T-Momo med zmagovalci pri agencijskih poslih v Luki

Ljubljanski Adecco in HSG Kariera ter primorski T-Momo in No problem 2017 so štiri agencije za posredovanje dela, prek katerih bo v koprskem pristanišču delalo 346 delavcev - pod enakimi pogoji in z enakim plačilom kot zaposleni v Luki. Te agencije bodo nadomestile razvpita podjetja izvajalcev pristaniških storitev (IPS).

Kdaj in kako bodo agencijski delavci prevzeli delo  delavcev, ki zdaj 
v pristanišču delajo prek podjetij IPS, v Luki še niso dorekli.   Foto: Zdravko Primožič/FPA
Kdaj in kako bodo agencijski delavci prevzeli delo delavcev, ki zdaj v pristanišču delajo prek podjetij IPS, v Luki še niso dorekli.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Odločitev sicer še ni pravnomočna, saj je še nekaj dni časa za pritožbe. Neznank je še veliko. Uprava Luke, ki jo vodi Dimitrij Zadel, se že več kot leto dni ukvarja z uresničevanjem svojega tristebrnega modela zaposlovanja v Luki Koper (gre za neposredne zaposlitve, agencijske delavce in zunanja pogodbena podjetja), ki bi nadomestil dosedanje sodelovanje s podjetji izvajalci pristaniških storitev (IPS).

V Luki priznavajo, da ukinjanje dolgo uveljavljenega sistema IPS ne gre tako hitro, kot so napovedovali. Pravijo, da zamujajo predvsem zaradi postopkov javnega naročanja.

13

milijonov evrov bo Luka namenila za enoletne pogodbe z agencijami za posredovanje 346 delavcev

Bivši IPS delavce ima, veliki agenciji pa jih še iščeta

Najdlje so pri uresničevanju prvega stebra. Luka je tako od lani neposredno zaposlila skoraj 400 delavcev, od tega 300 v okviru novega modela. Zaposlitve so prinesle tudi višje stroške dela, ti so se povečali za 25 odstotkov. Še večji strošek za Luko pa bo pomenila uvedba agencijskega dela, ki je precej dražje od sedanjega sistema IPS.

Novembra lani je podjetje objavilo javno naročilo, s katerim je iskalo agencije, ki bi ji posredovale skupaj 346 delavcev za več različnih sklopov del, denimo, voznike tovornih vozil, delovodje, luške transportne delavce. A izbrali niso nobenega ponudnika, saj so vse ponudbe skupaj presegle 13,6 milijona evrov, kolikor je Luka namenila za letne agencijske stroške. Je pa s tistimi, ki so izpolnjevali formalne pogoje, začela tako imenovani konkurenčni dialog, da bi dosegla predvsem znižanje vrednosti oziroma delež agencijskih pribitkov (denarja, ki ostane agenciji po plačilu delavcev). Pred dnevi je tako prišla do štirih izbranih agencij. Med njimi je največ sklopov dobil koprski T-Momo Subije Tairoskega, ki zdaj z Luko sodeluje kot podjetje IPS, a se je za potrebe nove ureditve v Luki preoblikovalo v agencijo. T-Momo ima zato že usposobljene delavce. “Za delo v Luki imamo zdaj približno 140 zaposlenih. Veliko drugih delavcev sprašuje, da bi prišli k nam, a jih imamo dovolj,” pravi Tairoski.

Medtem pa, denimo, ljubljanska agencija Adecco že nekaj časa išče delavce za delo v Luki tudi z oglasi in celo z letaki, ki jih je delila kar pred vhodom v pristanišče. Kot kaže, so s tem želeli pod svoje okrilje pridobiti tudi sedanje zaposlene pri podjetjih IPS. Prav tako tudi že izbrana HSG Kariera na spletni strani še objavlja prosta delovna mesta za delo v Luki z rokom prijave do 5. julija.

Četrto izbrano podjetje-agencija je No problem 2017 iz Spodnjih Škofij, ki je v lasti Petra Čermelja in je imelo po podatkih Gvina lani 33 zaposlenih.

Neizbrani se lahko pritožijo

“Če pritožb ne bo, bo odločitev pravnomočna in bomo lahko začeli podpisovati pogodbe,” so povedali v Luki. Kdaj bodo agencijski delavci vstopili v pristanišče, začeli uvajanje in redno delo, pa v Luki še ne morejo natančno napovedati.

Prav tako ni znano, kdaj in kako bodo v Luki prekinili pogodbe s podjetji IPS, s katerimi sodelujejo več desetletij. V pristanišču leto dni po potrditvi tristebrnega modela še vedno dela približno 30 podjetij IPS in prek njih skoraj 1000 delavcev. Poklicali smo nekaj teh podjetij, ki jih čaka prekinitev sodelovanja z Luko, a uradno ne želijo govoriti o svojih naslednjih potezah. Večina pravi, da bo svoje podjetje zaprla. A neuradno so nekateri že nakazali, da se bodo pritožili ali vložili tožbe.

Avtomobile bodo prepustili zunanjim podjetjem

Premika se tudi pri uvajanju tretjega stebra, kamor sodijo zunanja pogodbena podjetja. Nekatere dejavnosti, predvsem pretovarjanje avtomobilov, bodo namreč v Luki prepustili zunanjim podjetjem, in to v celoti. Prejšnji teden so objavili razpis za podjetja, ki se želijo potegovati za posel na enem od večjih avtomobilskih terminalov v Sredozemlju: rok za prijave ponudnikov je 9. julij.

Pred časom pa so že izbrali zunanje podjetje za čiščenje vagonov: to je INC prekladalne storitve.


Najbolj brano