Mlekotoč je pravi hit

Ko je Mlekarna Planika pred nekaj meseci v svoj market v Kobaridu postavila mlekotoč, si niso prestavljali, da se bo prav zaradi njega prodaja mleka povečala kar za 20 odstotkov.

Zaradi mlekotoča se je prodaja mleka povečala za petino.  Foto: Neva Blazetič
Zaradi mlekotoča se je prodaja mleka povečala za petino.  Foto: Neva Blazetič

KOBARID > Mlekotoč so postavili na vidno mesto v kotiček pri vratih prenovljenega supermarketa, kjer prodajajo tudi druge pridelke posoških kmetov, med drugim med in marmelado, pa tudi nakit lokalnih ustvarjalcev.

Po mleku in ekološkem jogurtu, ki ga kupci lahko natočijo v steklenice, radi posegajo domačini in turisti, ki imajo v zavesti ekološki koncept Zero Waste oziroma življenje brez onesnaževanja s smetmi.

Mlekarna Planika se z namenom čim manjšega onesnaževanja na sodoben način spogleduje s časi izpred pol in več stoletja. Starejše generacije se še spominjajo, kako so s kanglico v roki vsak večer šli do sosedove kmetije po sveže namolzeno mleko ali pa so ga v steklenice natočili v trgovini. Plastične embalaže takrat ni bilo.

“Spodbujamo trajnostne nakupe mlečnih izdelkov brez embalaže in prispevamo k ohranjanju narave. Ugotavljamo, da se je na račun mlekotoča prodaja mleka povečala za 20 odstotkov oziroma za petino. Mleko je sicer konvencionalno, jogurt pa je narejen iz ekološkega mleka,“ pravijo v Mlekarni Planika, ki jo vodi dolgoletna direktorica Anka Lipušček Miklavič. Zadnja leta od živinorejcev v Posočju in širše zberejo okoli sedem milijonov litrov mleka, najpomembnejša je predelava v sir.


Najbolj brano