O dodatnem tiru brez večjih pomislekov

Ob predvidenem drugem železniškem tiru med Divačo in Koprom namerava država zgraditi še en tir. Zato je potrebna sprememba državnega lokacijskega načrta. V sežanski in hrpeljsko-kozinski občini, kjer so predstavniki pristojnih služb že predstavili spremembe, za zdaj nimajo prav veliko pripomb.

Predstavitve sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega 
načrta za drugi tir se je na hrpeljsko-kozinski občini udeležila le 
peščica zainteresiranih. Foto: Petra Mezinec
Predstavitve sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega načrta za drugi tir se je na hrpeljsko-kozinski občini udeležila le peščica zainteresiranih. Foto: Petra Mezinec

SEŽANA, HRPELJE Na celotni 27 kilometrov dolgi progi morajo za dodatni tir, s katerim bi omogočili dvotirnost bodoče železniške proge, na novo umestiti v prostor tri nove predore, od katerih bosta dva razširjeni servisni cevi osnovnega tira, še en most, tri galerije in dva viadukta. Predstavitve sprememb, ki so jih predstavniki ministrstva za okolje in prostor, ministrstva za infrastrukturo, direkcije za infrastrukturo in projektanti pripravili v sredo v Sežani in Hrpeljah, se je udeležila le peščica zainteresiranih.

Skrbi jih cesta med Klancem in Beko

Gledano iz Divače proti Kopru bo to levi tir, ki bo večinoma potekal ob novem tiru. Primož Pečar iz Krajevne skupnosti Klanec je opozoril na dostopno cesto med Klancem in Beko, ki je sicer že predvidena za gradnjo drugega tira. “Po našem mnenju je bila nepremišljeno in napačno umeščena v prostor. Že zdaj se pojavlja vprašanje, kako bo tod potekal tovorni promet, saj cesta deloma poteka tudi skozi strnjeno naselje. Dal bi pobudo, da o tej cesti ne razmišljate kot o cesti za tovorni promet. Pametno bi bilo razmisliti o dostopu s strani Mihel. Poudariti moram, da z odzivnostjo države do zdaj nismo bili zadovoljni,” je pomisleke krajanov strnil Pečar.

307

milijonov evrov je ocenjena vrednost dodatnega, levega tira proge med Divačo in Koprom

Gradnji novega tira sicer ne nasprotujejo, se pa bojijo posledic, ki bi jih imela gradnja za domačine.

Edmund Škerbec, direktor SŽ - Projektivnega podjetja Ljubljana, je povedal, da za gradnjo mostu potrebujejo dostop z druge strani, a hkrati poudaril: “Ta cesta je bila mišljena le za nujna dela, za katera bo potreben dostop z druge strani.”

Podporo projektu in načrtovanim spremembam je izkazala tudi županja hrpeljsko-kozinske občine Saša Likavec Svetelšek: “Projekt podpiramo in vemo, da je pomemben. Podpiram pa tudi pobudo iz Klanca, da se cesto med Beko in Klancem čim manj uporablja. Večjega vpliva za naš prostor predvidene spremembe ne bodo imele, vendar bomo predlog preučili in vložili morebitne predloge in pripombe.”

Čas za vložitev pripomb do 22. avgusta

V Sežani posebnih pripomb ni bilo. “Na občini gradnjo dodatnega tira podpiramo,” je povedal sežanski župan David Škabar.

Na občinah, skozi katere poteka proga - poleg sežanske in hrpeljsko-kozinske sta to že koprska in divaška -, imajo za vložitev pripomb čas do 22. avgusta, dokler bo pobuda za spremembo državnega lokacijskega načrta objavljena na spletni strani okoljskega ministrstva. Pripombe in predloge pa lahko poda tudi ostala zainteresirana javnost, so še sporočili z ministrstva. Spremenjen načrt naj bi bil sicer sprejet do leta 2023, predpogoj za izvedbo pa bo odkup še dodatnih 83.000 kvadratnih metrov zemljišč.


Najbolj brano