Izolsko marino bi kupil Grafist

Koprski Grafist se zanima za nakup izolske marine. To nam je včeraj potrdil njegov lastnik Ante Guberac. Marino prodajajo vsaj sedem let. Ker je italijanska lastnica obeh podjetij, ki delujeta v marini - gre za Marinvest in Porting - že poldrugo leto v stečaju, pa bo iskanje kupca dobilo pospešek.

V izolski marini je 610 do 630 privezov, vendar jih precej  ni  
zasedenih.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
V izolski marini je 610 do 630 privezov, vendar jih precej ni zasedenih.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

IZOLA > Janez Starman, odvetnik pordenonske družbe Altan Prefabbricati (po novem se imenuje Ema), je napovedal, da bo v ponedeljek k nam prišla stečajna upraviteljica Maura Chiarot, da bi se z največjo upnico, banko Intesa Sanpaolo, dogovorila, kako se bodo lotili prodaje.

Koliko za marino?

“Prodajna cena še ni znana. V teh dneh prevajajo cenitev marine, ki so jo naročili v Italiji in jo mora potrditi sodišče. Niti datuma, do kdaj naj prodajo izpeljejo, še niso dorekli,” je pojasnil Starman. Predvideva, da se bodo s prodajo formalno ukvarjali po poletju in jo sklenili pred koncem leta. Da bi se to zgodilo prej, težko verjame “zaradi vseh predpisanih postopkov, ki se jih je treba držati”. Tisti, ki se zanimajo za nakup, se lahko za dodatne informacije obrnejo nanj, na stečajno upraviteljico ali na marino.

Poslujejo z izgubo

Ko so marino prodajali pred leti, so v odkup ponujali podjetje Universe Service, saj je ta neposredni lastnik Marinvesta in Portinga, do leta 1998 pa je z marino upravljal izolski Galeb, ki jo je začel graditi. Po podatkih portala Gvin sta Marinvest in Porting od leta 2016 v rdečih številkah, Marinvest je lani ustvaril 36.000 evrov izgube in Porting 346.000 evrov.

Starman marino zelo dobro pozna, v letih 2008-2014 je zastopal Marinvest v tožbah zoper izolsko občino in v kasnejši mediaciji ter sodni poravnavi.

Guberca zanimata tudi območji Ribe in Argoline

Koprski Grafist, ki je 95-odstotni lastnik Marine Koper, pa si zdaj ogleduje izolsko pristanišče. “Imamo izkušnje z upravljanjem marine in zadnja leta vlagamo v turizem. Pred dnevi smo ustanovili podjetje, ki se bo ukvarjalo prav s turizmom, do konca leta načrtujemo nov hotel ob vstopu v Koper,” je povedal Ante Guberac.

12,2 - 18,9 milijona evrov naj bi bili vredni izolski privezi.

Koliko bi plačali za nakup marine, ni razkril. “Odločili se bomo racionalno, pričakujemo normalno ceno. Zanima nas tudi razvoj bližnjih degradiranih območij, Ribe in Argoline, ne samo marine. Želimo si dvigniti raven izolskega turizma,” še dodaja.

S prodajo so seznanjeni tudi v bližnji Marini Portorož, vendar nam na vprašanje, ali jih zanima nakup, niso odgovorili.

Marina ima v lasti nekaj poslovnih prostorov v objektu Amfora in 610 do 630 privezov. Poznavalci navtike jih vrednotijo na 12,2 do 18,9 milijona evrov (posamezen privez na 20.000 do 30.000 evrov). Pred dvema letoma je zavezujoče ponudbe za odkup marine zbirala borzno posredniška hiša Ilirika, vendar je cena ostala skrivnost. Pred tem so marino prodajali za več kot 20 milijonov, leta 2014 celo za 25 oziroma 28 do 29 milijonov, če bi v poldrugem letu zgradili pomol B s 180 privezi. Za takšne zneske je niso uspeli prodati, čeprav naj bi si jo še pred kratkim ogledovali poslovnež Igor Lah ter irski in italijanski skladi.

Nekateri menijo, da je preveč navito tudi koncesijsko razmerje, ki so ga leta 2014 sklenili z občino do leta 2054 in bi se preneslo na novega lastnika. V marini plačujejo občini 240.000 evrov na leto in podoben znesek odštejejo tudi državi za koncesnino za rabo vode.


Najbolj brano