Opera celo pospeševala, preden je zadela obalo

Nedeljska nesreča v Benetkah, ko je ladja za križarjenja MSC Opera zadela ob pomol in v manjšo turistično barko, je še okrepila zahteve, da se potniškim velikankam prepove vplutje v kanal Giudecca. K sreči ni bil nihče huje poškodovan. O tem, kaj je šlo narobe, smo vprašali nekaj kapitanov dolge plovbe in pomorskih inženirjev. Ne nazadnje so potniške ladje skoraj vsak dan redne gostje tudi v Kopru.

Ladja za križarjenja MSC Opera je  zadela v manjšo turistično 
barko. Foto: Vigili del Fuoco
Ladja za križarjenja MSC Opera je zadela v manjšo turistično barko. Foto: Vigili del Fuoco

BENETKE > “Domnevam lahko, da bi lahko bil vzrok za nesrečo to, da je zmanjkalo zraka za zagon motorja. Benetke so zahtevne za manevriranje in lahko se zgodi, da ob številnih manevrih pri pristajanju v kompresorjih zmanjka zraka, kar pomeni, da nenadoma pogon ne dela. Seveda pa je treba počakati, kaj bo pokazala preiskava,” so prvi vtisi Janeza Požarja, preiskovalca pomorskih nesreč.

“Pravkar sem govoril s predstavniki italijanske obalne straže in kot kaže, je šlo za večjo mehansko težavo s pogonskim strojem in ne za klasičen 'blackout', ko ladja ostane brez pogona, kot je bil prvi vtis,” dopoldne izve Marko Perkovič, ki na fakulteti za pomorstvo in promet v Portorožu vodi simulacijski center, in je že preučil trajektorije, ki jih je ta ladja naredila v preteklih vplutjih in v nesrečnem nedeljskem primeru. “Daljinski nadzor nad pogonom naj ne bi deloval. Ladja je z motorjem celo pospeševala v desno. Vrgli so levo sidro, da bi rešili situacijo, a verjetno brez učinka,” pravi Perkovič. “Vlačilcu na krmi ladje ni uspelo zaustaviti. Spredaj pa se je vlačilcu pri vleki celo pretrgala jeklenica,” dodaja.

“Če je bil 'blackout', se to lahko zgodi kjerkoli. Posadka izgubi nadzor nad krmilom in plovbo, ladjo pa nosi inercija,” pravi direktor uprave za pomorstvo Jadran Klinec. “Potniške ladje imajo sicer bočne potisne vijake, tako da lahko v Kopru same pristajajo brez pomoči vlačilca ali vlačilcev. Načeloma se pri nas poveljnik odloči, ali potrebuje vlačilca. Lahko pa vlačilca odredi tudi naš nadzornik - glede na vremenske in druge razmere,” pojasni Klinec.


Najbolj brano