Zakaj je počila kretnica?

Preiskava iztirjenja vlaka v Dolu pri Hrastovljah še ne bo tako kmalu končana, pravi uradni preiskovalec železniških nesreč in incidentov Daniel Lenart.

Akreditirani laboratorij za analizo kovin bo preučil zlomljeno ostrico 
kretnice, ki je povzročila iztirjenje vagonov v Dolu pri Hrastovljah. Foto: GB Koper
Akreditirani laboratorij za analizo kovin bo preučil zlomljeno ostrico kretnice, ki je povzročila iztirjenje vagonov v Dolu pri Hrastovljah. Foto: GB Koper

DOL PRI HRASTOVLJAH “Zdaj še zbiram preiskovalno gradivo. Sem tik pred izborom akreditiranega laboratorija za analizo kovin, ki bo analiziral počeno ostrico, ki je bila na mestu iztirjenja,” napoveduje Daniel Lenart.

Po prvih ugotovitvah takoj po nesreči se je namreč pokazalo, da je bila na mestu iztirjenja vagonov s kerozinom počena kretnica oziroma ostrica kretnice. Kaj je povzročilo zlom, bo pokazala analiza: lahko da je šlo za napako ali utrujenost materiala, preveliko obremenitev, previsoko temperaturo ali kaj drugega. Skrajni rok za dokončanje preiskave in izdajo poročila o nesreči je leto dni.

Daniel Lenart je pri nas edini preiskovalec železniških nesreč in incidentov, ki je služba v okviru ministrstva za infrastrukturo. In kot pravi, ima precej dela, saj železniških nesreč ni tako malo, kot se zdi. Statistika kaže, da se je v zadnjih petih letih pri nas zgodilo 32 nesreč, največ je trčenj vlakov z avtomobili, kolesarji in pešci na nezavarovanih in zavarovanih prehodih. Med nesrečami je bilo v tem obdobju devet iztirjenj vlakov in v treh primerih je bil vzrok zlomljena ostrica.


Najbolj brano