Turisti iščejo bližnjice, domačini se jezijo

V gnečah, ki jih poletje prinese na naše ceste, tudi turisti iščejo bližnjice, ki bi jih popeljale hitreje do cilja. Navigacijske naprave jih usmerijo na ozke istrske lokalne ceste, kjer pa promet še zdaleč ni tekoč in močno ovira domačine. Na pobudo Krajevne skupnosti Sečovlje je piranska občina našla nekaj načinov, kako turiste umakniti z lokalnih cest.

Fotografije, ki so jih uporabniki objavili na družbenem omrežju 
facebook, nazorno kažejo, v kakšne prometne godlje zabredejo 
turisti.  Foto: Facebook
Fotografije, ki so jih uporabniki objavili na družbenem omrežju facebook, nazorno kažejo, v kakšne prometne godlje zabredejo turisti.  Foto: Facebook

PIRAN > Vse več je zapisov domačinov, ki se na družbenih omrežjih pritožujejo nad obnašanjem turistov na lokalnih cestah. Ti se skušajo izogniti gneči in se z glavnih cest preusmerijo na lokalne, večinoma ozke ceste, kjer se bodisi zagozdijo, izgubljeni obračajo ali pa se v najboljšem primeru po polžje v koloni premikajo naprej. Domačini se jim ne morejo izogniti in do svojih domov lezejo prav tako po polžje. Najhuje je na lokalnih cestah na območju Sečovelj, Dragonje, Sv. Petra, Nove vasi in Padne ter na območju Šmarij in Bošamarina v koprski občini.

Pobuda krajevne skupnosti

Krajevna skupnost Sečovlje in njen predsednik Denis Fakin, sicer tudi občinski svetnik, je že pred časom piranski občini predlagal, naj nekaj stori, drugače bodo krajani zaprli mejni prehod. Piranska občina bo storila prvi korak s tem, da bo na lokalnih cestah, s katerimi upravlja in se navezujejo na cestno omrežje državnih cest Valeta, Sečovlje in Dragonja, prepovedala tranzitni promet.

“S postavljanjem ustrezne vertikalne signalizacije bomo na teh cestah dovolili le lokalni promet,” pravi Rok Humar, višji svetovalec za investicije in promet v piranski občini. Obenem bodo obvestili ponudnike brezplačnih in plačljivih navigacijskih sistemov in aplikacij, da je tranzitni promet na lokalnih cestah, s katerimi upravlja občina, prepovedan. Pričakujejo, da bodo ponudniki iz svojih navigacijskih sistemov lokalne ceste izločili.

Podobne ukrepe so pred leti izvedli tudi v MO Koper na lokalni cesti Šalara-Gažon in občinski javni poti Bošamarin-Grinjan, saj je marsikateri turist tam ubral bližnjico. “Postavili smo ustrezno signalizacijo, ki dovoljuje le lokalni promet. Čeprav občinsko redarstvo v skladu s kadrovskimi zmožnostmi tam izvaja redni nadzor, se stanje ni izboljšalo, zato smo lani na DRSI poslali predlog za postavitev prometnega znaka slepa cesta in za postavitev prometne signalizacije, ki prepoveduje zavijanje na občinsko cesto z izjemo lokalnega prometa,” so pojasnili na MO Koper.

Kolone so in bodo ostale

“Kolonam se v določenih terminih ni mogoče izogniti. Cestna infrastruktura je namreč omejena in nekaj dni ali vikendov na leto dejansko promet na nekaterih odsekih tako rekoč stoji. Policisti se, seveda, vključujejo v reševanje prometne problematike. Ko je potrebno, tudi urejajo promet, predvsem ob prometnih nesrečah. Dejstvo pa je, da stoječih kolon niti policisti ne morejo rešiti,” na naša vprašanja, kako lahko policisti pomagajo ob gnečah na lokalnih cestah, pravi Anita Leskovec, predstavnica za odnose z javnostmi Policijske uprave Koper.

Policisti lahko potnikom zgolj svetujejo, naj se pripravijo na gnečo, dodaja Anita Leskovec, in se od doma odpravijo pravočasno, preverijo naj prometne informacije in uporabljajo manj obremenjene mejne prehode.


Najbolj brano