Za dvotirnost bodoče proge Divača-Koper

Ministrstvo za okolje in prostor je začelo s predstavitvijo sprememb državnega lokacijskega načrta za drugi tir, s katerimi bi omogočili dvotirnost bodoče železniške proge Divača-Koper. Pobuda je do 22. avgusta objavljena v digitalni obliki, danes popoldne jo bodo predstavili tudi v prostorih sežanske in hrpeljsko-kozinske občine.

Če naj bo proga Divača Koper v prihodnje dvotirna, bo treba 
spremeniti državni lokacijski načrt. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Če naj bo proga Divača Koper v prihodnje dvotirna, bo treba spremeniti državni lokacijski načrt. Foto: Zdravko Primožič/FPA

PRIMORSKA > Drugi železniški tir med Divačo in Koprom je enotiren in kot takega ga bo podjetje 2TDK tudi gradilo. Direkcija za infrastrukturo pa je pred časom podala pobudo za spremembo državnega lokacijskega načrta tako, da bi bila možna gradnja še enega tira. Če gledamo iz Divače proti Kopru, bo to levi tir, ki bo večinoma potekal ob novem tiru, ponekod pa se bo od njega tudi oddaljil. Zato je potrebna umestitev treh novih predorov - dva daljša bosta dejansko razširjeni servisni cevi osnovnega tira. Za dvotirnost bodo potrebni še en most, tri galerije ter dva viadukta, črnokalsko dolino bodo dejansko prečkali trije - en avtocestni in dva železniška.

Vse to je treba na novo umestiti v prostor: Pobuda za spremembo državnega lokacijskega načrta je do 22. avgusta objavljena v digitalni obliki, okoljsko ministrstvo jo bo predstavilo tudi občinam, ki jih zadeva; danes popoldne sta na vrsti sežanska in hrpeljsko-kozinska.

83.000

kvadratnih metrov zemljišč je treba odkupiti za levi tir

In kdaj bi lahko bil načrt spremenjen? V časovnici so zapisali, da naj bi vlada uredbo predvidoma sprejela v letu 2023. Med tveganji, ki bi lahko vplivala na uresničitev, pa načrtovalci sami omenjajo postopek čezmejne presoje vplivov na okolje. Za levi tir je potrebno odkupiti tudi 83.000 kvadratnih metrov zemljišč. Vrednost načrtovanega levega tira je 307 milijonov evrov. Šele dvotirnost bo omogočila, da pretovor po sedanji progi ne bi več potekal. Nesreča vlaka s kerozinom je ponovno pokazala, kako nevarna je proga za ljudi pod kraškim robom, zato ti vseeno upajo, da bo prostorsko umeščanje potekalo hitreje, kot je zapisano v objavljeni časovnici.


Najbolj brano