Župan na preizkušnji

Ko so v Novi Gorici leta 2006 uvedli brezplačni avtobus, so se velmožje trepljali po ramenih: mesta ne bodo več onesnaževali izpuhi, ljudje bodo presedlali na javni prevoz, kdo bo še potreboval avtomobil, če se lahko pelje brezplačno? Ja, seveda. Zgodil se je pričakovan scenarij: avtobusi so ob konicah polni šolarjev, dijakov in upokojencev, sicer pa pretežno prazni, linije so zastarele, na avtobus se čaka preveč časa. Ko je Avrigu, sedaj Nomagu, pred petimi leti potekla koncesija, je bila idealna priložnost, da bi mestni potniški promet posodobili. A po vrtincu optimizacij, razpisov za koncesijo in pogajanj s ponudniki avtobusi še vedno vozijo po starem.

Brezplačni avtobusi, ki jih je oblast pred 13 leti uvedla, da bi se prikupila ljudstvu, so seveda premalo, če naj občina naredi premik v smeri tako opevane trajnostne mobilnosti. Da so le del enačbe, se zavedajo vsi. Občinska uprava je pod prejšnjim županom Matejem Arčonom zato sprejela celostno prometno strategijo in prometni načrt, v katerih je predvidela nove kolesarske steze, parkirišča P+R in ukinjanje brezplačnega parkiranja na bolj ali manj vseh javnih parkiriščih v mestu, vključno s tistimi v stanovanjskih soseskah. In vmes poskusila vzpostaviti (čezmejno) izposojo koles.

Urejanje prometa bo prvi resnejši preizkus za Miklaviča, ki bo pokazal, ali bo izvajal tudi ukrepe, ki bodo razjezili ljudi.

Ljudi lahko spodbudiš ali pa prisiliš, da se postopno začnejo odpovedovati avtomobilu, če jim omejiš brezplačno parkiranje, a jim v zameno ponudiš alternativo, vključno z učinkovitim javnim prevozom. Tudi aktualni župan Klemen Miklavič zdaj napoveduje celovito urejanje tega področja. Izvzemši tesnejše povezovanje z Gorico so ukrepi v bistvu pretežno enaki, kot jih je dolgo napovedovala uprava njegovega predhodnika, a jih na koncu ni izvedla, najverjetneje prav zaradi gneva ljudi, če bi preveč dregnili v brezplačno parkiranje v mestu, tudi v soseskah.

Kar velja za vse strategije, velja tudi za prometno: ni je toliko težko napisati, kot jo učinkovito izvesti. In prav urejanje prometa v mestu in okolici bo prvi resnejši preizkus za Miklaviča, ki bo pokazal, ali bo izvajal tudi nujne ukrepe, ki bodo na kratek rok zagotovo razjezili občane, ali bo raje ostal na varni strani všečnosti. Strategij, ki nabirajo prah ali so le na pol izvedene, je v predalih mestne hiše tako ali tako že dovolj in preveč.


Preberite še


Najbolj brano