano