Čolna P-66 sploh ne bodo popravljali

Pomorski policisti imajo novega šefa. To je Marko Kovačič. Po devetih letih komandir ni več Mauro Rihter, po neuradnih namigih naj bi moral oditi zaradi slabih razmer na postaji, a tega uradno na koprski policijski upravi ne potrjujejo. Niso pa še mogli potrditi, kaj bo s policijskim čolnom P-66, ki je na suhem že več kot leto dni. Pogodbo z izvajalcem Portvalom so pred nekaj meseci prekinili.

Izvajalec je motorje s P-66 odpeljal na  popravilo v hrvaško Istro, 
potem pa se je očitno zapletlo.
Izvajalec je motorje s P-66 odpeljal na popravilo v hrvaško Istro, potem pa se je očitno zapletlo.  

KOPER > Po nekaterih namigih naj bi bilo med razlogi za zamenjavo komandirja tudi slabo ravnanje s plovili. Tega na koprski policijski upravi niso potrdili. So pa končno odgovorili na vprašanja o tem, kaj se dogaja s policijskim čolnom P-66, ki je že najmanj od lani spomladi na suhem v lucijski marini, daleč od oči mimoidočih.

Policija je pogodbo za vzdrževanje tega čolna konec leta 2017 sklenila s koprskim podjetjem Portval Dejana Penclja, lani spomladi po objavljenem natečaju pa še dodatno pogodbo za generalno obnovo pogonskih motorjev.

Po pogodbi bi popravilo stalo 63.000 evrov

Po pogodbi, ki sta jo marca lani podpisala še takratni v. d. generalnega direktorja policije Simon Velički in direktor Portvala Dejan Pencelj, je bila pogodbena vrednost posla, generalna obnova motorjev proizvajalca MAN, dobrih 63.000 evrov, rok izvedbe pa 28 dni od datuma veljavnosti pogodbe.

Na policiji pojasnjujejo, da so konec leta 2017 na P-66 zaznali nepravilnosti pri delovanju motorjev, zato so se odločili za večja vzdrževalna dela. Izvajalec je z deli začel aprila lani. “Med izvedbo del pa je izvajalec ugotovil, da so poškodbe vitalnih delov večje, kot je bilo pričakovano. O tem nas je obvestil in predlagal možne rešitve. Ker so predlagane rešitve bistveno presegale vrednost pogodbe in vsebino, smo dela prekinili,” nam je odgovorila tiskovna predstavnica koprske policije Anita Leskovec.

Prekinili pogodbo s Portvalom

Angažirali so sodnega izvedenca, ki je plovilo pregledal. Njegovo strokovno mnenje je v glavnem sledilo dotedanjim ugotovitvam. “S podjetjem Portval smo pogodbo o popravilu motorjev sporazumno prekinili, pri čemer smo izvajalcu plačali storitve, ki so bile opravljene,” so povzeli dosedanji postopek.

Na mestu komandirja Maura Rihterja je zdaj Marko Kovačič

Pomorsko policijsko postajo od 1. avgusta začasno vodi Marko Kovačič, ki je bil doslej zaposlen v sektorju uniformirane policije koprske policijske uprave. Tiskovna predstavnica Anita Leskovec je potrdila, da so dosedanjega komandirja Maura Rihterja začasno premestili v oddelek za državno mejo in tujce v sektorju uniformirane policije. Po nekaterih namigih naj bi bile razlog za zamenjavo slabe razmere na pomorski postaji, zaradi česar naj bi zamenjavo zahtevala tudi generalna direktorica policije Tatjana Bobnar, a tega na koprski policijski upravi niso potrdili. So pa pojasnili, da bo Rihter s svojimi izkušnjami v nacionalnem koordinacijskem centru poskrbel za nadgradnjo na tem področju. Dodali so, da je delo na tem področju laže koordinirati na ravni sektorja policijske uprave. Kovačič pa naj bi poskrbel za boljše delo na področju prekrškovnih postopkov. Spomladi je do novinarjev prišla anonimka, v kateri je pisec nanizal domnevne kršitve komandirja. Zlorabil naj bi službeno parkirno dovolilnico, pisec je omenjal tudi domnevne nepravilnosti pri nadurah. Anita Leskovec je potrdila, da sta nadzor nad delom postaje pomorske policije s področja organizacijskih zadev opravljala nadzornika iz službe generalne direktorice policije. V okviru notranjevarnostnega postopka pa so na policijski upravi preverjali morebitne nepravilnosti pri uporabi dovolilnice za parkiranje. “Pri tem zlorabe oziroma nepravilnosti niso bile ugotovljene. Zoper Maura Rihterja ni bil izrečen noben ukrep,” je pojasnila. Na koprski policijski upravi pa niso seznanjeni s postopkom na oddelku za preiskovanje in pregon uradnih oseb pri specializiranem državnem tožilstvu, kjer so prejeli anonimno ovadbo proti Rihterju. “V navedeni zadevi preiskava še poteka, zato vam konkretnejših informacij ne moremo dati,” so odgovorili v posebnem oddelku. SP

Iz sporazuma o razvezi pogodbe je razvidno, da so že lani julija Portval pozvali k sporazumni prekinitvi pogodbe. Izstavil jim je račun v višini dobrih 21.000 evrov, plačali so mu 16.400 evrov, kolikor naj bi bilo dejansko opravljenih del.

Lastnik Portvala Dejan Pencelj ne želi pojasnjevati tehničnih podrobnosti o tem, kaj vse je narobe z motorji in koliko bi po njihovi oceni stalo popravilo. “Popravilo bi bilo dražje od nakupa novih motorjev,” pravi. Pencelj je potrdil, da so motorje dali popravljati podizvajalcu na Hrvaškem v Istri, kam natanko, pa ne želi razkriti. Po podatkih portala Gvin ima Portval štiri zaposlene, lani je ustvarilo 2,6 milijona evrov prihodkov in 124.000 čistega dobička.

Analizirajo trg novih motorjev

Kaj bodo na policiji storili s čolnom oziroma motorji, še ni znano. Odločitev naj bi bila znana do konca avgusta. Na koprski policijski upravi še preučujejo možne rešitve. Za zdaj so se odločili, da v popravilo motorjev ne bodo šli. “Tudi zato, ker to ne bi zagotavljalo garancije za dolgoročno delovanje motorjev,” je pojasnila Anita Leskovec. Očitno nameravajo na P-66 zamenjati motorje. Odločili so se, da se “nemudoma izvede analiza trga glede možnosti zamenjave motorjev”. Kar pa pomeni, da s tem čolnom, ki so ga dobili leta 2003, še nekaj časa ne bodo delali na morju.

Na koprski policijski upravi ob tem zagotavljajo, da so vsa preostala plovila v uporabi, kar zagotavlja nemoteno opravljanje vseh nalog. V zadnjem času so si sicer zaradi težav s plovili morali pomagati tudi s čolni ribiške inšpekcije in uprave za pomorstvo.


Komentar novinarja

Sijan Pretnar

Se na čolne lepi le smola ali še kaj?

Policija ima s svojimi čolni vsaj kronične težave, ki občasno prerastejo v hude bolezni. Teh pa se ne da vedno hitro pozdraviti. In to ne velja le za zdaj že legendarni in najstarejši P-111, ki valove slovenskega morja reže od daljnega leta 1994. Od takrat je že tako dolgo, da so mnogi že pozabili na vse tegobe, s katerimi so se morali ukvarjati na koprski policijski upravi in na ministrstvu za notranje zadeve. O njegovem spornem nakupu in domnevno sumljivih ozadjih so razpravljali celo ...

Preberi več

Najbolj brano